Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מדריך להוצאת דרכון אירופי

מדריך להוצאת דרכון אירופי
קרדיט FREEPIK

ישראלים רבים בשנים האחרונות פועלים לקבלת אזרחות נוספת, כאשר האזרחות המבוקשת ביותר היא ללא ספק אזרחות אירופאית. עד שנת 2015 הוצאת אזרחות מעין זאת נראתה כמעט בלתי אפשרית עבור רבים מהישראלים, אולם בשל שינוי חקיקה הן בספרד והן בפורטוגל המצב השתנה. מטרתן של החלקות החקיקה בשתי המדינות הללו נועד בעצם לסמל צעד שהמגמה שלו פיוס וחיזוק הקשר של המדינות הללו עם דורות הקהילה היהודית שחיו במדינות עד גירוש ספרד. ישראלי שיכול להוכיח את הקשר שלו למגורשי ספרד ופורטוגל, יהיה זכאי לקבל אזרחות מפורטוגל או ספרד.

מדריך להוצאת דרכון אירופי
קרדיט FREEPIK

מדוע כדאי להוציא דרכון אירופאי?

בעלי דרכון אירופאי נחשבים בעצם לחלק ממועדון אקסקלוסיבי שלא מעט אנשים מעוניינים להצטרף אליו. לא מעט בעלי משפחות פועלים לקבלת דרכון מעין זה בשל תחושת האחראיות שיש להם כלפי האנשים היקרים להם ומתוך נכונות להיות ערוכים לכל מצב שידרוש מהם להגר מישראל.

דרכון אירופאי מאפשר מעבר זמני או מעבר קבוע לאלת ממדינות אירופה. הדרכון מאפשר לבעליו להתגורר לא רק במדינה שממנה קיבלו אזרחות אלא גם בכל אחת ממדינות האחרות שבאיחוד האירופאי.

מעבר לכך, גם אם אתם לא מעוניינים להעתיק את מגוריכם למדינה אחרת, הדרכון המדובר יכול ללא ספק לשדרג את הטיולים שלכם שכן, ממשלת ארצות הברית מעניקה לדוגמא  לתיירים שיש להם את האזרחות המדוברת לקבל ויזה אוטומטית לארה"ב. מכיוון שידוע שלא קל לקבל  ויזה לארה"ב, אין ספק שהדבר מקל מאוד על כל אדם שמעוניין  לבקר או לטייל בארה"ב.

מעבר לכך, דרכון אירופאי מאפשר לבעליו ללמוד בכל אחת ממדינות הידועות כחלק ממדינות האיחור האירופאי, בתנאים מועדפים. מוסדות רבים מעניקים לאוחזים בדרכון זה לימודים חינם או לימודים בשכר לימוד מאוד נמוך. 

כיצד מקבלים דרכון אירופאי?

חשוב מאוד לדעת כי מדינות האיחוד האירופאי אינן אחידות מבחינת הקריטריונים שהן שמות עליהן דגש בכל הנוגע לקבלת אזרחות שכן, המדינות הללו מעוניינות למנוע מצב של עומס בקשות לאזרחות לא רלוונטיות והתמקדות אך ורק בבקשות רלוונטיות לאזרחות העומדות על הפרק. לכן, חשוב מאוד להכיר היטב את כל הדרישות והמאפיינים השונים של המדינות הללו בתהליך קבלת אזרחות ורק במידה ואתם אכן מתאימים לדרישות, להגיש את הבקשה בצורה הטובה והנכונה ביותר.  

ככלל, גם בהוצאת אזרחות בפורטוגל וגם בתהליך הוצאת דרכון בספרד, אשר מהוות שתי מדינות שלא מעט ישראלים יכולים לקבל אזרחות שתעניק להן גם אזרחות אירופאית, יש צורך שהישראלים יגישו ממכים שמעידים על הקשר שלהם לבין משפחות יהודים שגורשו מספרד או פורטוגל בגירוש ספרד. הליך הוצאת אזרחות ספרדית גם מורכב יותר וזאת משום שהוא מחייב גם טיסה למדריד ומבחנים.

מכיוון שמדובר על תהליך שיכול להיות ארוך ומורכב, כדאי מאוד להיעזר באנשי מקצוע שיודעים הכל על התהליך המדובר ויכולים לסייע בקיצור התהליך ובהשגת מטרותיו.

כתבות מעניינות נוספות
גישה טיפולית רב-גונית
טיפול בהתמכרות כרוך בגישה רב-גונית המתייחסת הן להיבטים הפיזיים והן...
סוג ספציפי של הערכה המשמשת בעיקר בתוך צה"ל
מבחני דפר הם סוג ספציפי של הערכה המשמשת בעיקר בתוך...
ספה ייחודית ונוחה באופן בלתי רגיל
אחת הדרכים ליהנות מנוחות מקסימלית וכן גם מיעילות זה באמצעות...
כיצד אפשר לעזור לכם מול הרשויות?
חילוקי הדעות שיש בין שמאים נובעים לא פעם מההשתייכות שלהם...
כשאתם בבעיה התקשרו למי שבאמת יכול לעזור לכם
מעצר או חקירה, הסתבכות בפלילים ועם המשטרה, כל אלה אירועים...
חשיבות ביצוע בדק בית גם בדירות חדשות
אחד השיקולים לרכישת דירה חדשה מקבלן הוא שהכניסה היא לדירה...
השירות שעוזר לכם להתנהל גם בחו"ל באופן חוקי
מדינות שונות מחוקקות חוקים משלהן אבל יש משהו שמשותף לכולן...
מתי נבצע טיפול שיניים לילדים בהרדמה מלאה?
משרד הבריאות קבע נוהל שמורה על ביצוע טיפולי שיניים בהרדמה...
כיצד תדעו שאתם סובלים מדיסלקציה בגיל מבוגר?
דיסלקציה היא לקות למידה אשר לא פעם מזהים בגילאי בית...
חזרה לחיים ללא כאבים: ניתוח מפרק הירך
ניתוח החלפת הירך זהו בעצם הליך כירורגי, במסגרתו מסירים לגמרי...