Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מתי נבצע טיפול שיניים לילדים בהרדמה מלאה?

מתי נבצע טיפול שיניים לילדים בהרדמה מלאה?
קרדיט - Canva

משרד הבריאות קבע נוהל שמורה על ביצוע טיפולי שיניים בהרדמה לילדים רק כאשר אין אפשרות אחרת. סל הבריאות מכסה טיפול שיניים בהרדמה מלאה לילדים כללית במקרים של ילדים בעלי מוגבלות במצב רפואי מורכב שלא מאפשר את ביצוע הטיפול בכל שיטת הרדמה אחרת. לא נמהר להציע טיפול שיניים תחת הרדמה כללית מבלי לבחון תחילה אופציה לביצוע הטיפול באופן הדרגתי, תחת טשטוש, בהשפעת גז צחוק. טיפול שיניים לילדים ללא מוגבלות עולה על הפרט במקרים של חרדה דנטלית קשה, צורך בסדרת טיפולי ארוכה, בעיות התנהגות קשות, מוגבלות גופנית או נפשית, גיל צעיר מאוד (פעוטות).

אלו סיכונים קיימים בטיפולי שיניים בהרדמה מלאה לילד?

הרדמה מלאה כרוכה בסיכון. מדובר בסיכון נמוך אך קיים כך שרופא השיניים מחויב בעדכון ההורים. במטרה להפחית את הסיכון מבצעים למטופל בדיקות גופניות ומלווים את הטיפול עם רופא מרדים. ההרדמה מתבצעת על ידי רופא מרדים מנוסה שעוקב אחר המדדים של הילד במהלך הטיפול כולו. הזנחה של בריאות השיניים תוביל להתפתחות של מחלות חניכיים בגיל צעיר ואף צעיר מאוד. לאחר השלמת הטיפולים ניתן יהיה להציע גם מענה אסתטי עם ציפוי לשיניים. ההורים מתבקשים להקנות לילדיהם הרגלי היגיינת פה והגיע עמם לפגישות ביקורת אצל רופא השיניים על מנת למנוע מראש צורך בטיפולי שיניים רבים.

מי מבצע את הטיפול וכיצד?

טיפול שיניים בהרדמה מלאה לילדים כללית יבוצע על ידי צוות רפואי שכולל רופא שיניים מומחה לטיפול בילדים, סייעת, רופא מרדים, עוזר מרדים. בהתאם למורכבות של הטיפול ישתתפו בטיפול רופאי שיניים נוספים עם דגש על רופאים מומחים. התהליך מתחיל במתן המלצה על טיפול שיניים בהרדמה כללית, לאחר קבלת הסכמת ההורים תינתן הפנייה לביצוע בדיקות רפואיות. עם ההפניה יש להגיע אל רופא המשפחה בקופת חולים ולפעול על פי ההנחיות שלו. השלב הבא יהיה הרכבת תכנית טיפול והתייעצות עם רופא מרדים. טיפול שיניים בהרדמה מלאה לילדים כללית מתבצע בקליניקות ייעודיות עם חדר טיפולים שכולל ציוד הרדמה וניטור.

אלו טיפולי שיניים אפשר לבצע לילדים בהרדמה מלאה?

תחת הרדמה כללית אפשר לבצע את כל סוגי טיפולי השיניים החל מסתימות, טיפול שורש, עקירות, השתלות, ניקוי אבן, ניתוחי חניכיים ועד ציפוי לשיניים מטעמי אסתטיקה. הטיפול מתחיל בבדיקה של הילד על ידי המרדים ומתקדם אל הנחת מסיכה שמזרימה גז הרדמה אל דרכי הנשימה (האף והפה). בתוך דקות בודדות הילד נרדם. כעת מחדיר המרדים צינורית אל הווריד על מנת להזרים תרופות במהלך ההליך ובזמן ההתאוששות. בהתאם לצורך יוחדר צינור הנשמה על מנת להנשים את הילד במשך ההליך. חוששים? לא מצליחים לקבל החלטה? הצוות המקצועי במרפאות מדארט זמין עבורכם. המרפאה מתמחה בבעיות שיניים מורכבות, שיקום, הפה, השתלות, חרדה, טיפולים בהרדמה כללית.

כתבות מעניינות נוספות
השפעת צבעי הספה על אווירת הסלון: מדריך לבחירת צבעים
הבחירה בצבע הספה לסלון אינה רק עניין של טעם אישי,...
עורכת דין סופי ספקטור חושפת את הסודות להליך גירושין מכבד
סופי ספקטור, עורכת דין בולטת, חולקת את התובנות שלה כיצד...
אולם לבר מצווה
כל מי שיש לו בן זכר יודע היטב: יגיע היום...
מחקר פורץ דרך מציג שימוש בקרום השיליה לטיפול בשחיקת ברך
ד"ר אייל גנסין, מומחה באורתופדיה ואורתופדית ברך וספורט בכללית מחוז...
טקס ברית מילה- מתי עורכים וכיצד?
ברית מילה ידועה כאחת המצוות החשובות והעתיקות ביותר ביהדות. מדובר...
גישה טיפולית רב-גונית
טיפול בהתמכרות כרוך בגישה רב-גונית המתייחסת הן להיבטים הפיזיים והן...
סוג ספציפי של הערכה המשמשת בעיקר בתוך צה"ל
מבחני דפר הם סוג ספציפי של הערכה המשמשת בעיקר בתוך...
ספה ייחודית ונוחה באופן בלתי רגיל
אחת הדרכים ליהנות מנוחות מקסימלית וכן גם מיעילות זה באמצעות...
כיצד אפשר לעזור לכם מול הרשויות?
חילוקי הדעות שיש בין שמאים נובעים לא פעם מההשתייכות שלהם...
כשאתם בבעיה התקשרו למי שבאמת יכול לעזור לכם
מעצר או חקירה, הסתבכות בפלילים ועם המשטרה, כל אלה אירועים...