Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

גישה טיפולית רב-גונית

גישה טיפולית רב-גונית
קרדיט - Canva

טיפול בהתמכרות כרוך בגישה רב-גונית המתייחסת הן להיבטים הפיזיים והן להיבטים הפסיכולוגיים של התלות. התהליך מתחיל בדרך כלל עם ניקוי רעלים, שבו האדם נמצא בפיקוח רפואי כדי להסיר בבטחה את החומר הממכר מגופם, תוך ניהול תסמיני גמילה בסביבה מבוקרת. שלב ראשוני זה חיוני לייצוב הבריאות הגופנית של הפרט, אך הוא רק השלב הראשון בתוכנית טיפול מקיפה.

לאחר גמילה, אנשים עוסקים לעתים קרובות בצורות שונות של טיפול, כולל ייעוץ פרטני, טיפול קבוצתי ולעיתים טיפול משפחתי. התערבויות טיפוליות אלו מטרתן לזהות ולטפל בגורמים הפסיכולוגיים הבסיסיים התורמים להתמכרות, כגון טראומה, מתח או הפרעות בריאות הנפש. טיפול קוגניטיבי התנהגותי (CBT) יעיל במיוחד בסיוע לאנשים לפתח אסטרטגיות התמודדות כדי להתמודד עם טריגרים ותשוקות, לקדם דפוסי התנהגות בריאים יותר.

בנוסף לטיפול, תכניות טיפול עשויות לכלול טיפול בעזרת תרופות (MAT) כדי להקל על תסמיני הגמילה, להפחית את התשוקה ולטפל בכל בעיות בריאות נפשיות המתרחשות במקביל. קבוצות תמיכה כמו אלכוהוליסטים אנונימיים (AA) או נרקוטים אנונימיים (NA) מספקות תמיכת עמיתים מתמשכת, ומציעות קהילה של אנשים החולקים חוויות ואתגרים דומים.

מרחב תומך ליחידים לחקור את רגשותיהם

טיפול רגשי במרכז כגון מרכזים עירוניים בהם קצב החיים הוא לרוב מהיר ותובעני, נותן מענה לאתגרים הפסיכולוגיים והרגשיים הייחודיים העומדים בפני אנשים החיים ועובדים באזורים אלו. צורת טיפול זו מספקת מרחב תומך ליחידים לחקור את רגשותיהם, התנהגויותיהם ודפוסי החשיבה שלהם בליווי של מטפל מיומן. המטרה היא לזהות ולטפל בגורמים השורשיים למצוקה רגשית, להציע אסטרטגיות להתמודדות עם מתח, חרדה, דיכאון ובעיות נפשיות אחרות.

באזורים מרכזיים, שבהם צפיפות האוכלוסין גבוהה והלחץ להצליח יכול להיות אינטנסיבי, טיפול רגשי חשוב במיוחד. הוא מציע נווה מדבר של רוגע והתבוננות פנימית בתוך ההמולה. מטפלים נוקטים במגוון גישות, לרבות טיפול קוגניטיבי התנהגותי (CBT), טיפול פסיכודינמי וטכניקות המבוססות על מיינדפולנס, התאמת הטיפול לצרכים ולמטרות הספציפיות של הפרט.

טיפול רגשי במסגרות כאלה מתמקד לעתים קרובות בנושאים כמו מתח הקשור לעבודה, בעיות במערכות יחסים, ואתגרי החיים העירוניים, כגון בידוד או חוסר קהילה. על ידי מתן כלים לוויסות רגשי, שיפור מיומנויות תקשורת וטיפוח הבנה מעמיקה יותר של עצמו, טיפול רגשי מעצים אנשים לנווט במורכבות החיים בצורה יעילה יותר. מוזמנים לצלצל אל מרכז כנפי רוח לקבלת ייעוץ והכוונה 053-952-9977

כתבות מעניינות נוספות
עונת הנחשים וההכשות החלה: עשה ואל תעשה במקרה של הכשת נחש
האביב ומזג האוויר המתחמם מבשרים על תחילת עונת הטיולים והפיקניקים....
נשיא המדינה ביקר ביד לבנים הדרוזי
נשיא המדינה יצחק הרצוג ביקר היום, יום רביעי, כ״ג בניסן,...
החשמלאי שיציל אתכם מכל תקלת חשמל בחיפה
תושבי חיפה שסובלים מתקלות בחשמל או כאלו שזקוקים להתקנה ותיקון...
הסכם זוגיות
הסכם זוגיות
זוגות בתחילת דרכם כיום מעדיפים להתנהל ולהתנהג בחוכמה וברציונליות האחד...
כמה דברים שחשוב לדעת לגבי חוזים
חוזה הוא הסכם בעל תוקף משפטי אשר ניתן לאכיפה ע"י...
שקילת משאיות: חשיבות ביצוע התהליך בטכנולוגיות מתקדמות
כדי לוודא שרכבים גדולים עומדים במגבלות המשקל החוקיות ועוזרים לבעלי...
רצפה בטוחה ויציבה יותר היא רצפה מצופה
לכל רצפה יש תקן שמבטיח שהיא תוכל לעמוד במשימה שלה...
כוכבי הכדורגל למען הנופלים
רשת המרכזים הקהילתיים יקנעם, מבית החברה למתנ"סים, קיימו ביום ראשון...
השפעת צבעי הספה על אווירת הסלון: מדריך לבחירת צבעים
הבחירה בצבע הספה לסלון אינה רק עניין של טעם אישי,...
עורכת דין סופי ספקטור חושפת את הסודות להליך גירושין מכבד
סופי ספקטור, עורכת דין בולטת, חולקת את התובנות שלה כיצד...