Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

כיצד אפשר לעזור לכם מול הרשויות?

כיצד אפשר לעזור לכם מול הרשויות?
קרדיט - Canva

חילוקי הדעות שיש בין שמאים נובעים לא פעם מההשתייכות שלהם לגופים שיש להם אינטרס לקבל מכם יותר מיסים. ככל שערך הנכס עולה כך סביר שגם ההיטלים והמיסים שתשלמו יהיו גבוהים יותר. לכן, יש לא מעט מקרים שבהם תצטרכו להוכיח שההערכות של הנכס שלכם אינן תואמות את אלו של הרשויות השונות ויהיה לכם סיבה לערער עליהן. במקרים כאלה יש לכם הזדמנות להגיש דו"ח שמאות בלתי תלוי מטעמכם שמוגש על ידי שמאית מקרקעין שעושה את העבודה בלי הטיות. כך למשל תוכלו להגיש דוח הערכת שווי במקרה של ערעור על היטל השבחה. מי שנחשף לחיוב בהיטל השבחה יודע שמדובר בסכום כספי משמעותי. היטלי השבחה יכולים להיות לעלות לכם עשרות, מאות אלפי שקלים ואף למעלה ממליון שקלים (תלוי פרויקט/נכס), בכפוף לחוות הדעת השמאית עליה מבוססת דרישת התשלום שקיבלתם. לכן, מומלץ מאוד לא להסתפק בחוות הדעת של הרשות המקומית ולמצוא שמאי מהימן שיכול להפיק לכם דוח מקצועי שקרוב יותר לנתונים האמיתיים. עו"ד מורן אטיאס – שמאית מקרקעין מוסמכת מציעה ללקוחותיה את הדוח המקצועי ביותר שאפשר לקבל בשמאות מקרקעין כדי שיגבה את הערעור שלכם על היטל השבחה.

להגיש ערעור מנומק

כשאתם מקבלים את דרישת התשלום להיטל ההשבחה שמוטל עליכם מהרשות המקומית, חשוב לבדוק אותה ולנסות לערער עליה אם נראה לכם שהסכום שנקבע גבוה מדי. הבקשה לערעור צריכה להיות מוגשת תוך פרק זמן מסוים שקבוע בחוק, ולכן חיוני שתפנו בהקדם האפשרי לשמאי מקרקעין על מנת לערוך בדיקת היטל השבחה עיריית תל אביב או בכל רשות מקומית אחרת. את הבדיקה עורכת שמאית מקרקעין מוסמכת שיודעת בדיוק מה לבדוק, ומכיוון שהיא מכירה את הרשות המקומית היטב ואת הערך של הנכסים בה, היא יכולה להסתמך על ההיכרות והידע שלה בכל דוח שמאות שתגיש.

שמאות לפני כל עסקה

שמאות מקרקעין מומלץ לערוך גם לפני כל עסקה, בין אם זה נכס שאתם רוצים למכור או נכס שאתם רוצים לרכוש. לא חותמים על עסקה מבלי שיודעים בדיוק מהו הערך של העסקה והאם הנכס אכן עומד להגשים את הציפיות שלכם ולהשביח את ערכו. כדי שתוכלו לתכנן נכון ולדעת בדיוק היכן אתם עומדים, חשוב לקבל את הערכים הנכונים של המקרקעין שלכם בדוח שמאות מהימן ומקצועי. עו"ד מורן אטיאס – שמאית מקרקעין מוסמכת מספקת חוות דעת מפורטות, מקצועיות ואמינות לכל נכס מקרקעין שתצטרכו.

כתבות מעניינות נוספות
נשיא המדינה ביקר ביד לבנים הדרוזי
נשיא המדינה יצחק הרצוג ביקר היום, יום רביעי, כ״ג בניסן,...
החשמלאי שיציל אתכם מכל תקלת חשמל בחיפה
תושבי חיפה שסובלים מתקלות בחשמל או כאלו שזקוקים להתקנה ותיקון...
הסכם זוגיות
הסכם זוגיות
זוגות בתחילת דרכם כיום מעדיפים להתנהל ולהתנהג בחוכמה וברציונליות האחד...
כמה דברים שחשוב לדעת לגבי חוזים
חוזה הוא הסכם בעל תוקף משפטי אשר ניתן לאכיפה ע"י...
שקילת משאיות: חשיבות ביצוע התהליך בטכנולוגיות מתקדמות
כדי לוודא שרכבים גדולים עומדים במגבלות המשקל החוקיות ועוזרים לבעלי...
רצפה בטוחה ויציבה יותר היא רצפה מצופה
לכל רצפה יש תקן שמבטיח שהיא תוכל לעמוד במשימה שלה...
כוכבי הכדורגל למען הנופלים
רשת המרכזים הקהילתיים יקנעם, מבית החברה למתנ"סים, קיימו ביום ראשון...
השפעת צבעי הספה על אווירת הסלון: מדריך לבחירת צבעים
הבחירה בצבע הספה לסלון אינה רק עניין של טעם אישי,...
עורכת דין סופי ספקטור חושפת את הסודות להליך גירושין מכבד
סופי ספקטור, עורכת דין בולטת, חולקת את התובנות שלה כיצד...
ירו באויר מתוך רפת והופתעו ע"י השוטרים כשברשותם אמצעי לחימה
נשקים, אקדחים ואמצעי לחימה בלתי חוקיים נתפסו בשני אירועים שונים...