Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

להתגבר על ההתמכרות

להתגבר על ההתמכרות

את סוגי ההתמכרויות ניתן לחלק לשנים, התמכרויות לחומרים והתמכרויות התנהגותיות. כל אחד מהם עלולה להוביל אתכם למצב בוא נוצרת פגיעה באדם במכור, הן פיזית והן נפשית, פגיעה באנשים היקרים ופגיעה במקום התעסוקה, חיי החברה והשגרה היום יומית.

בגמילה מחומרים מסוכנים ניתן לחלק את שלבי הטיפול לשלושה. גמילה גופנית, גמילה נפשית ומציאת דרך חיים חיובית ונכונה עבר האדם. גמילה מהתמכרויות לרוב אינה באה לידי ביטוי אך ורק ברובד הפיזי. נוכל לשים לב כי שורש הבעיה בגורמים להתמכרויות שונות פעמים רבות טמון דווקא בחוסר אונים נפשי. האדם חיפש עבר עצמו את הדרך לברוח ולהתחמק מהתמודדות יום יומית עם שגרת חייו, בין אם מדובר בכאבים נפשיים או פיזיים, ומצא את דרכו אל חומרים שונים אשר עזרו להקל בצורה רגעית את אותו הכאב.

מתגברים על חוסר האונים

אדם מכור הגיע למצבו עקב ניסיון להתמודד עם החיים שלו בצורה לא מוצלחת. כך שלפתע הוא מוצא את עצמו יושב בארוחה משפחתית עם צלחת של פירה לפניו ולא מצליח להסתכל בעינה של אימו. התמודדות עם חיי היום יום נראית כמשימה בלתי אפשרית כיוון שהסם וההתמכרות הם כבר חלק בלתי נפרד מהחיים. אך חשוב לזכור כי גם ברגעים החשוכים ביותר, תמיד ישנה דרך המובילה אל האור, אל מחוץ לחוסר האונים וההתמכרות שנעצה את ציפורניה בחיינו.

השגחה מקצועית צמודה

בשעה שאדם התחיל תהליך של גמילה מסמים הוא עתיד לחוות תסמיני גמילה פיזיים ומנטליים. הפן הפיזי עלול לכלול כאבים עזים בגוף, עצבנות, כאבי ראש, בטן ושרירים. תסמינים אלו עלולים לגרום לאדם לחזור לצרוך סמים או בעת גמילה מאלכוהול הדבר עלול לגרום לנזקים פיסיים. על כן תהליך הגמילה הגופנית יהיה מלווה בצוות רפואי צמוד אשר ישגיח על האדם ויעשה את המירב על מנת להקל על התסמינים הללו. גם הפן הרגשי יהיה רגיש מאוד והאדם עלול לסבול מתסמיני גמילה נפשיים. צוות מקצועי פסיכו – סוציאלי יעמוד לרשותו של המכור ובעזרת טיפול פרטני וקבוצתי ימצא את הדרך לסייע לאדם להתגבר גם על מכשולים אלו.

נלחמים בהתמכרות יחד

ההחלטה להיכנס אל מרכז גמילה היא אינה פשוטה נפשית כלל וכלל. על כן ישנה חשיבות רבה ליצירת התחושה כי האדם המכור אינו נמצא לבד בתהליך. רנסנס – ויקטוריה מרכז רפואי לגמילה מהימורים, סמים ואלכוהול פותח את שעריו לכל אדם שזקוק לעזרה. כך הצוות המקצועי אשר מועסק במקום יוכל לבנות את התוכנית הטיפולית המותאמת בצורה אינדיבידואלית לכל מטופל. התוכנית תכלול טיפול תרופתי, קליני ורוחני אשר יוענק על ידי פסיכיאטרים מומחים ופסיכולוגים. חשוב לזכור כי גם בסיום השהות והטיפול במרכז מומלץ כי תהיה רשת תמיכה לאדם על מנת לסייע לו להתמודד עם קשיי השגרה מבלי ליפול חזרה אל ההתמכרות בתור פתרון מוכר. צלצלו 1-800-205-077

כתבות מעניינות נוספות
גישה טיפולית רב-גונית
טיפול בהתמכרות כרוך בגישה רב-גונית המתייחסת הן להיבטים הפיזיים והן...
סוג ספציפי של הערכה המשמשת בעיקר בתוך צה"ל
מבחני דפר הם סוג ספציפי של הערכה המשמשת בעיקר בתוך...
ספה ייחודית ונוחה באופן בלתי רגיל
אחת הדרכים ליהנות מנוחות מקסימלית וכן גם מיעילות זה באמצעות...
כיצד אפשר לעזור לכם מול הרשויות?
חילוקי הדעות שיש בין שמאים נובעים לא פעם מההשתייכות שלהם...
כשאתם בבעיה התקשרו למי שבאמת יכול לעזור לכם
מעצר או חקירה, הסתבכות בפלילים ועם המשטרה, כל אלה אירועים...
חשיבות ביצוע בדק בית גם בדירות חדשות
אחד השיקולים לרכישת דירה חדשה מקבלן הוא שהכניסה היא לדירה...
השירות שעוזר לכם להתנהל גם בחו"ל באופן חוקי
מדינות שונות מחוקקות חוקים משלהן אבל יש משהו שמשותף לכולן...
מתי נבצע טיפול שיניים לילדים בהרדמה מלאה?
משרד הבריאות קבע נוהל שמורה על ביצוע טיפולי שיניים בהרדמה...
כיצד תדעו שאתם סובלים מדיסלקציה בגיל מבוגר?
דיסלקציה היא לקות למידה אשר לא פעם מזהים בגילאי בית...
חזרה לחיים ללא כאבים: ניתוח מפרק הירך
ניתוח החלפת הירך זהו בעצם הליך כירורגי, במסגרתו מסירים לגמרי...