Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

אילו אטרקציות ייחודיות לזנזיבר?

אילו אטרקציות ייחודיות לזנזיבר?
קרדיט: Photo by Humphrey Muleba on Unsplash

זנזיבר, פנינה טרופית וחבל ארץ של טנזניה, מציעה שילוב מושלם של חופים לבנים, מים צלולים, טבע מרהיב ותרבות עשירה. ביקור בזנזיבר יכול להיות הרבה יותר מ"בטן גב", בניגוד למה שרבים חושבים, והוא בהחלט יכול גם לכלול שילוב של אתרים מעניינים ונקודות עצירה שמספרות את סיפורו של האי זנזיבר אטרקציות שכולן מתמקדות בכיף והנאה, מקומות לינה מושקעים ומפנקים ומקומיים שיקבלו אתכם בסבר פנים יפה, את כל אלה ועוד תוכלו למצוא ממש שם. מתכננים חופשה בזנזיבר? לא משנה באיזה פורמט או לכמה זמן, כדאי לכם לקרוא את המאמר החשוב הבא שיעזור לכם בתכנון החופשה.

צלילה וספורט ימי

זנזיבר היא גן עדן לחובבי הצלילה והרפתקאות הימיות. המים הצלולים של זנזיבר והשוניות הצבעוניות מציעים עולם תת ימי מקסים ועשיר בחיים. בין אם אתם צוללים מנוסים או מתחילים, האי מציע מגוון רחב של אתרי צלילה המתאימים לכל הרמות, כולל שמורות ימיות מוגנות ואתרי צלילה לאורך החוף. לצד הצלילה, תוכלו ליהנות ממגוון פעילויות ימיות אחרות כמו שנרקול, גלישת גלים, שייט בסירות מפרש מסורתיות וספארי לצפייה בדולפינים ולווייתנים. אל תפספסו את כל אלה, אם אתם רוצים להכיר את זנזיבר מזווית קצת אחרת ולחוות אותה דרך המים והחופים המדהימים שלה.

עצרו בסטון טאון, עיר עם עבר

העיר העתיקה סטון טאון (Stone Town), אתר מורשת עולמית של אונסק"ו, מהווה שער מרתק להיסטוריה העשירה והמגוונת של זנזיבר. הסמטאות הצרות, הארכיטקטורה הייחודית והשווקים התוססים הופכים את העיר למוזיאון חי ונושם שחייבים לחוות אותו בעת הביקור על האי. מומלץ לכם לצאת לשוטט ברחובות הציוריים ולגלות, באופן את הזה, את הסיפורים מאחורי המבנים העתיקים, כמו המבצר הישן, שנבנה עוד במאה ה-17, או בית ליווינגסטון וכמובן בית הפלאות, ששימש בעברו כביתו של הסולטן. לא לשכוח גם את השווקים, שווקי הרחוב הצבעוניים, שמציעים שלל של תוצרת מקומית ומביאים לידי ביטוי את האווירה שאופיינית למקום עצמו.

צאו אל הטבע, אל פארק ג'וזאני

פארק ג'וזאני (Jozani Park) הוא אוצר טבע ייחודי השוכן בלב זנזיבר והוא גם הפארק היחיד על האי. ביער הגשם העבות של הפארק מתגוררת אוכלוסייה גדולה של קופי קולובוס אדומים, מין נדיר ומרהיב ביופיו הידוע בפרוותו האדמונית. שביל הליכה מסומן מוביל אתכם פנימה ליער, שם תוכלו לצפות בקופים משחקים ומקפצים בין העצים, וליהנות ממגוון מרשים של צמחייה טרופית. המעיינות והמפלים הנסתרים ביער מוסיפים קסם ושלווה לחוויה הייחודית.

הכירו תבלינים מוכרים יותר או פחות בחוות מקומיות

התבלינים תמיד היו חלק בלתי נפרד מההיסטוריה והתרבות של זנזיבר, שזכתה לכינוי "אי התבלינים". כיום, חוות התבלינים הפזורות ברחבי האי מציעות הצצה מרתקת לעולם גידול והפקת תבלינים אקזוטיים מוכרים יותר או פחות. אל תפספסו ביקור באחת החוות ולמדו על תהליך הגידול המסורתי של הציפורן, הקינמון, האגוז מוסקט ועוד. תוכלו לטעום תבלינים טריים, להתנסות בקטיף עצמי ולרכוש תבלינים איכותיים במחירים נוחים. מזכרת נפלאה הביתה.

בקרו באי האסירים ופגשו מקרוב את הצבים הענקיים

אי האסירים (Changuu Island)  הידוע גם כאי הצבים, הוא יעד מרתק ומיוחד במינו בזנזיבר. האי, הממוקם במרחק שייט קצר מסטון טאון, שימש בעבר כבית כלא לעבדים ולמורדים תחת שלטון הסולטנים של המקום. כיום, האי מלא בצמחייה מרהיבה ומהווה מקלט לאוכלוסייה גדולה של צבי יבשה ענקיים, חלקם בני למעלה ממאה שנים.

ביקור באי האסירים מציע הזדמנות נדירה ובלתי נשכחת למפגש מקרוב עם צבי הענק המרשימים. תוכלו לטייל בשבילי האי בין העצים הגבוהים, ולצפות בצבים הענקיים צועדים להם בשלווה, נחים בצל או אוכלים עלים. תוכלו ללמוד, במסגרת סיור מודרך, על אורח החיים של הצבים ולהיחשף למידע מרתק אודותיהם.

איך מתכננים טיול לזנזיבר – רגע לפני שאתם יוצאים לדרך

רגע לפני שאתם יוצאים לדרך ובוחרים אטרקציות בזנזיבר האקזוטית נצלו את החופשה הזו כהלכה וקבלו מאיתנו  את ההמלצה החשובה ביותר והיא להיעזר בשירותיו של מדריך טיולים או איש מקצוע, המכיר היטב את היעד. איש מקצוע כזה, שיודע לא מעט על האי, מכיר לעומק את האטרקציות הייחודיות שבו ואת הלוגיסטיקה הנדרשת, יכול לחסוך לכם זמן יקר, למנוע טעויות ולהתאים לכם מסלול טיול בלתי נשכח, שהוא כולו הזדמנות לחוויה מושלמת.

מעבר לכך, כדאי גם לקחת בחשבון את העונה המומלצת לביקור באי (עדיף להימנע מעונת הגשמים בין מרץ למאי), להצטייד בביגוד קליל ונושם המתאים לאקלים הטרופי, ולא לשכוח את החיסונים הנדרשים טרם הנסיעה. כשאתם מוכנים מראש וערוכים היטב, תוכלו ליהנות מהחופשה שתמיד חלמתם עליה באחד היעדים היותר מיוחדים בעולם.

כתבות מעניינות נוספות
גישה טיפולית רב-גונית
טיפול בהתמכרות כרוך בגישה רב-גונית המתייחסת הן להיבטים הפיזיים והן...
סוג ספציפי של הערכה המשמשת בעיקר בתוך צה"ל
מבחני דפר הם סוג ספציפי של הערכה המשמשת בעיקר בתוך...
ספה ייחודית ונוחה באופן בלתי רגיל
אחת הדרכים ליהנות מנוחות מקסימלית וכן גם מיעילות זה באמצעות...
כיצד אפשר לעזור לכם מול הרשויות?
חילוקי הדעות שיש בין שמאים נובעים לא פעם מההשתייכות שלהם...
כשאתם בבעיה התקשרו למי שבאמת יכול לעזור לכם
מעצר או חקירה, הסתבכות בפלילים ועם המשטרה, כל אלה אירועים...
חשיבות ביצוע בדק בית גם בדירות חדשות
אחד השיקולים לרכישת דירה חדשה מקבלן הוא שהכניסה היא לדירה...
השירות שעוזר לכם להתנהל גם בחו"ל באופן חוקי
מדינות שונות מחוקקות חוקים משלהן אבל יש משהו שמשותף לכולן...
מתי נבצע טיפול שיניים לילדים בהרדמה מלאה?
משרד הבריאות קבע נוהל שמורה על ביצוע טיפולי שיניים בהרדמה...
כיצד תדעו שאתם סובלים מדיסלקציה בגיל מבוגר?
דיסלקציה היא לקות למידה אשר לא פעם מזהים בגילאי בית...
חזרה לחיים ללא כאבים: ניתוח מפרק הירך
ניתוח החלפת הירך זהו בעצם הליך כירורגי, במסגרתו מסירים לגמרי...