Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מפגש פתיחת שנה מרגש לפרויקט 'גשר לאקדמיה' בנשר

מפגש פתיחת שנה מרגש לפרויקט 'גשר לאקדמיה' בנשר
קרדיט צילום: יח"צ

 

המפגש התקיים בהשתתפות משפחת בנדטה, התומכת בפרויקט, 

יו"ר הכבוד של קרן אייסף, נינה ויינר, נשיא הקרן קרלוס בנעים ורה"ע נשר רועי לוי 

מטרת תכנית "גשר לאקדמיה", של קרן אייסף בשיתוף עיריית נשר, להכיר לתלמידי התיכון את עולם האקדמיה וליצור מוטיבציה לבגרות מלאה והמשך לימודים גבוהים; ראש העיר, מר רועי לוי בירך את המחזור החדש המתחיל בימים אלו

סטודנטים ותלמידים המשתתפים בפרויקט "נבחרת האקדמיה של נשר", ע"ש סלים ולונה בנדטה, המשותף לקרן אייסף ועיריית נשר ערכו, ברוח התקופה, מפגש זום מרגש. במסגרת הפרויקט, סטודנטים חברי קרן אייסף לחינוך, יוצאי העיר נשר, הלומדים במוסדות אקדמיים שונים באזור, מלווים לאורך שנת הלימודים את תלמידי תיכון מקיף נשר בעיר, במטרה לעודד השכלה גבוהה אצל צעירים ובני נוער.

במפגש השתתפו בני משפחת בנדטה התומכת בפרויקט, נשיא הקרן, קרלוס בנעים ויו"ר הכבוד ומייסדת שותפה של קרן אייסף, נינה ווינר. כמדי שנה, נכח גם ראש עיריית נשר, רועי לוי, אשר ברך את החניכים והחונכים בפרויקט ותומר סמרקנדי מנכ"ל הקרן. כמו כן השתתפו אדווה קאופמן, משנה לראש העיר ומחזיקת תיק החינוך, אופיר אבוחצירה מנהל המחלקה לשירותים חברתיים ומור קיסר העו"ס המלווה.

אלינה בנדטה דיברה בהתרגשות על סבה, סלים בנדטה ז"ל, כמה הוא אהב את הפרויקט ואיך עיניו נצצו בעל פעם שדיבר עליו ועל הילדים והסטודנטים המשתתפים בו. קרלוס בנעים הדגיש את השותפות המוצלחת עם העיר נשר ועם ראש העיר, שותפות בחזון אייסף להצלחה באמצעות חינוך ואיחל שנה מוצלחת עבור התלמידים והסטודנטים הלוקחים חלק בפרויקט.

במהלך המפגש הכירו הצדדים והתחלקו לצמדים של חונך ותלמיד, תוך מחויבות להמשך התהליך במהלך השנה, ללמידה והצלחה מיטבית.

פרויקט 'גשר לאקדמיה' מתקיים זאת השנה השביעית בעיר נשר, תודות לתרומתה הנדיבה של משפחת בנדטה ולחזונו של סלים בנדטה ז"ל כי לכל ילד מגיע חינוך מצוין. באמצעות 'גשר לאקדמיה' התלמידים/חניכים נחשפים דרך הסטודנטים למקצועות הלימוד שלהם ועוברים תהליך שמאפשר להם לחלום בגדול להיות כל מה שהם רוצים ולא להישאר בראייה מצומצמת כפי שהרבה פעמים חווים צעירים בפריפריה ובקרב אוכלוסיות מוחלשות. דרך הפרויקט הסטודנטים בעצם מאפשרים להם להבין שהם היו כמוהם כשהיו קטנים ואם הם יכולים להגיע להישגים אקדמיים אז גם הצעירים האלו יכולים. מכאן שמו של הפרויקט – גשר לאקדמיה. 

לורן אזרד, מנהלת תוכנית אייסף חיפה: "התרגשנו לקיים את המפגש הראשון בנשר, אמנם בזום, אך בהשתתפות אנשים יקרים התורמים לקרן רבות. החניכים גילו מה מצפה להם במהלך השנה – חונכות אישית-לימודית, עזרה בשיעורים, הקניית שיטות  למידה, הכנה לבגרות כיוב' כמו גם פעילות חברתית שמייצרת העצמה, סיור באוניברסיטה, דיונים בנושאים חברתיים הנוגעים לחיי הנוער ואף שילוב בני הנוער בעשייה חברתית ובהתנדבות. בעקבות פעילות זו הסטודנטים הופכים עבור בני הנוער למודל הצלחה דרך קרבה תרבותית הקיימת בין הצדדים, קרבת הגיל, הבנת הקשיים שחווים תלמידי התיכון והיכרות עם עולמם. חלק מהסטודנטים גדלו בעצמם בחולון והיו חלק ממערכת החינוך בעיר. אנו מקווים כי בקרוב נוכל גם לערוך מפגשים פרונטליים". 

נינה ווינר, יו"ר הכבוד של קרן אייסף, שיתפה את התלמידים אודות סלים בנדטה, והאדם המיוחד שהיה, על דאגתו להצלחת הילדים בפרויקט והחזון שלו לתת חינוך טוב לכל הילדים בישראל. בהמשך סיפרה ווינר אודות התכנית: "אחד מהדברים המייחדים את הפרויקט הוא החומר האנושי של הסטודנטים החברים בו. חלק גדול מהסטודנטים החברים בקרן אייסף הגיעו לאקדמיה למרות היעדר הזדמנויות בילדותם ולכן, הם יכולים להזדהות עם הילדים אותם הם חונכים. מעבר לכך, הרקע הדומה של הסטודנטים מאפשר להם להוות מודל לחיקוי עבור התלמידים הצעירים. המפגש הזה הופך את הסטודנטים המצטיינים שלנו לדמויות חיקוי משמעותיות עבור הצעירים ובני הנוער ובדרך זו, מעודדים אותם להגיע להשכלה גבוהה. הדרך שלנו לצמצום הפערים החברתיים בחינוך עוברת גם דרך מפגש זה, של סטודנטים המלווים לדרך של מנהיגות חברתית, לצד הלימודים, ולהנבטת דור חדש של צעירים שיהיו מסוגלים לראות בעתיד הקרוב את ההשכלה האקדמית שלהם כהכרח בדרך להתקדמות חברתית". 

ראש העיר, מר רועי לוי: ״שיתוף הפעולה עם קרן אייסף בפרויקט ״גשר לאקדמיה״ מוצלח במיוחד. מדובר בפרויקט המתכתב עם הערכים שאנו מקדמים בעיריית נשר. בעיר נשר כל סטודנט זכאי לקבלת מלגה שנתית (בגובה משתנה, לפי מעורבותו החברתית) ללימודים דבר ייחודי ביותר בישראל. אנחנו העיר השנייה בצמרת ההשקעה פר תלמיד בכל ישראל! החינוך אצלנו תמיד היה וימשיך להיות לב העשייה. זו גם הסיבה שאנו מוצאים את שיתוף הפעולה הזה מתאים כמו כפפה לידיהם של תלמידי התיכון בעיר. ברצוני להודות לחברי קרן אייסף למשפחת בנדטה ולכל העוסקים במלאכה״.


מצורפות תמונות מהמפגש בזום. אין צורך בקרדיט

אודות אייסף

אייסף היא קרן בינלאומית לחינוך שהוקמה בשנת 1977 ע"י אדמונד ספרא ז"ל, רעייתו לילי ספרא ונינה ווינר – יו"ר של כבוד. מטרת הקרן היא קידום צעירים מבטיחים מהפריפריה – הגיאוגרפית, הכלכלית והחברתית – באקדמיה וצמצום פערים בחינוך בישראל. אייסף היא הגוף היחיד בארץ שמקדם צעירים באקדמיה מתואר ראשון ועד לפוסט דוקטורט. את זה היא עושה, דרך הענקת מאות מלגות במיליוני שקלים בשנה ודרך יצירת שכבת מנהיגות חברתית ממנה צמחו רופאים, שופטים, מהנדסים, אישי ציבור, מנהלים בכירים, מנהיגים מקומיים ועוד. הסטודנטים של אייסף לומדים ועובדים עם הקהילה המקומית במקום בו הם לומדים, תוך ליווי אישי צמוד של אנשי הקרן. מאז הקמתה, מבטאת אייסף את החזון לצמצום פערים בין פריפריה למרכז בישראל, דרך מצוינות אקדמית, חינוך והשכלה גבוהה.

קרדיט צילום: יח"צ
קרדיט צילום: יח"צ
קרדיט צילום: יח"צ
קרדיט צילום: יח"צ
כתבות מעניינות נוספות
לראשונה בצפון הארץ ייערך יריד מכוניות חשמליות של היבואנים המובילים והמותגים הגדולים בעולם
יריד המכוניות החשמליות יערך בחוצות המפרץ מתחם חוצות המפרץ OUTLET, הנמצא...
"קשת טעמים" משיקה את הסניף המחודש בנשר
בימים אלה לאחר שיפוץ מאסיבי הושק הסניף המחודש בנשר של...
המקום הנכון להצטייד בו למעבר דירה
העברות דירה והובלות הן אחד העיסוקים שבהם לכאורה לא צריך...
פרויקטים בקריות - לגור בין חיפה הגדולה לצפון הירוק
בעבר (הדי רחוק כבר, יש לציין) הקריות נחשבו לשוליים של...
אקרו
אחת המהפכות שחלו בענף הבנייה בשנים האחרונות קשורה לחדירת טכנולוגיות...
הכל על תופעת הגירושין
בחברה בה אנו חיים, תופעת הגירושין הולכת וגדלה. למעשה, מרבית...
קייטרינג בחיפה
ליהנות מהאירוע שלכם עם קייטרינג מקצועי
בין אם מדובר על חתונה, יום הולדת, בר/בת מצווה או...
מרפסת היא נכס
מרפסת, קטנה או גדולה בדירה היא שטח נוסף המעלה את...
רוצים גוף בריא? נפש בריאה? אימוני כושר זו התשובה שלכם
לגוף ולנפש המודעות לשמירה על הבריאות עלתה בשנים האחרונות מאוד, הכוללת...
הרכבת מבני אלומיניום בצורה פשוטה ומהירה ככל האפשר
פרופיל אלומיניום מודולרי של חברת Stream Line הם קונסטרוקציה הנדסית....