Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

שר החינוך, יואב גלנט בביקור ביקנעם: יקנעם התפתחה והפכה לסיפור הצלחה בזכות השקעה ניכרת בחינוך ילדי ותלמידי העיר. התלמידים בבתי הספר שביקרתי זוכים ליחס מיוחד מסגל המורים ואת התוצאות אנו מזהים בהישגים החינוכיים והפדגוגיים"

שר החינוך, יואב גלנט בביקור ביקנעם: יקנעם התפתחה והפכה לסיפור הצלחה בזכות השקעה ניכרת בחינוך ילדי ותלמידי העיר. התלמידים בבתי הספר שביקרתי זוכים ליחס מיוחד מסגל המורים ואת התוצאות אנו מזהים בהישגים החינוכיים והפדגוגיים"
קרדיט תמונה: עודד קרני, לעמ.

שר החינוך ח"כ יואב גלנט הגיע לביקור ביקנעם  שכלל ביקור בבית החינוך למדעים ואמנויות יצחק נבון, ובקמפוס התיכון.

בבית החינוך יצחק נבון התקבל השר על ידי תלמידי כיתה ב' ששרו את "בשנה הבאה". מנהלת בית החינוך, שושי בן יוסף אמרה לשר שבית החינוך מכין את תלמידיו לאתגרי המחר וסיפרה שכפועל יוצא מכך דואגים לעבוד על החוסן הנפשי של התלמידים ושבית החינוך מוכן למאבק בקורונה כבר מהגל הראשון, ושהם הפכו למודל במחוז. לאחר מכן ביקר השר בכיתה א' ובראי הקורונה התקיים שיעור והתלמידים הסבירו לשר על כללי משרד הבריאות. בביקור בכיתה ו' שמע השר על משחקי מתמטיקה שמובלים ושאיתם לומדים התלמידים לבנות אסטרטגיה. התלמידים גם סיפרו על למידתם במרחב הווירטואלי ואמרו שזה מחזק את עבודת הצוות שלהם. משם המשיך השר לביקור בכיתה ד' שלומדת סינית ושמע שבית החינוך שם דגש על למידת שפות כולל אנגלית מכיתה א' וספרדית. השר צפה גם בכיתה שישבה בחוץ בטבע כחלק משיעור שעסק בפתרון בעיות מילוליות במסגרת שיעור לכישורי חיים. נושא השיעור היה טעויות כשהרעיון הוא ללמוד מטעויות ולא לחשוש לטעות. משם המשיך השר לשיעור בהבניית ידע בכיתה ד'. בתום הביקור בכיתות נערכה פגישת סיכום והמנהלת אמרה שבבית הספר יש שפע של אסטרטגיות הוראה, המון תכניות העשרה, והעשייה החינוכית מדברת בעד עצמה.

הביקור בקמפוס התיכון החל בכיתה י"ב נחשון והשר שמע שכאן מחנכים דורות למנהיגות ולמצוינות. דורות של יזמים וחוקרים. תלמידי הכיתה אמרו לשר שבמסגרת פעילותם בנושא מחאות הם דנים בשאלה מה מביא להצלחתה של מחאה כשאת הכל התלמידים חוקרים ובודקים בעבודת צוות ומציגים את התהליך כולו בכיתה. התלמידים סיפרו שהחליטו לבדוק את מחאת האונס שפרצה לאחר האונס המזעזע באילת ובדקו את הנושא תחת הכותרת: "נשים לזה סוף". לאחר מכן התקיים שיח עם תלמידים שלומדים בתכנית פיתוח יזמות וסטרטאפים במדינת ישראל. התלמידים סיפרו על הפרויקטים שהם מובילים וציינו שהם נעזרים בחברות ההיי טק ושכאן מכינים אותם לשוק העבודה העתידי. מנהלת הקמפוס, עדה אברכהן שמש אמרה שבבית הספר קודם כל מקדמים ערכים וכך מגיעים גם ההישגים והדגישה שבתיכון 100% ניגשים לבגרות ויש 93% זכאות לבגרות

ראש עיריית יקנעם, סימון אלפסי:

"יקנעם היא עיר חינוך מובילה ושמחנו לארח את השר ולהציג לו מהעשייה החינוכית ביישוב. מה שמנחה אותי מראשית דרכי הוא שלכולם תהיה הזדמנות להצליח במה שהם רוצים, ואנו מיישמים זאת הלכה למעשה. מערכת החינוך ביקנעם שמה דגש על ערכים לצד מצוינות, והמודל הזה צריך להיות מובל בכל המדינה. הביקור הזה הוא ביקור של נחת. שר החינוך יואב גלנט עושה עבודה מצוינת ובזכותו שנת הלימודים נפתחה בצורה חלקה וכנגד כל הסיכויים. השר גלנט כבר בהיותו שר הבינוי והשיכון היה שותף בבניית שכונת שער הגיא ומוסדות בה, ויש לו תרומה אדירה ליקנעם ולמדינת ישראל".

שר החינוך, יואב גלנט:

"אני מכיר את העיר יקנעם וסביבתה מקרוב 40 שנה, מאז שהכרתי את רעייתי קלודין, שגדלה בעיר. בחלוף השנים, ניתן לראות כיצד יקנעם התפתחה והפכה לסיפור הצלחה. זאת בזכות השקעה ניכרת בחינוך ילדי ותלמידי העיר. שמחתי לשמוע על נתוני הזכאות הגבוהים לבגרות ועל נתוני הגיוס המרשימים לצה"ל בקרב הנוער בעיר. המקור להישגים הללו הם המורים המסורים, המנהלים המצוינים והנהגה עירונית מחויבת בהובלתו של ידידי, ראש העיר סימון אלפסי.

משיחות שקיימתי עם תלמידים וצוותי ההוראה של בית הספר היסודי ע"ש יצחק נבון ובתיכון אורט בעיר ניכר כי התלמידות והתלמידים הלומדים בבית הספר זוכים ליחס מיוחד מסגל המורים, את התוצאות אנו מזהים בהישגים החינוכיים והפדגוגיים.

תקופת הקורונה יצרה קשיים אך גם הזדמנויות. בהתאם למתווה "לומדים בביטחון" אותו גיבשנו במשרד החינוך, הענקנו למנהלי בתי הספר גמישות ניהולית – שמיושמת בצורה מיטבית בבתי הספר וגני הילדים בעיר".

ביקור שר החינוך
קרדיט תמונה: עודד קרני, לעמ.
כתבות מעניינות נוספות
ניר דוד תושב יקנעם מונה לתפקיד מנכ"ל בזק
דוד מכהן כיום כסמנכ"ל החטיבה העסקית בחברה, לאחר שביצע בה...
'פורים אקולוגי' - פורים אקולוגי יערך בצפון הארץ: בחוצות המפרץ, בשיתוף "ראש הברוש" במטרה לשמור על כדור הארץ והסביבה
מיועד לכל המשפחה וכולל: סדנא להכנת מסיכות, יצירות אקולוגיות ברוח...
המדריך המלא ליציקת בטון איכותית
בטון הוא חומר גלם מצוין המשמש למגוון רחב של מטרות...
במיוחד עכשיו: החשיבות לאבחון מוקדם וטיפול בריפוי בעיסוק
היחידה הקהילתית להתפתחות הילד ברשת המרכזים הקהילתיים של יקנעם, מבית...
איך מונעים התפשטות אש בבתי עסק?
שריפה היא ללא כל ספק סכנה לנפש. יש לאש מתפרצת...
שעת סיפור של יצירות קלאסיות מכל הזמנים בשילוב סדנת יצירה מרתקת - מיועד לכל המשפחה
לדוגמא: הקראת הסיפור "מרי פופינס" – אומנת הבית האגדית מאת...
"בין גלים לתלמים"
לאמן יוסי לובלסקי אוצרת : רינה גנוסוב פתיחה חגיגית: שבת ,ה-9.3.2024 בשעה...
היבטים משפטיים של עבירות הונאה
הונאה כוללת מגוון רחב של שיטות מטעה שנועדו להשיג כסף,...
רופאים ליום אחד: פעילות בית חולים לדובים במרכז בריאות הילד של כללית ביקנעם עמק השלום
צוות מרכז בריאות הילד של כללית ביקנעם עמק השלום, מחוז...
מינוי חדש: ד"ר רחל דהן מונתה למנהלת הרפואית של מחוז חיפה וגליל מערבי בכללית
ד"ר דהן, תושבת חיפה, נשואה ואם לשניים, תעמוד בראש ההנהלה...