Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

רואה חשבון בחיפה מומחה לעוסק פטור

רואה חשבון בחיפה מומחה לעוסק פטור
קרדיט: Freepik

עוסק פטור (נקרא בעבר עוסק זעיר) הוא עצמאי שמחזור העסקאות השנתי שלו קטן ולא עובר את הרף שנקבע בתקנות העומד נכון לשנת 2021 על 99,893 ₪ (מחזור שנתי). עוסק פטור אינו רשאי לגבות מע"מ מלקוחותיו לכן הוא לא יכול לקזז מס ערך מוסף בגין רכישותיו והוצאותיו השוטפות.

חשוב לדעת כי פתיחת עסק כעוסק פטור היא צורת ההתאגדות הזולה ביותר בגלל עלויות התפעול החשבונאיות כיוון שהעוסק הפטור לא נדרש בדיווחים חודשיים או דו חודשיים. לכן, יש עוסקים פטורים החוסכים את עלויות הנהלת חשבונות וראיית החשבון, הם דואגים לדיווחים בעצמם, אך ברוב המקרים העוסקים הפטורים מגישים דו"ח שנתי בעזרת מייצג מוסמך. מעבר למילוי ולהגשת הדו"ח השנתי יש מצבים שבהם כדאי לפנות לרואה חשבון, ולמעשה כדאי לפתוח את התיקים ברשויות המס בעזרת מייצג כמו רואה חשבון מוסמך.

קרדיט: Freepik

מתי נדע כעוסק פטור שצריך לפנות לרואה חשבון

מומלץ לפנות אל רואה חשבון בחיפה מומחה לעוסק פטור עוד לפני פתיחת העסק והרישום ברשויות המס השונות. כאשר מקימים עסק חדש יש להחליט על מסגרת הפעילות וצורת ההתאגדות הנכונה ביותר עבורכם, כמובן בהתאמה למאפייני העסק ומטרותיו. יש שלוש אפשרויות לפתיחת עסק חדש – עוסק פטור, עוסק מורשה וחברה בע"מ.

עם זאת, גם אם מחזור ההכנסות השנתי צפוי להיות נמוך ומתחת לרף שנקבע בתקנות המס, יש בעלי עסקים שחייבים להירשם כעוסק מורשה על פי סעיף 12 לתקנות מס ערך מוסף, לדוגמה רופאים, רואי חשבון, עורכי דין, אדריכלים, סוחרי רכב ועוד.

כדאי לדעת כי רואה חשבון בחיפה יכול לסייע לכם בשלב הקמת החברה ולהסביר לכם על התהליך, אילו מסמכים צריך להביא כדי לפתוח תיק, ובתמורה לתשלום הוא יכול לבצע את הרישום הנדרש ברשויות המס (מע"מ, מס הכנסה וביטוח לאומי) ישירות מהמחשב שלו במשרד, ואתם חוסכים זמן ובירוקרטיה.

כדאי לפנות לרואה חשבון במהלך שנת המס לצורך תיאום מס, ייעוץ פיננסי, ייעוץ עסקי, הגשת דו"ח שנתי וכדי לקבל ייצוג מקצועי מול רשויות המס בכל בעיה או בקשה.

איך נדע שרואה בחשבון אמין, מקצועי ומתאים לעסק שלנו?

כדי לבחור נכון רואה חשבון בחיפה מומחה לעוסק פטור מומלץ לקרוא מידע באתר של משרד רואי החשבון, לבחון מה הוותק שלו בענף, לבדוק אילו שירותים הוא מציע, מהן ההתמחויות שלו, האם הוא מציע שירות לעוסק פטור, לקרוא סיפורי הצלחה של רואה החשבון ועוד.

כדאי לתאם פגישת היכרות במשרד של רואה החשבון על מנת להתרשם מהמקצועיות של רואה החשבון והצוות שלו, וכדי לבדוק האם יש כימיה ביניכם ולאפיין את רמת השירות שלו.

המלצה על רואה חשבון בחיפה

משרד רואה חשבון זיו שיפר ושות' הוא משרד מוביל בחיפה לראיית חשבון. המשרד פועל מעל 30 שנים ומציע ללקוחותיו הרבים מעטפת שירותים רחבה הכוללת בין השאר ראיית חשבון, הנה"ח, חשבות שכר, תכנון ותיאום מס, תוכנית עסקית, גיוס אשראי לעסקים ועוד. המשרד בחיפה ממוקם במקום ה-3 בין המשרדים המובילים בצפון הארץ, השותפים במשרד הם זיו כרסנטי, יורם שיפר, צחי מצנר (מנהל את המשרד בת"א) וד"ר יהודה אליה.

משרד רואה חשבון זיו שיפר ושות' גאה להציג סיפורי הצלחה רבים המוכיחים את המקצועיות והניסיון הרב של הצוות, לדוגמה ביטול קנסות בסכומי של מאות אלפי שקלים למע"מ ללקוחות שונים.

כתבות מעניינות נוספות
טרנדים בטבעות נישואין לנשים
החלטתם שכן? עכשיו הגיע הזמן לבחור את הכוכבת הבלתי מעורערת...
לוקו- מקסיקו מגיעה לחיפה
זה מתחיל בנשנוש ומסתיים בארוחה שלמה- הטורטיות הממולאות של לוקו...
קריאת מגילה ביקנעם בסימן הוקרה לחיילי צה"ל
קריאת מגילה ביקנעם בסימן הוקרה לחיילי צה"ל חגיגות פורים ביקנעם נפתחו...
טיפים ועצות שימושיות לבחירת המצעים המושלמים עבור המיטה שלכם
סדינים שמתאימים בדיוק למיטה שלכם חיוניים לשנת לילה שלווה וליצירת...
אילו אטרקציות ייחודיות לזנזיבר?
זנזיבר, פנינה טרופית וחבל ארץ של טנזניה, מציעה שילוב מושלם...
אין ברירה – צריך להוריד את הרכב מהכביש
בעלי רכבים רבים מגיעים בשלב מסוים למצב שבו הרכב שלהם...
יש הופעות אותן לא כדאי להחמיץ
אנחנו בני האדם, מאז ומתמיד, רצינו להכיר את מה שנמצא...
כל מה שאתם צריכים שיהיה בחנות החיות שלכם
אם יש לכם חית מחמד חדשה, אתם צריכים למצוא חנות...
דירה דיסקרטית- חוויה קצת שונה לבילוי בעיר
דירה דיסקרטית היא דירה רגילה שבה תוכלו לפגוש נשים לשירותי...
מקום למסיבת רווקות במרכז
אתן מחפשות מקום למסיבת רווקות במרכז כי אחת מהחברות הכי...