Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

סקר חדש מגלה: כשליש מתושבי הצפון מעדיפים להתחסן בחיסון שפותח בישראל

סקר חדש מגלה: כשליש מתושבי הצפון מעדיפים להתחסן בחיסון שפותח בישראל
פרוטרט השר דני דנון צילום חיים צח / לע"מ photo by Haim Zach / GPO

אנחנו סומכים בעיקר על עצמנו

סקר חדש מגלה: כשליש מתושבי הצפון מעדיפים להתחסן בחיסון שפותח בישראל

נתונים אלה ואחרים עולים מסקר שערך מכון גיאוקרטוגרפיה לקראת ועידת "דיפלוטק 2020" ביוזמת השגריר לשעבר דני דנון ובהשתתפות השגרירה ניקי היילי שתעסוק בנושא טכנולוגיה ודיפלומטיה   

הסקר עסק בהשפעת ההייטק הישראלי על תדמיתה הפוליטית של ישראל וגילה כי 80% מהישראלים מאמינים כי להייטק יש חשיבות גדולה בכל הקשור לתדמיתנו בעולם

סקר חדש שנערך השבוע על ידי מכון גיאוקרטוגרפיה מגלה כי 36% מתושבי הצפון מעדיפים להתחסן בחיסון שפותח בישראל וזאת בהנחה שיאושר לשימוש בקרוב. בקרב כלל האוכלוסייה 35% ענו כך, כאשר  19.5% השיבו כי הם מעדיפים להתחסן בחיסון של חברה כלשהי מחו"ל (פייזר, אסטראזניקה ועוד) ול- 45% אין העדפה לחיסון כלשהו.

עוד עולה מהסקר כי 80% מהישראלים מאמינים שתדמיתו של ההייטק הישראלי בעולם תורמת לתדמיתה הפוליטית של ישראל. בנוסף, למעלה מ-51% מציינים כי מבין תחומי ההייטק השונים, הסייבר הינו התחום שהכי מזוהה עם מדינת ישראל ולמעלה מ-15% ציינו דווקא את תחום טכנולוגיות החקלאות (Agri-Tech)  כמזוהה ביותר עם החדשנות הישראלית.

נתונים אלה ואחרים עולים מסקר שערך מכון גיאוקרטוגרפיה לקראת וועידת "דיפלוטק 2020", ביוזמת השגריר לשעבר דני דנון, ובשיתוף עם קבוצת הג'רוזלם פוסט, שיעסוק בנושאי טכנולוגיה ודיפלומטיה, ובעתיד החדשנות לצד האתגרים הגלובליים וההיערכות לעידן שלאחר הקורונה. הסקר נערך בקרב 502 גברים ונשים, גולשי אינטרנט בגילאי 18 ומעלה,  המהווים מדגם ארצי ומייצג של אוכלוסייה זו במדינת ישראל (מגזר יהודי ומגזר ערבי ).

השגריר לשעבר דני דנון: "אין ספק שתדמיתנו כ"סטארט אפ נשיין" תומכת בתדמית ישראל בעולם כבר תקופה ארוכה וכי הטכנולוגיה מסייעת לבניית גשרים דיפלומטים. ישראל מובילה בתחומים רבים כגון סייבר, חקלאות, ועוד… ב-5 השנים בהן כיהנתי באו"ם, נחשפתי לעוצמת ההערכה לידע והחדשנות הישראלית. אני רוצה להאמין שגם בכל הקשור לחיסון נגד נגיף הקורונה ישראל תהיה בין המובילות ותתרום עוד יותר לתדמית החיובית ולהערכה כלפי מדינת ישראל."

ממצאים נוספים שעלו בסקר:

פילוח על פי רמת הכנסה –  92% מבעלי הכנסה מעל הממוצע מאמינים כי ההייטק הישראלי תורם לתדמיתה הפוליטית של ישראל, זאת לעומת 75% בלבד מבעלי הכנסה מתחת לממוצע ו-83% מבעלי הכנסה ממוצעת. בנוסף, 47% מבעלי הכנסה מעל הממוצע מעדיפים חיסון שפותח בישראל לעומת 31% בלבד מבעלי הכנסה מתחת לממוצע ו-37% מבעלי הכנסה ממוצעת.

פילוח על פי גיל – המבוגרים מאמינים יותר בחיסון ישראלי. מבין המשיבים שענו כי יעדיפו חיסון שמיוצר בישראל – למעלה מ-45% מהם הינם בני 55 ומעלה, זאת לעומת 30% מהצעירים 18-34 ו- 36% מבני ה-35-54.

פילוח על פי מין – הגברים מעדיפים חיסון ישראלי , לנשים זה לא משנה. 40% מהגברים השיבו כי הם מעדיפים חיסון ישראלי, לעומתם למעלה מ-55% מהנשים השיבו כי אין להן העדפה כלפי חיסון כלשהו.

פילוח על פי אזור מגורים – כמחצית מתושבי הדרום מעדיפים חיסון ישראלי 49%, זאת לעומת 26% בלבד מתושבי ירושלים, 30% מתושבי השרון, 36% מתושבי הצפון ו-35% מתושבי המרכז שהשיבו כך. בנוסף, למחצית מהירושלמים אין העדפה לחיסון כלשהו 58% השיבו כך, לעומת 30% מתושבי הדרום, 43% מתושבי הצפון, 45% מתושבי המרכז ו-53% מתושבי השרון.

פרוטרט השר דני דנון
צילום חיים צח / לע"מ
photo by Haim Zach / GPO
כתבות מעניינות נוספות
חיסון פרבנר: המגן החיוני מפני דלקת ריאות בכל השנה
"דלקת ריאות הינה מחלה קשה שמתבטאת בשיעול, חום גבוה, הרגשה...
דיקור סיני בנהריה - מרפא לגוף ולנפש בלב הגליל המערבי
בלב הגליל המערבי, בין הרי הגליל ולחופי הים התיכון, שוכנת...
"אני מרגישה צעירה יותר לפחות ב-10 שנים"- המהפך של ילנה ויטנברג
ילנה ויטנברג חכמון, בת 47, רופאה, תושבת נשר ואם ל-2,...
בלי לצאת מהבית: שירות תזונה ודיאטה און-ליין בכללית מחוז חיפה וגליל מערבי
בכללית ממשיכים להנגיש את השירותים והרחבת זמינותם לכלל המטופלים: תרופות...
בשורה לתושבי חיפה: משרד הבריאות אישר בדיקה חדשה ולא פולשנית לאבחון של סרטן בשלפוחית השתן
ניתן לבצעה במעבדת חורל בבית חולים אלישע בחיפה פריצת דרך דרמטית...
רופאים ליום אחד: פעילות בית חולים לדובים במרכז בריאות הילד של כללית ביקנעם עמק השלום
צוות מרכז בריאות הילד של כללית ביקנעם עמק השלום, מחוז...
מינוי חדש: ד"ר רחל דהן מונתה למנהלת הרפואית של מחוז חיפה וגליל מערבי בכללית
ד"ר דהן, תושבת חיפה, נשואה ואם לשניים, תעמוד בראש ההנהלה...
הכל על טיפולי שיניים בצפון
ברור לכם שהגיע הזמן לעבור טיפול שיניים? אתם לא יכולים...
סיכום שנה של הרוקחים במחוז
בפתחה של שנת 2024, אירנה מלנבסקי מנהלת הרוקחות בכללית מחוז...
המיונים הקהילתיים של כללית במחוז חיפה וגליל מערבי הצטיידו במכשיר אולטרסאונד POCUS
השימוש במכשיר מהווה עוד סיבה להגיע, בעת הצורך, למיון הקהילתי...