Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

נוצץ ומסוכן לרגל 55 שנה למחזמר קברט- אייל שרף במופע טרום בכורה 2.9.21 בתיאטרון הסטודיו חיפה

נוצץ ומסוכן לרגל 55 שנה למחזמר קברט- אייל שרף במופע טרום בכורה 2.9.21 בתיאטרון הסטודיו חיפה
שיקגו | צילום הפקה בברודווי: ג'רמי דניאל

לרגל 55 שנה למחזמר "קברט"  

מופע טרום-בכורה

 

נוצץ ומסוכן:

שחיתות, ריגושים ודקדנס במחזות הזמר "קברט ו"שיקגו"

כתב, מספר ושר: אייל שרף

פסנתר ושירה: אלון אביב

ליווי אמנותי: אודי רצין

 

יום חמישי, 2 בספטמבר, בשעה 21:00
תיאטרון הסטודיו, שד' הנשיא 124, חיפה

המחיר 70 ₪

לינק לרכישת כרטיסים – https://www.hastudio-tr.co.il/events/470/

שיקגו | צילום הפקה בברודווי: ג'רמי דניאל

ברוכים הבאים לברלין. בנובמבר הקרוב ימלאו 55 שנים לבכורת המחזמר "קברט". בלונדון מתוכננת בחודש זה הפקה חדשה של היצירה. בקרוב גם ישוב לברודווי המחזמר "שיקגו", שהוא המיוזיקל האמריקאי שרץ שם הכי הרבה זמן.

הן "קברט" והן "שיקגו" מגישים לקהל שואו נוצץ, זוהר, ומהנה מאוד – חגיגת שואוביזנס אחת גדולה. ואולם, שתי היצירות משמיעות גם ביקורת, אזהרה, וכמו הופכות את הקהל שותף לדבר עבירה.

כש"קברט" עלה לראשונה ב-1966 הוא נחשב למחזמר פורץ דרך. ברמה הדרמטורגית, הוא היה למעשה שני מחזות-זמר בתוך מחזמר אחד. המחזמר הראשון הגיש סיפור ריאליסטי לינארי, שבו, על רקע עליית הנאציזם, נרקמת אהבה בלתי-אפשרית בין אישה גרמניה למחזר היהודי שלה. המחזמר השני היה 'מחזמר תגובה', שבו מנחה מגיב באמצעות שירים על ההתרחשות הריאליסטית, ועל נסיבות החיים של התקופה. כך, לדוגמא, השיר Money, Money היתה תגובתו הצינית של המנחה למשבר הכלכלי אז בגרמניה. בהווייתו המפתה אך מטרידה המנחה הוא, אם כן, מטאפורה לגרמניה של תחילת שנות השלושים, ולדרכי הפעולה של מי שהשתלטו עליה.

המחזמר "שיקגו" עלה לראשונה בברודווי ב-1975. הפקת חידוש שלו שעלתה שם ב-1996 ורצה עד שהקורונה כיבתה את אורות מחוז התיאטרון בניו-יורק הפכה את "שיקגו" למחזמר השני ברשימת המיוזיקלס שרצו בברודווי הכי הרבה פעמים (אחרי "פנטום האופרה"). הפקת החידוש הזו עתידה לשוב עם חזרת ברודווי לפעילות. מה מחזיק את המחזמר בחיים כל-כך הרבה זמן? "שחיתות לא יוצאת מהאופנה", כך הסביר מלחין היצירה ג'ון קֶאנְדֶר.

ב"שיקגו" אנו פוגשים בעלי שררה ערמומיים ודמויות תאבות פרסום, בשנות ה-20. זהו העשור שתחילתו איסור חוקתי על מכירת אלכוהול, וסופו בנפילת הבורסה. זאת ועוד, בעיסוק שלו באובססיה לידוענות המחזמר הקדים את זמנו. "שיקגו" היה למעשה המקבילה של אז למופע ריאליטי מגוון, שבו כל אחת מהדמויות פורשת בפנינו את תפיסת עולמה דרך אקט ייחודי לה. לפני שהיה ריאליטי היה 'ווֹדֶוִיל' (vaudeville) – סוגת מופע פופולרי שקיבץ תחת מטרייתו פרפורמרים משלל הסוגים והמינים, ובמידה רבה היה סימן ההיכר של בידור אמריקאי. וכך "שיקגו" כמו בא ומכריז בפני הקהל – מחזמר ה'וודויל' שאתם רואים כאן, והעוסק באובססיה לסנסציה וזוהר – אלה החיים באמריקה.

באוירת הקברט האינטימי של תיאטרון הסטודיו בחיפה, נפיח חיים חדשים בברלין ובשיקגו של שנות ה-20 וה-30. זה יקרה בערב ייחודי המשלב שיח קליל, מצגת עשירה, קטעי סרטונים מרתקים וביצוע חי של שירים מתוך "קברט" ו"שיקגו", בליווי פסנתרן. דרך שילוב של מוסיקה, דעת ותיאטרון, נכיר את היוצרים היהודיים שמאחורי שני המיוזיקלס, ונגלה מחדש את סוד קסמן של שתי היצירות ואת הרלוונטיות המתמשכת שלהן.

אייל שרף

אייל שרף הוא חוקר תיאטרון מוזיקלי, וגם זמר ושחקן. אייל מגיש הרצאות בפורמט מיוחד במינו – 'הרצגה', המשלבת הסברים עיוניים, סרטונים המאירים את תהליך היצירה המיוזיקלי, וביצוע חי של שירים מתוך היצירות הנדונות, בליווי פסנתר. אייל הוא יוצר ומציג המופע עטור השבחים "צללי המוזיקה – הדי האיום הנאצי בשלושה מחזות-זמר", שבמשך כמעט שלוש שנים עולה בכל רחבי הארץ. את הסידרה "המחזמר האמריקאי: יוצרים ויצירות" הגיש אייל, בין השאר, במסגרת מיזם "מחשבות משמיים" וכן במכון לימודי החוץ של האקדמיה למוזיקה בירושלים. את כל המפגשים עיבד אייל גם למרחב המקוון, והופיע, בין השאר, במפגשי "הארץ"-לייב.

אייל שרף נוצץ ומסוכן | צלם: תומר לופשקו

אייל פרסם שלל כתבות ומאמרים על עולם התיאטרון המוזיקלי ב"הארץ" וב"מקור ראשון". הוא בעל תואר שני בתיאטרון מוזיקלי מאוניברסיטת ניו-יורק, ובוגר החוג למשחק ב-Royal Birmingham Conservatoireהשתתף במגוון מחזות ומחזות-זמר בניו-יורק. משחק בתיאטרון היידישפיל, שם זכה בפרס הצטיינות לשנת 2018-19. הופיע בסדרות הטלוויזיה "החברים של נאור", "בית הכלבים" ו"צומת מילר", ובסרט זוכה פרס אופיר "יד מכוונת". בשנותיו בניו-יורק שימש גם כחזן קונסרבטיבי והוא ממשיך עבודה זו מדי שנה בחגי תשרי. אייל גם נמנה על צוות המנחים לאנגלית כשפה זרה באוניברסיטה הפתוחה.

להצצה למופע: https://vimeo.com/585319208

לפרטים נוספים : הילה קומם 052-3534666

כתבות מעניינות נוספות
לוקו- מקסיקו מגיעה לחיפה
זה מתחיל בנשנוש ומסתיים בארוחה שלמה- הטורטיות הממולאות של לוקו...
קריאת מגילה ביקנעם בסימן הוקרה לחיילי צה"ל
קריאת מגילה ביקנעם בסימן הוקרה לחיילי צה"ל חגיגות פורים ביקנעם נפתחו...
דירה דיסקרטית- חוויה קצת שונה לבילוי בעיר
דירה דיסקרטית היא דירה רגילה שבה תוכלו לפגוש נשים לשירותי...
בלי לצאת מהבית: שירות תזונה ודיאטה און-ליין בכללית מחוז חיפה וגליל מערבי
בכללית ממשיכים להנגיש את השירותים והרחבת זמינותם לכלל המטופלים: תרופות...
בשורה לתושבי חיפה: משרד הבריאות אישר בדיקה חדשה ולא פולשנית לאבחון של סרטן בשלפוחית השתן
ניתן לבצעה במעבדת חורל בבית חולים אלישע בחיפה פריצת דרך דרמטית...
ניר דוד תושב יקנעם מונה לתפקיד מנכ"ל בזק
דוד מכהן כיום כסמנכ"ל החטיבה העסקית בחברה, לאחר שביצע בה...
'פורים אקולוגי' - פורים אקולוגי יערך בצפון הארץ: בחוצות המפרץ, בשיתוף "ראש הברוש" במטרה לשמור על כדור הארץ והסביבה
מיועד לכל המשפחה וכולל: סדנא להכנת מסיכות, יצירות אקולוגיות ברוח...
המדריך המלא ליציקת בטון איכותית
בטון הוא חומר גלם מצוין המשמש למגוון רחב של מטרות...
איך מונעים התפשטות אש בבתי עסק?
שריפה היא ללא כל ספק סכנה לנפש. יש לאש מתפרצת...
שעת סיפור של יצירות קלאסיות מכל הזמנים בשילוב סדנת יצירה מרתקת - מיועד לכל המשפחה
לדוגמא: הקראת הסיפור "מרי פופינס" – אומנת הבית האגדית מאת...