Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מכון גסטרואנטרולוגיה ייחודי ומתקדם במרכז לרפואה יועצת של כללית בזבולון

מכון גסטרואנטרולוגיה ייחודי ומתקדם במרכז לרפואה יועצת של כללית בזבולון
קרדיט: דוברות מחוז חיפה וגליל מערבי

מכון הגסטרואנטרולוגיה בזבולון מקבל כ- 14,000 ביקורים בשנה ועשרות מכתבי תודה מלקוחות, מטפל במחלות מעיים שונות, מבצע בדיקות ייחודיות לילדים עם מכשור רפואי מתקדם ופועל בשיתופי פעולה עם גורמים רפואיים נוספים

קבלו הצצה למחלקה מצטיינת, המשלבת מומחיות, טכנולוגיה מתקדמת ורגישות יוצאת דופן

מחלקת גסטרו בזבולון בניהולה של ד"ר רעות לוצקי, מומחית בגסטרואנטרולוגיה במרכז הרפואי זבולון ובבית החולים כרמל, פעילה 6 ימים בשבוע, מבקרים בה כ-14,000 ביקורים ונערכות כ-10,000 פעולות בשנה. הצוות הגדול של המחלקה מורכב מרופאים, סיעוד ומכשירניות בניהולה של רחל גלעד, ועובדי מינהל בניהולה של אנה גולין.

במחלקה מטפלים במחלות כגון: מחלות מעי דלקתיות (קרוהן וקוליטיס), מעי רגיש, רפלוקס, צליאק, בעיות בלבלב ועוד.בנוסף במחלקה ישנו שרות של מרפאת תזונה מורכבת הכולל מעקב לחולים הזקוקים להזנה תוך ורידית בבית.

קרדיט: דוברות מחוז חיפה וגליל מערבי

ד"ר לוצקי מדווחת  על עומס רב במחלקה ומספרת על המאמצים הרבים שנעשים לצמצם את אורך התור: "שמה הטוב של המחלקה והשימוש במכשור רפואי מתקדם מביאים אלינו פניות רבות, בנוסף מטופלים רבים מעדיפים להגיע למחלקה בזבולון ולא לבית חולים, היות והם מפחדים להיחשף למחלות שונות ושמחים על האווירה הנוחה במחלקה. אנו בקשר רציף עם רופאי המשפחה ונענים לכל פנייה דחופה של הרופאים המטפלים".

רצף טיפולי עם מחלקות נוספות בזבולון ומרכז רפואי כרמל

ישנו שיתוף פעולה הדוק ורצף טיפולי עם המחלקות השונות בזבולון והמרכז הרפואי כרמל מקבוצת כללית. במידה וישנו ממצא חשוד, ניתן לשלוח מידית לרופא כירורג בזבולון שיבדוק ובמידת הצורך יש המשך טיפול בבית חולים עם אותם הרופאים, שעובדים גם במרכז רפואי כרמל. "אם יש צורך בהמשך טיפול אצל פרוקטולוג או כירורג ניתן להעביר את המטופל ליחידות הנמצאות סמוך למחלקת גסטרו' בזבולון. יתרה מזאת, במהלך הבדיקה עצמה יכול להצטרף כירורג מזבולון ולבחון את הממצא באותה העת, מבלי הצורך לטרטר את המטופל להגיע פעם נוספת" , מסבירה ד"ר  לוצקי.

שיתוף פעולה עם מכון מור אינסייד

ישנו יתרון משמעותי בקרבתו של מכון מור אינסייד למחלקת הגסטרו, במקרה של מטופל שהגיע לבדיקת קולונוסקופיה ולא יכול לעבור אותה (מסיבות שונות), הוא מופנה למכון מור שם יוכל לעבור באותו היום קולונוסקופיה וירטואלית ובכך לחסוך לו את המעמסה של הכנה חוזרת, לא פשוטה, לקראת הבדיקה.

מטפלים בילדים בקהילה

אחד מהשרותים הייחודיים הניתנים במחלקה הוא בדיקות אנדוסקופיות לילדים. בדיקות אלו לרוב מבוצעות בבית חולים. הילדים מגיעים ממרפאות גסטרו ילדים ובפרט ממרפאת גסטרו ילדים היושבת במרכז בריאות הילד קריון של כללית בבניין 2 בזבולון. לאחר קביעת התור ע"י מזכירות המחלקה, הילדים מגיעים מלווים ע"י הורה אחד או שניהם ומתקבלים במחלקה. "אחות במחלקת גסטרו מקבלת את פניהם ומסבירה לילד ולהורה על התהליך שעומד לעבור, זה מרגיע הן את הילד והן את ההורה. הבדיקות לילדים מבוצעות עם הרדמה וההורה נשאר עם הילד עד שנרדם וישר אחרי הפעולה, כשהילד עוד ישן, ההורה מצטרף אליו בחדר ההתאוששות", מספרת רחל גלעד מנהלת הסיעוד של המחלקה .

ד"ר לוצקי מספרת על דוגמא להצלחה אחת מיני רבות במחלקה: "לפני כשנה הופנתה אלינו אישה בת 33 בהריון כשהיא סובלת משלשולים ולעיתים דימום ביציאות. לאחר בדיקות והתייעצות של צוות המכון הוחלט להפנותה לבדיקת קולונוסקופיה במרכז הרפואי כרמל, בחשד לדלקת במעי אולם בבדיקה התגלה כי מדובר בגידול סרטני ברקטום (החלק התחתון של המעי הגס). לאחר שעברה טיפולים מתאימים, הגיעה לביקורת במחלקה ובבדיקות ראו כי הגידול נעלם.

לסיכום היא מבקשת להזכיר כי "בשנים האחרונות אנו רואים עליה בשכיחות סרטן המעי הגס בקרב צעירים (בגילאים 20-30). בגילאים אלה החשד לגידול סרטני נמוך ולכן פעמים רבות הגידול מאובחן רק בשלב מתקדם, אחרי זמן רב, והטיפול בו מורכב יותר ולא תמיד מצליח. בכל בעיה שלא נפתרת כמו עצירות חדשה, שלשול ממושך, במיוחד דימום – חשוב לפנות לרופא המטפל או לרופא גסטרו, ולשקול לעבור בדיקת קולונוסקופיה. האבחנה בבדיקה זו יכולה להציל חיים".

כתבות מעניינות נוספות
רואים לכם בעיניים: היכרות עם שירותי האוקולופלסטיקה של כללית
חדש במחוז חיפה וגליל מערבי בכללית - מנעד רחב של...
מחקר פורץ דרך מציג שימוש בקרום השיליה לטיפול בשחיקת ברך
ד"ר אייל גנסין, מומחה באורתופדיה ואורתופדית ברך וספורט בכללית מחוז...
טקס ברית מילה- מתי עורכים וכיצד?
ברית מילה ידועה כאחת המצוות החשובות והעתיקות ביותר ביהדות. מדובר...
גישה טיפולית רב-גונית
טיפול בהתמכרות כרוך בגישה רב-גונית המתייחסת הן להיבטים הפיזיים והן...
חיסון פרבנר: המגן החיוני מפני דלקת ריאות בכל השנה
"דלקת ריאות הינה מחלה קשה שמתבטאת בשיעול, חום גבוה, הרגשה...
דיקור סיני בנהריה - מרפא לגוף ולנפש בלב הגליל המערבי
בלב הגליל המערבי, בין הרי הגליל ולחופי הים התיכון, שוכנת...
"אני מרגישה צעירה יותר לפחות ב-10 שנים"- המהפך של ילנה ויטנברג
ילנה ויטנברג חכמון, בת 47, רופאה, תושבת נשר ואם ל-2,...
בלי לצאת מהבית: שירות תזונה ודיאטה און-ליין בכללית מחוז חיפה וגליל מערבי
בכללית ממשיכים להנגיש את השירותים והרחבת זמינותם לכלל המטופלים: תרופות...
בשורה לתושבי חיפה: משרד הבריאות אישר בדיקה חדשה ולא פולשנית לאבחון של סרטן בשלפוחית השתן
ניתן לבצעה במעבדת חורל בבית חולים אלישע בחיפה פריצת דרך דרמטית...
רופאים ליום אחד: פעילות בית חולים לדובים במרכז בריאות הילד של כללית ביקנעם עמק השלום
צוות מרכז בריאות הילד של כללית ביקנעם עמק השלום, מחוז...