מהן עבירות צווארון לבן ועד כמה הן חמורות?

מהן עבירות צווארון לבן ועד כמה הן חמורות?
קרדיט - Canva

במשפט הפלילי ישנה חלוקה גסה של עבירות לשני סוגים: עבירות צווארון כחול ועבירות צווארון לבן. עבירות צווארון כחול כוללות עבירות פליליות קלאסיות כמו עבירות רכוש, שוד, עבירות אלימות למיניהן כולל החמורות עד כדי רצח. עבירות צווארון לבן מקבלות התייחסות סלחנית לפעמים בגלל שאינן כוללות אלימות וגם כי מבצעי העבירה אינם טיפוס העבריין המוכר אלא דווקא אנשים משכילים, נאורים ופעמים רבות בעלי תפקיד בכיר. הדבר לא הופך עבירות צווארון לבן לפחות חמורות, במיוחד בשנים האחרונות. עבירה שמקבלת התייחסות מחמירה במיוחד היא הלבנת הון. עורך דין הלבנת הון צריך להיות בעל ניסיון רב וידע נרחב בחוק כדי להצליח להגן על חשוד או נאשם בעבירה מסוג זה, במיוחד כשיש חשד שההלבנה היא של כספים שהושגו במרמה.

העלמת מס: אחד מהאתגרים הפיננסיים של המדינה

דרך משמעותית וחשובה של המדינה לקבל כספים ולהעשיר את קופת המדינה במטרה לדאוג לצרכי התושבים היא גביית מיסים. ישנם סוגים שונים של מיסים כמו מס הכנסה, מע"מ, מס רכוש ועוד. במיוחד בשנים האחרונות המדינה החמירה את צעדיה כנגד חשודים בהעלמת מס. לעיתים מדובר על חברות המעלימות מיליוני שקלים. העלמת מס יכולה להיות באמצעות ניהול ספרים באופן כוזב ואי דיווח על עסקאות הכרוכות במס, ביצוע עסקאות ב"שחור" ומעבר לכך גם ניפוח הוצאות לצורך הפחתה בתשלום המע"מ או ביצוע מהלכים שאינם חוקיים במטרה לחמוק מתשלום מס רכוש שהוא משמעותי בקניית נכס שני ומעלה. עו"ד מיסים מכיר היטב את החוקים ואת התנהלות רשות המיסים וימצא טיעונים שיביאו להקלה בסעיפי האישום וגם בעונש הצפוי ולעיתים אף יצליח להביא לסגירת התיק ללא הגעה למשפט.

להימנע ממשפט גם אם הוחלט על כתב אישום- איך זה אפשרי?

לאחר שמסתיימת חקירת המשטרה והממצאים מראים שיש חשד סביר שהחשוד ביצע את העבירה המיוחסת לו, התביעה מגישה כתב אישום, ואם הוא מתקבל מתחיל המשפט. עם זאת, החוק מעמיד לרשות החשוד/ נאשם גלגל הצלה נוסף במיוחד בעבירות קלות יחסית והוא סגירת תיק בהסדר מותנה. אין ספק שהתנהלות משפט דורשת משאבים ואנרגיות וכמובן זמן גם מהנאשם אך גם ממערכת המשפט, כך שסגירת העניין בהסדר מותנה במצבים המאפשרים זאת מקלה על כולם. עורך הדין המייצג את הנאשם צריך לפנות לתביעה ולשכנע אותה לסגור את הדברים בהסדר מותנה. ההסדר יכלול תנאים בהם חייב הנאשם לעמוד, בין אם זהו קנס שעליו לשלם או עבודות שעליו לבצע, כאשר אם אינו עומד בתנאים כתב האישום יוגש ויתחיל משפט.

משרד עורכי דין MBM מתמחה במשפט הפלילי ומלווה את לקוחותיו בשלבים שונים של ההליך ואף מביאים במקרים רבים לסגירת התיק ולסיום הדברים באופן קל יותר. מוזמנים ליצור קשר.

כתבות מעניינות נוספות
תמונות קנבס לחדר ושולחן צד מעוצב: הדרך המושלמת להוסיף קסם לכל חלל
עיצוב הפנים של הבית או המשרד משפיע רבות על התחושה...
נפגעתם או נפצעתם? פנו לייעוץ משפטי מוקדם ככל האפשר
כאשר אדם עובר תאונה בה הוא נפגע, אין ספק שעניינים...
מתי זה הזמן לבדוק את דוד הקיטור שלכם?
דודי הקיטור כפופים לחוקים ולכללי תפעול. אם בבעלותכם דוד למים...
טיפים לשיפור מערכות אספקת המים הביתיות
מים זורמים הם דבר מובן מאליו בישראל, אולם במקרים רבים...
זכויות חשודים ונאשמים: מדריך לתושבי הצפון
בעידן שבו המודעות לזכויות אזרח הולכת וגוברת, חשוב שכל תושב...
נופש לציבור הדתי בחספין -חופשה באווירה אחרת
חספין, יישוב שקט ומיוחד בלב רמת הגולן, הפך בשנים האחרונות...
מיהו מפקח בניה מומלץ
חברות פיקוח בניה יש לא מעט בשוק וככל שאנחנו נוטים...
למה כדאי לבצע בדק בית לדירה חדשה מקבלן?
אם אתם רוכשים דירה מקבלן, אתם בטח יודעים שמדובר על...
בחירת המקום המתאים לעשות בו משקפיים
משקפיים הם אמצעי לתיקון הראיה נפוץ ומקובל. עם זאת, למרות...
באיזה מקרים כדאי לבחור חברת הסעות וכיצד בוחרים?
כמעט לכל אדם יש רכב פרטי כיום. ידוע שרכב פרטי...
דילוג לתוכן