Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

"לא נאפשר הקמת מפרץ חיפה נוסף"

"לא נאפשר הקמת מפרץ חיפה נוסף"
קרדיט מועצה מקומית זכרון יעקב

בצעד מחאה חסר תקדים קיימה המועצה המקומית זכרון יעקב בשיתוף עם מ.מ. ג'יסר א-זרקא ונציב ציבור נוספים מהאזור ישיבת מליאה אל מול אתר הקמת אסדת לוויתן

"הגז הטבעי הינו ברכה למשק הישראלי אין על כך חולק. אך הרשויות המקומיות במרחב וזכרון יעקב בניהם, מחויבות לבריאות ואיכות החיים של תושביהם. לא נאפשר הקמת מפרץ חיפה נוסף" במילים אלו פתח ראש מועצת זכרון יעקב את ישיבת המליאה המיוחדת שהתקיימה נוכח התקדמות העבודות להקמת אסדת הגז לוויתן בקרבה לחוף והסכנות הבריאותיות והסביבתיות הצפויות בעקבות כך, עבור מאות אלפי תושבים, מהקריות ועד נתניה.

לא נאפשר הקמת מפרץ חיפה נוסף
קרדיט מועצה מקומית זכרון יעקב

יושב ראש מועצת גיסר א-זרקא, מוראד עמאש, אמר בישיבה כי: "כשביקשו ממני לקיים את המליאה שמחנו לעזור, אנחנו שותפים מלאים למאבק בהקמת אסדות הגז בקרבה לחוף. כולנו ביחד, יהודים וערבים, חייבים לשלב ידיים ולשמור על מה שנשאר מאוצרות הטבע."

ישיבת המליאה, אשר התכנסה בעקבות הצעה לסדר של חבר מועצת זכרון יעקב, מאיר ליאני, הינה ישיבת מחאה בהשתתפות חברי מליאה זכרון יעקב ונציגים ממועצת ג'יסר א-זרקא, מועצת פרדס חנה, מועצה אזורית חוף הכרמל, עיריית נתניה, מועצה אזורית מגידו, עמק חפר ונציגי שומרי הבית. פורום מאוד רחב של רשויות ומטות אזרחיים הנאבקים ומאמינים שהמדינה טועה בנושא הזה ושניתן להרחיק את האסדה למיקום הנכון שלה, בלב ים.

קובי ציפר, סגן ראש מועצת חוף הכרמל, אמר כי: "אנחנו לא מצליחים להבין את גודל הדבר הזה והמשמעויות של תפוקה לאורך שניים ושלושה עשורים. אנו צריכים להמשיך ולהיאבק בזה והגיע הזמן שעוד רשויות יצטרפו למאבק."

על אף שהגז הטבעי הוא אכן ברכה למשק האנרגיה הישראלי, במהלך שנות המאבק נגד הקמת האסדה בקרבת החוף, התעוררו מספר בעיות הנוגעות לחוקיות המהלך ולהיבטים הבריאותיים והסביבתיים אשר כלל לא נלקחו בחשבון. כדוגמת היתר הבניה שניתן ללא היתר פליטה, דוחות שפך בעלי נתונים לא מדויקים המשפיעים על התוצאות והעבודה כי החלופה להקמת האסדה "על פי הבאר" במרחק של 120 ק"מ מהחוף בכלל לא נבחנה כנדרש בהיבטי עלות – תועלת.

לא נאפשר הקמת מפרץ חיפה נוסף
קרדיט מועצה מקומית זכרון יעקב

מאיר ליאני, חבר מועצת זכרון יעקב ויוזם הישיבה, סקר בפני האורחים והמשתתפים את המהלכים שנעשו בשנים האחרונות כנגד המחאה. עוד הוא אמר כי: "מי שמדמיין אסדה אחת פה על החוף צריך להיות בעל דמיון עשיר. הוא צריך לדמיין 16 מפלצות שיהרגו אותנו, את חלקנו יהרגו לאט ואת חלקנו מהר. המאבק הזה הוא על דמותה של החברה הישראלית, חיי האזרחים ושימור הסביבה במדינה כולה. ראוי לציין כי אנו, תושבי מישור החוף ותושבי זכרון יעקב בניהם, מברכים על גילוי מרבצי הגז במים הכלכליים של מדינת ישראל אך אנו מתנגדים בכל תוקף להקמת אסדות מזהמות בקרבת החוף אלא על פי הבאר בלבד."

עוד אמר ראש מועצת זכרון יעקב, זיו דשא, כי: "גורמים רבים מנסים לצייר את המאבק הזה כמאבק NIMBY (Not In My Back Yard) אולם דבר זה רחוק מהמציאות. לכן התכנסנו כאן היום, כולנו, יהודים וערבים, מועצות מקומיות ואזוריות, כדי לזעוק את זעקתם של מאות אלפי תושבינו. אנו לא רוצים להעביר את האסדה לחוף אחר, לישוב אחר ולסכן את בריאותם של אזרחים אחרים, אנו רוצים להציב את מתקן הטיפול בגז בלב ים, שם היא לא תוכל לפגוע בבריאותם וביטחונם האישי של איש מאזרחי מדינת ישראל".

 

 

כתבות מעניינות נוספות
בלי לצאת מהבית: שירות תזונה ודיאטה און-ליין בכללית מחוז חיפה וגליל מערבי
בכללית ממשיכים להנגיש את השירותים והרחבת זמינותם לכלל המטופלים: תרופות...
בשורה לתושבי חיפה: משרד הבריאות אישר בדיקה חדשה ולא פולשנית לאבחון של סרטן בשלפוחית השתן
ניתן לבצעה במעבדת חורל בבית חולים אלישע בחיפה פריצת דרך דרמטית...
ניר דוד תושב יקנעם מונה לתפקיד מנכ"ל בזק
דוד מכהן כיום כסמנכ"ל החטיבה העסקית בחברה, לאחר שביצע בה...
שעת סיפור של יצירות קלאסיות מכל הזמנים בשילוב סדנת יצירה מרתקת - מיועד לכל המשפחה
לדוגמא: הקראת הסיפור "מרי פופינס" – אומנת הבית האגדית מאת...
רופאים ליום אחד: פעילות בית חולים לדובים במרכז בריאות הילד של כללית ביקנעם עמק השלום
צוות מרכז בריאות הילד של כללית ביקנעם עמק השלום, מחוז...
מינוי חדש: ד"ר רחל דהן מונתה למנהלת הרפואית של מחוז חיפה וגליל מערבי בכללית
ד"ר דהן, תושבת חיפה, נשואה ואם לשניים, תעמוד בראש ההנהלה...
משאנן תצא בשורה לארה"ב: סיוע לתלמידים עם ADHD במערכת החינוך
במכללה האקדמית להוראה שאנן יצאו לדרך עם פרויקט חדש: שיתופי...
מהלב לאמיר- סבב הנופשונים חוזר
לאחר שיפוץ וטיפול בהנגשת המקום וקבלת רשיונות ממשרד הבריאות והרווחה,...
אורן שטרלינג – חשיבותה של סוכנות שחקני כדורגל
הכדורגל הפך בשנים האחרונות לענף ספורט מקצועני לכל דבר, שבו...
הכל על טיפולי שיניים בצפון
ברור לכם שהגיע הזמן לעבור טיפול שיניים? אתם לא יכולים...