Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

לא משאירים אף אחד לבד

לא משאירים אף אחד לבד
קרדיט: Freepik

רבים מניצולי השואה החיים בקרבנו, מתקשים לשרוד את חיי היום יום. רבים מהם כבר לא אתנו, וגם אלא שנשארו סובלים מחיים לא פשוטים, מלאים בקשיים ואתגרים, שלאור מצבם וגילם הם עוברים כל יום ביומו במאמצי הישרדות. על פי הנתונים הרשמיים, מעל לרבע מהניצולים החיים בישראל, סובלים מעוני, כאשר לחלק ניכר מהם גם אין משפחה או קרובים שיכולים לסייע. עם כניסת הקורונה לחיינו, מצבם אף הורע, וגם אלו שהיו מגיעים למסגרות שונות, נשארו לבד והתמודדו בנוסף לעוני גם עם בדידות נוראית וחוסר יכולת לתקשר עם העולם החיצון. בשל המצב שנוצר, הוקמו עמותות וגופים המסייעים לניצולי השואה לדוגמת עמותת "יד עזר לחבר", המשקיעה משאבים רבים לסייע בתחומים שונים. פעילות העמותה היא התנדבותית וישנם מתנדבים רבים המגיעים בחפץ לב ומתוך רצון עז להקל ולו במעט את הקשיים. תרומה לניצולי שואה בחיפה, היא דבר נחוץ מאחר ובחיפה וסביבתה חיים ניצולי שואה רבים, הזקוקים לסיוע באופן קבוע. חלק מהם, ללא סיוע העמותה, לא היו מצליחים לשרוד בכבוד.

קרדיט: Freepik

באילו דרכים ניתן לסייע לניצולי השואה

כולנו מרגישים כי אנו חייבים לניצולי השואה, על כל שעברו לאורח השנים. מבחינתנו הם גיבורים האמיתיים, אך לא תמיד אנו יודעים כיצד נוכל לסייע להם. ישנן דרכים רבות לסייע, יש המעדיפים להגיע פיסית ולהתנדב, ויש המעדיפים לסייע בעזרת תרומות. כל עזרה מתקבלת בברכה, על מנת לתת לניצולי השואה שעדיין חיים בקרבנו, לחיות בכבוד. עמותת יד עזר לחבר, המגייסת תרומות לניצולי שואה בחיפה, מעניקה סיוע לניצולים במספר דרכים, זאת על מנת להקל על המצוקה שלהם ולשפר את חייהם ככל שניתן. ערבות הדדית ונתינה, מעולם לא היו מצרך מבוקש כמו היום. על מנת לסייע לניצולי השואה, העמותה מפעילה קריית חסד בה נמצאים דיירים ניצולי שואה, כאשר הם זוכים גם לשלוש ארוחות ביום, נהנים מפעילויות חברתיות מגוונות וכן טיפולים שונים כגון פזיותרפיה במכון מיוחד. לטובת ניצולים נוספים, העמותה מפעילה בית תמחוי אשר במסגרתו מחולקות מאות ארוחות חמות מדי יום.

פותחים את הלב לניצולים

מאחר והעמותה איננה מתוקצבת על ידי מוסדות המדינה השונים, כל פעילותה מתבססת על תורמים ומתנדבים העושים ימים כלילות על מנת לשמור על רווחתם של ניצולי השואה. על דגלה חרטה העמותה מיום הקמתה, לסייע ככל הניתן לניצולים, וזהו הרקע להיווסדה. החורף כבר פה והעמותה דואגת לצייד את הניצולים בתנורי חימום, שמיכות וכל הנדרש על מנת שיעברו את החורף בשלום. נציגי העמותה עורכים מפעם לפעם ביקורי בית ושואלים לשלומם ובודקים במה יוכלו לסייע. לתפעל עמותה המסייעת בסדר גודל כזה של עמותת "יד עזר לחבר", זה דבר לא פשוט. לכן העמותה זקוקה לתרומות באופן קבוע על מנת שתוכל להמשיך את הפעילות המופלאה שלה, הכוללת בין היתר סדר פסח בכל שנה לניצולי השואה, סיוע במימון תרופות נדרשות, הרי מדובר על אנשים בגיל מבוגר שחלקם הגדול זקוק לתרופות באופן קבוע, כמו כן קיים סיוע בטיפולי שיניים ועוד. כל הפעילויות הללו מתאפשרות בזכות תרומות בלבד, ולכן כל אדם המעוניין להעניק תרומה לניצולי שואה בחיפה, מוזמן לפנות אל העמותה, וכל תרומה תתקבל בברכה. התורמים של עמותת "יד עזר לחבר", הינם בעלי רוח התנדבות, אנשים עם לב רחב ויד נדיבה, אשר מבינים את משמעות הסיוע לטובת רווחתם וחייהם הטובים יותר של הניצולים. אותם מתנדבים שמו להם כמטרה מרכזית, לתת לניצולים לסיים את חייהם בצורה הכי טובה שאפשר, תוך מתן כבוד לכל שעברו במהלך חייהם. רוצים להיות חלק מהלב הרחב הזה? בקרו באתרנו https://yadezer.org.il למידע נוסף ולתרומות חייגו 04-866-6988

לעמותה קיים ניהול תקין מרשם העמותות וסעיף 46 לצורכי המס.

כתבות מעניינות נוספות
מתי נבצע טיפול שיניים לילדים בהרדמה מלאה?
משרד הבריאות קבע נוהל שמורה על ביצוע טיפולי שיניים בהרדמה...
אביב יפני בצפון הארץ פסטיבל ייחודי לכל המשפחה: "אביב יפני" יערך במהלך חול המועד פסח בחוצות המפרץ
הפסטיבל בפסח יכלול בין הייתר: מתחם מעוצב בהשראת ארץ השמש העולה, הפנינג...
כיצד תדעו שאתם סובלים מדיסלקציה בגיל מבוגר?
דיסלקציה היא לקות למידה אשר לא פעם מזהים בגילאי בית...
אור ירוק לפרויקט התחדשות עירונית ענק בחיפה תחתית
חברת שובל – ברוך התחדשות עירונית מדווחת כי הגיעה לחתימות...
חזרה לחיים ללא כאבים: ניתוח מפרק הירך
ניתוח החלפת הירך זהו בעצם הליך כירורגי, במסגרתו מסירים לגמרי...
פגישה אישית עם גיבור צה"ל זיו שילון בחיפה
בוקר אישי עם זיו שילון – הכולל הרצאה מרתקת ומעוררת...
דיקור סיני בנהריה - מרפא לגוף ולנפש בלב הגליל המערבי
בלב הגליל המערבי, בין הרי הגליל ולחופי הים התיכון, שוכנת...
כל מה שחשוב לדעת לקראת רכישת מסנן אוויר
התפקיד של מסנן האוויר הוא להבטיח אוויר נקי לנשימה. ניתן...
כיצד לבחור את המצעים המדויקים עבורכם?
כדי לשמור על שינה איכותית ונוחה, יש צורך לבחור במצעים...
"אני מרגישה צעירה יותר לפחות ב-10 שנים"- המהפך של ילנה ויטנברג
ילנה ויטנברג חכמון, בת 47, רופאה, תושבת נשר ואם ל-2,...