Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

הספורטאי הסוכרתי היחיד בישראל שמשתתף בתחרויות פאוור ליפטינג

הספורטאי הסוכרתי היחיד בישראל שמשתתף בתחרויות פאוור ליפטינג
קרדיט: אביב ממו

בחודש שעבר השתתף הספורטאי הסוכרתי תומר גרדינגר באליפות איגוד הפאוור ליפטינג בישראל וזכה במקום השישי והמכובד בקטגוריה של גילאי 17-19 במשקל של עד 75 ק"ג. "אני דוגמא נפלאה לצעיר שראה בסוכרת הנעורים הזדמנות ליצור לעצמו חיים חדשים וטובים. אני הוכחה לכך שאפשר לעשות הכל עם סוכרת ", הוא מצהיר

תומר גרדינגר בן ה-18 אובחן כחולה סוכרת כשהיה בן 11 בעת בדיקות דם שביצע לאחר שהתלונן שהוא כל הזמן צמא ולא מפסיק לרוץ לשירותים. כמה שעות לאחר בדיקות הדם התקשרו להוריו של תומר וביקשו להגיע איתו דחוף לבית חולים בגלל תוצאות הסוכר שהיו גבוהות מאוד. כשהגיע לבית החולים עברה תומר בשנית בדיקות דם בהם התגלה סוכר מעל 200 והוא אובחן רשמית כחולה בסוכרת נעורים.

"ברגע שהודיעו לי על הסוכרת עשיתי סוויץ' בראש. בלי שום הכנה מוקדמת, הבנתי שמעכשיו אני רוצה לאכול בריא, לרדת במשקל ולבצע פעילות ספורטיבית בקביעות", נזכר תומר. "במשך 5 שנים הייתי על תזונה דלת פחמימות, מתוכן 3 שנים שיחקתי כדורסל ושנתיים התאמנתי בחדר כושר. אכלתי המון אבל לא הצלחתי לעלות במשקל ולהעלות מסת שריר וזה מאוד תיסכל אותי".

תומר הבין לדבריו כי בלי פחמימות הוא לא יוכל לעלות במשקל והחל באופן הדרגתי להוסיף פחמימות לתפריט היומי שלו.
כדי לסייע לו לנהל את הסוכרת עם פחמימות תומר התחבר לסנסור רציף למדידת סוכר שאיפשר לו לשלוט ברמות הסוכר בדם. "בזכות התפריט הקבוע שלי, אין סטיות חדות מאוד ברמות הסוכר שלי . המקרה הכי קיצוני שקרה לי קרה במהלך אימון וגם לי לסחרחורות, לא הייתי מספיק מרוכז ופחות אנרגטי. קרה גם שהגעתי לסוכר 50 וקצת, ובמקרים כאלה אני אוכל סוכריות ותפוח", אומר תומר.

"מאז שהתחברתי לסנסור של דקסקום אני יודע בקלות כמה ומתי עליי להזריק אינסולין. אחרי שהתחלתי לאכול פחמימות עליתי 17 קילו בתקופה של שנה וחצי וזה מה שעזר לי להתחזק ולחשוב על להתחרות מול ספורטאים".
לפני שנה הצטרף תומר למועדון פאוור ליפטינג והחל להתאמן בקביעות 5 פעמים בשבוע, כשכל אימון נמשך בממוצע 3 שעות. "לפעמים הסנסור מצפצף במהלך אימון, ואני עוצר ומזריק ואך ממשיך כרגיל. הוא מאפשר לי לשלוט ברמות הסוכר מבלי לדקור את עצמי כמה פעמים ביום ואני יכול לדעת בכל רגע נתון מה רמת הסוכר שלי בדם", אומר תומר.

לצד האימונים מקפיד תומר על תפריט קבוע מדי יום משום שכך קל לו יותר לדעת האם ומה מהמאכלים עשוי להעלות לו את הסוכר. "כל ספורטאי תחרותי גם אם אין לו סוכרת, במידה והוא רוצה להגיע לתוצאות מרשימות, הוא מקפיד על תזונה קבועה כל יום", מסביר תומר. "התפריט היומי שלי כולל לארוחת בוקר 6 ביצים, 100 גרם קוטג' ולפעמים מלפפון, ארוחת ביניים 50 גרם אגוזים, צהריים 300 גרם קציצות בקר עם 80 גרם טחינה ו-200 גרם תפוח אדמה, ובערב אחרי האימון 300 גרם פרגית, 100 גרם טחינה ו-700 גרם תפוח אדמה".
בחודש שעבר השתתף תומר באליפות של איגוד הפאוור ליפטינג בישראל וזכה במקום השישי והמכובד בקטגוריה של גילאי 17-19 במשקל של עד 75 ק"ג.

לתומר יש מסר חשוב להעביר: "סוכרתיים רבים מרגישים שסוכרת גמרה להם את החיים ושמעתה הכל יתנהל סביב היפו והיפר, זריקות אינסולין וויתור על מאכלים עתירי שומן וטעימים. אבל אפשר גם לראות בסוכרת הזדמנות לשינוי. אני דוגמא נפלאה לצעיר שראה בסוכרת הנעורים הזדמנות ליצור לעצמו חיים חדשים וטובים. אני הוכחה לכך שאפשר לעשות הכל עם סוכרת ".

קרדיט: אביב ממו
כתבות מעניינות נוספות
רואים לכם בעיניים: היכרות עם שירותי האוקולופלסטיקה של כללית
חדש במחוז חיפה וגליל מערבי בכללית - מנעד רחב של...
מחקר פורץ דרך מציג שימוש בקרום השיליה לטיפול בשחיקת ברך
ד"ר אייל גנסין, מומחה באורתופדיה ואורתופדית ברך וספורט בכללית מחוז...
טקס ברית מילה- מתי עורכים וכיצד?
ברית מילה ידועה כאחת המצוות החשובות והעתיקות ביותר ביהדות. מדובר...
גישה טיפולית רב-גונית
טיפול בהתמכרות כרוך בגישה רב-גונית המתייחסת הן להיבטים הפיזיים והן...
מאמן הכדורגל ברק בכר ערך הרצאה להנהלת מרחב צפון בחברת מקורות
מאמן העל בכדורגל ברק בכר, שמונה השבוע בשנית לאמן את...
אביב יפני בצפון הארץ פסטיבל ייחודי לכל המשפחה: "אביב יפני" יערך במהלך חול המועד פסח בחוצות המפרץ
הפסטיבל בפסח יכלול בין הייתר: מתחם מעוצב בהשראת ארץ השמש העולה, הפנינג...
מתגלגלת אל המדליה
תכירו את ליאור הוכוולד, סגנית אלופת ישראל -במקצה הישר רמה...
משלבים את התעשייה עם האקדמיה
נציגי הקרן הפילנטרופית גוטווירט ובכירים מהטכניון ביקרו במרכז המחקר והפיתוח...
חיסון פרבנר: המגן החיוני מפני דלקת ריאות בכל השנה
"דלקת ריאות הינה מחלה קשה שמתבטאת בשיעול, חום גבוה, הרגשה...
אור ירוק לפרויקט התחדשות עירונית ענק בחיפה תחתית
חברת שובל – ברוך התחדשות עירונית מדווחת כי הגיעה לחתימות...