Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

היועץ המשפטי בעיריית נשר אוסר על חברי המועצה לדבר עם עובדי העירייה

היועץ המשפטי בעיריית נשר אוסר על חברי המועצה לדבר עם עובדי העירייה

יו"ר סיעת הליכוד נשר, חבר מועצת העיר שלומי זינו בתגובה: "היוצרות התבלבלו, ראש העירייה מצר את צעדיה של האופוזיציה מחד, ובעזרת חבריו ממפלגת כחול לבן צחי שומרוני ואורי גרינברגר אותם מינה לתפקיד מנכ"ל העירייה ויועמ"ש העירייה זורע אימה ופחד בקרב עובדי העירייה מאידך. ממתי היועץ הפך לנותן הוראות?"

היועץ המשפטי בעיריית נשר אוסר על חברי המועצה לדבר עם עובדי העירייה

היועץ המשפטי החדש של עיריית נשר, עו"ד אורי גרינברגר הנחה אתמול (שני) את חברי מועצת העיר, שלא לדבר עם עובדי העירייה. גרינברגר מונה לאחרונה לתפקיד יועמ"ש עיריית נשר, עד לאחרונה גרינברגר היה חבר מועצת העיר חיפה מטעם סיעת יש עתיד בראשות שי אבוחצירה. במכתב שהוציא לחברי המועצה, כתב גרינברגר: "עובדי העיריה הונחו על ידי מנכ"ל העירייה לקבל מחברי מועצת העיר פניות בכתב בלבד ולתת תשובותיהם בכתב בלבד. אבקשכם לכבד את הנחיית המנכ"ל ולא להעמיד את מי מהעובדים בסיטואציה לא נעימה."

במכתב מנכ"ל העירייה אל עובדי העירייה, כותב צחי שומרוני, מי שהיה עוזר של סגן ראש העיר חיפה לשעבר, שי אבוחצירה: "כמייצגי ציבור, פונים חברי המועצה מפעם לפעם אל מי מעובדי העירייה בבקשות ו/או השגות כאלה ואחרות. כל תגובה לפניה שכזו הינה בעלת משמעות משפטית על כל המשתמע מכך.אשר על כן אבהיר בזאת כי כל פניה אל מי מעובדי העירייה על ידי מי מחברי המועצה תתבצע בכתב בלבד, וכאשר מתבצעת פניה בעל פה, יש לבקש מחבר המועצה להעביר את פנייתו בכתב", שומרוני הוסיף במכתבו, " יש להעביר את הפניה בכתב בצירוף התייחסותכם או נוסח הצעה לתשובה, ויועמ"ש העירייה יעיר את הערותיו וינחה האם התגובה תגיע ממנו או מהעובד הרלוונטי. עוד הדגיש שומרוני כי "החריג להנחייתי: פניות ראש העירייה וסגניו, יו"ר ועדה בעניין הנוגע לועדה ופניות חבר מועצה בעניין פרטי."

יצוין כי בקרב חברי המועצה, ובעיקר מהאופוזיציה, שוררת מורת רוח מהנחיותיהם של מנכ"ל העירייה ויועמ"ש העירייה. חבר המועצה שלומי זינו, יו"ר האופוזיציה ויו"ר סיעת הליכוד שנפגש הבוקר עם יועמ"ש עיריית נשר והביע תדהמה בפניו איך פתאום אחרי שכחבר מועצת vעיר חיפה ביקר גרינברגר קשות את ראש עיריית חיפה עינת קליש על מכתב דומה שהוצא לאחרונה, הוא פונה במכתב שכזה לחברי המועצה בנשר, מסר: "חודש בתפקיד, ויועמ"ש העירייה שקצת התבלבל בתפקידו עסוק בעיקר באימוץ החוקים שמאפשרים לחברו ממפלגת יש עתיד, רועי לוי שרידות פוליטית. הוא דואג לכך שחברי האופוזיציה לא יוכלו ישירות לפנות לשומרי הסף, עובדים ומנהלי האגפים בעירייה, כאשר ברור לחלוטין שעל חברי קואליציה שיעשו כן לא תוטל כל מגבלה. בכך, מקווה יועמ"ש העירייה בעזרת מנכ"ל העירייה, עוד חבר מיש עתיד, צחי שומרוני להגשים את מטרתו של ראש העיירה, רועי לוי להצר את צעדיה של האופוזיציה מחד, ולזרוע אימה ופחד בקרב עובדי העירייה מאידך. עובדי העירייה המסורים אמורים כעת לפחד לדבר עם חברי האופוזיציה; האם זו העירייה 'הנאורה' ו'השקופה' שאותה רוצה רועי לוי להנהיג? מכתבים כאלה מזכירים בעיקר משטרים אפלים. אני מציע לרועי לוי להתחיל להתעסק בקיום הבטחותיו לציבור התושבים, ופחות בניסיונות התשה כושלים של האופוזיציה"  כמו כן אני מציע ליועמ"ש העירייה שאך לפני מספר חודשים בשבתו כחבר מועצת העיר חיפה הלין על מכתב דומה שהוציאה עינת קליש לחברי המועצה, לזכור בדיוק את מקומו ותפקידו – ייעוץ משפטי לעיריית נשר ולחברי מועצת העיר, הא ותו לא. אני עדיין ממתין לקבלת חוות דעת משפטיות במספר עניינים אליו פניתי, עד כה חרף שאחת מהפניות מדברת על אי הקמת אחת מועדות החובה החשובות ביותר בעירייה, ועדת הביקורת, אורי גרינברגר לא השיב והוא יותר משמש כיועמ"ש ראש העירייה מאשר יועמ"ש העירייה, שאמור להיות שומר הסף ולייצג את מעמד שלטון החוק בעירייה".

כתבות מעניינות נוספות
השירות שעוזר לכם להתנהל גם בחו"ל באופן חוקי
מדינות שונות מחוקקות חוקים משלהן אבל יש משהו שמשותף לכולן...
מאמן הכדורגל ברק בכר ערך הרצאה להנהלת מרחב צפון בחברת מקורות
מאמן העל בכדורגל ברק בכר, שמונה השבוע בשנית לאמן את...
אביב יפני בצפון הארץ פסטיבל ייחודי לכל המשפחה: "אביב יפני" יערך במהלך חול המועד פסח בחוצות המפרץ
הפסטיבל בפסח יכלול בין הייתר: מתחם מעוצב בהשראת ארץ השמש העולה, הפנינג...
משלבים את התעשייה עם האקדמיה
נציגי הקרן הפילנטרופית גוטווירט ובכירים מהטכניון ביקרו במרכז המחקר והפיתוח...
חיסון פרבנר: המגן החיוני מפני דלקת ריאות בכל השנה
"דלקת ריאות הינה מחלה קשה שמתבטאת בשיעול, חום גבוה, הרגשה...
כיצד תדעו שאתם סובלים מדיסלקציה בגיל מבוגר?
דיסלקציה היא לקות למידה אשר לא פעם מזהים בגילאי בית...
אור ירוק לפרויקט התחדשות עירונית ענק בחיפה תחתית
חברת שובל – ברוך התחדשות עירונית מדווחת כי הגיעה לחתימות...
פגישה אישית עם גיבור צה"ל זיו שילון בחיפה
בוקר אישי עם זיו שילון – הכולל הרצאה מרתקת ומעוררת...
"אני מרגישה צעירה יותר לפחות ב-10 שנים"- המהפך של ילנה ויטנברג
ילנה ויטנברג חכמון, בת 47, רופאה, תושבת נשר ואם ל-2,...
לוקו- מקסיקו מגיעה לחיפה
זה מתחיל בנשנוש ומסתיים בארוחה שלמה- הטורטיות הממולאות של לוקו...