Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

הוסר המכשול האחרון להשלמת רצף טיילות החוף: החל הליך הריסת חומת בה"ד חיל-הים!

הוסר המכשול האחרון להשלמת רצף טיילות החוף: החל הליך הריסת חומת בה"ד חיל-הים!
קרדיט הדמיות: "גרינשטיין-הרגיל אדריכלות נוף"

עיריית חיפה החלה היום (א') בהריסת חומת בה"ד חיל-הים שהוקמה בתקופת המנדט הבריטי ומשלימה את רצף טיילות החוף 

   

החל הליך הריסת חומת בה"ד חיל-הים
קרדיט צילומים: דוברות עיריית חיפה

בשכונת בת-גלים שבחיפה נרשם היום [א'] רגע היסטורי עם תחילת העבודות להפלתה של החומה ההיסטורית, אשר הקיפה את בסיס ההדרכה המיתולוגי של חיל הים מאז הקמתו בתקופת המנדט הבריטי עבור הצי המלכותי.

עם הריסת החומה יוסר לראשונה החיץ שמנע במשך עשרות שנים מעבר תושבים לחוף הים, וכך ייווצר גם קשר בין שני חופי הרחצה העירוניים, שהיו עד היום מנותקים האחד מהשני – החוף השקט וחוף בת גלים.

הסרת החיץ מתאפשרת הודות להסכם תקדימי, שנחתם בין עיריית חיפה למשרד הביטחון, במסגרתו עבר השטח ששימש עד כה את חיל הים לבעלות עיריית חיפה. עם הסרת החיץ תחל העירייה בהקמתה של טיילת חדשה, כאשר הגישה לסירות הבה"ד לים תתאפשר מתחת לגשר שיוקם במרכז הטיילת.

הטיילת תוקם עבור עיריית חיפה באמצעות חברת "יפה נוף" בעלות כוללת של כ – 20 מיליון ₪. העבודות להקמתה יחלו כבר השבוע ויימשכו כשנה. הטיילת החדשה, שתחבר בין טיילת בת גלים ההיסטורית לחוף השקט, תואר בתאורת לד ייחודית וחסכונית ותכלול, בין היתר: שביל אופניים, שביל להולכי רגל ופינות ישיבה ותצפית ייחודיות אל עבר מפרץ עכו, הרי הגליל וראש הנקרה. לאורכה של הטיילת ישולבו משטחי דשא ויבוצעו עבודות גינון נרחבות. כמו כן יוקמו לאורך הטיילת מתקני כושר ובמקום רחבת המסדרים ההיסטורית תוקם רחבת גלגליות.

עם הקמת טיילת הבה"ד יושלם רצף טיילות החוף הכולל מסלולי הליכה ומסלולי רכיבה על אופניים לאורך של כ – 10 ק"מ מחוף "זמיר" שבמבואות הדרומיים ועד לחוף השקט בשכונת בת גלים בעלות כוללת המוערכת בכ-74 מיליון ₪. רצף הטיילות המוארות לכל אורכן חוצה את חופי דדו-זמיר, חוף הכרמל, פארק שקמונה, פארק הכט, רחוב יוברט המפרי ושכונת בת גלים והוא כולל כרי דשא נרחבים, בתי קפה ומסעדות, מועדוני גלישה וספורט ימי, בריכת שכשוך לפעוטות, רחבת ריקודים וגלגליות מהיפות בארץ, אמפי בו מתקיימים אירועי קיץ, מתחמי כושר, מתחם מתקני מתח הגדול בארץ, פינות ישיבה, פארק אקולוגי ימי יחיד במינו בארץ ערכי טבע ונוף ייחודיים, מתחמי פעילות למשפחות ומתחמי כושר, מרפסות תצפית לים, מתחם "סקייטפארק" מהגדולים והיפים בישראל, מתחם פאמטראק לרוכבי אופניים, מגרשי קט-רגל וכדורסל, מתקני כושר ומתחם משחקים אתגרי מוצלל.

פתיחת רצועת החוף לים והקמתה של הטיילת החדשה מהווה חלק במימוש תכנית "חזית הים העירונית", כפי שעוגנה בתכנית המתאר הארצית [תמ"א 13/ 3/ א] ואושרה ע"י הממשלה, בצירוף הבנות שהושגו בנושא עם כל הגורמים הנוגעים בדבר, ובכלל זה נמל חיפה וחיל הים. חזית הים, שתכלול עם השלמתה טיילות חוף, שטחי ציבור פתוחים ומבני תיירות, בילוי, מסחר, פנאי ונופש, לצד מתחם מגורים, מבוצעת בשלבים בד בבד עם פינוי הדרגתי שכבר החל של פעילויות נמליות שונות, לרבות הנסיגה אותה מבצע כיום חיל הים מקו רצועת הים בבת גלים.

ראש עיריית חיפה, יונה יהב: "הפלת החומה מסמלת רגע היסטורי ושלב אחרון ביישום המטרה, אותה הצבנו לעצמנו, לשחרר ולפתח את רצועת החוף שהיא נכס ציבורי עליון בחשיבותו. לאחר שהקמנו את פארק הכט ופארק שקמונה, חידשנו את טיילת חוף הכרמל, חוף הסטודנטים וחוף כאן, אנו עומדים כיום בפני השלמת רצף של הליכה ונסיעה באופניים לאורך כל חופי העיר.
לא היה פשוט לשחרר את רצועת החוף של בסיס חיל הים, אבל לשמחתי זכינו לשיתוף פעולה ממשרד הביטחון ואנשי חיל הים ובהרבה רצון טוב הגענו להסכמות בזכותם עבר השטח לבעלות העירייה או הוחזר לאחר קרוב ל – 100 שנים לציבור הרחב, שיזכה ליהנות ממנו כאתר ייחודי עם איזור תצפית יחיד במינו בארץ".

החל הליך הריסת חומת בה"ד חיל-הים
קרדיט צילומים: דוברות עיריית חיפה
החל הליך הריסת חומת בה"ד חיל-הים
קרדיט הדמיות: "גרינשטיין-הרגיל אדריכלות נוף"
כתבות מעניינות נוספות
גישה טיפולית רב-גונית
טיפול בהתמכרות כרוך בגישה רב-גונית המתייחסת הן להיבטים הפיזיים והן...
ספה ייחודית ונוחה באופן בלתי רגיל
אחת הדרכים ליהנות מנוחות מקסימלית וכן גם מיעילות זה באמצעות...
כיצד אפשר לעזור לכם מול הרשויות?
חילוקי הדעות שיש בין שמאים נובעים לא פעם מההשתייכות שלהם...
השירות שעוזר לכם להתנהל גם בחו"ל באופן חוקי
מדינות שונות מחוקקות חוקים משלהן אבל יש משהו שמשותף לכולן...
מאמן הכדורגל ברק בכר ערך הרצאה להנהלת מרחב צפון בחברת מקורות
מאמן העל בכדורגל ברק בכר, שמונה השבוע בשנית לאמן את...
אביב יפני בצפון הארץ פסטיבל ייחודי לכל המשפחה: "אביב יפני" יערך במהלך חול המועד פסח בחוצות המפרץ
הפסטיבל בפסח יכלול בין הייתר: מתחם מעוצב בהשראת ארץ השמש העולה, הפנינג...
משלבים את התעשייה עם האקדמיה
נציגי הקרן הפילנטרופית גוטווירט ובכירים מהטכניון ביקרו במרכז המחקר והפיתוח...
חיסון פרבנר: המגן החיוני מפני דלקת ריאות בכל השנה
"דלקת ריאות הינה מחלה קשה שמתבטאת בשיעול, חום גבוה, הרגשה...
כיצד תדעו שאתם סובלים מדיסלקציה בגיל מבוגר?
דיסלקציה היא לקות למידה אשר לא פעם מזהים בגילאי בית...
אור ירוק לפרויקט התחדשות עירונית ענק בחיפה תחתית
חברת שובל – ברוך התחדשות עירונית מדווחת כי הגיעה לחתימות...