Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

גאים במתנדבות ובמתנדבים: קרית טבעון נבחרה על ידי ועדה ארצית בראשות השופטת דליה דורנר וזכתה באות "עשות משפט ואהבת חסד"

גאים במתנדבות ובמתנדבים: קרית טבעון נבחרה על ידי ועדה ארצית בראשות השופטת דליה דורנר וזכתה באות "עשות משפט ואהבת חסד"
קרדיט: דוברות עיריית קריית טבעון

האות הוענק למועצה, אחת משלוש רשויות בלבד, על שהיא מהווה מגדל מאיר של עשייה חברתית ומשפטית, של התנדבות מעוררת השראה ועל היותה דוגמא ומופת לרשויות בישראל

 

"האות הזה בא לחזק ולתמוך ביישובים ששורה בהם רוח התנדבות יוצאת דופן. רוח התנדבות העוברת כחוט השני לכל אורכו של היישוב. המתנדבות והמתנדבים הרבים זכאים לאות זה בגאווה גדולה. אנו גאים בהם וגאים בקרית טבעון", אמר ראש מועצת קרית טבעון עידו גרינבלום לאחר הזכייה באות "עשות משפט ואהבת חסד" מטעם לשכת עורכי הדין. האות המכובד ניתן בשבוע שעבר למועצה מקומית קרית טבעון ולעוד שתי רשויות בלבד – אשדוד ובאר שבע בטקס חגיגי שנערך בלשכת עורכי הדין בירושלים, בהשתתפות השופטת בדימוס דליה דורנר, יו"ר ועדת השופטים, ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד אבי חימי ומכובדים נוספים. 

האות הוענק למועצה "על שהיא מהווה מגדל מאיר של עשייה חברתית ומשפטית, של התנדבות מעוררת השראה ועל היותה דוגמא ומופת לרשויות בישראל". 

קרית טבעון נבחרה  על ידי ועדה ציבורית בראשות השופטת דליה דורנר (שופטת ביהמ"ש העליון בדימוס) ועל פי קריטריונים מקצועיים שבחנו את הפעילות ההתנדבותית הקיימת וכן את דרכי הנגשת המשפט ברשות לזקוקים לסיוע משפטי, היקפה, ייחודיותה, תרומת הרשות והתושבים לה ומידת הקידום והשיפור של ההתנדבות והמעורבות החברתית.

 

קצת על המתנדבות והמתנדבים בקרית טבעון:

בקרית טבעון פועלים מתנדבים רבים בתחומים מגוונים ולאורך שנים רבות. ההתנדבות ביישוב היא מתוך תפיסה של אחריות משותפת ומעורבות קהילתית מפותחת.

ההתנדבות הינה דרך חיים, שמוטמעת בתושבים ובתושבות כבר מגיל צעיר, הן במערכת החינוך הפורמלית והן במערכת החינוך הבלתי פורמלית. הרבה מאד מתנדבים שפועלים מגיל צעיר, וגם התנדבות משפחתית ובקרב תושבים ותיקים. 
המועצה משקיעה משאבים רבים בפיתוח מסלולי התנדבות, בהוקרת המתנדבים,  בתכנון והובלה של מהלכים משותפים לקידום ההתנדבות ברשות ולהפיכת ההתנדבות לערך יישובי ראשון במעלה. במועצה פועלת רכזת התנדבות רשותית, המשויכת למחלקה לשירותים חברתיים ובמסגרת תפקידיה היא בקשר תמידי עם כלל רכזי ההתנדבות השונים, גופי המגזר השלישי, ארגונים ועמותות. היא גם עוסקת בפיתוח הכשרות והעצמת המתנדבים הרבים ביישוב.

תקופת קורונה 

בתקופת הקורונה קם ארגון צעירים המונה 300 חברים, חלקם סטודנטים או חיילים משוחררים, שבחרו במהלך הסגרים, לעסוק בעשיית טוב וחסד. עם הזמן הם התמקצעו בתחום השיפוץ, סידור וארגון בתי קשישים ונזקקים. הקבוצה הפכה להיות חלק אינטגרלי מהעשייה החברתית ביישוב .

התנדבות במערכת החינוך: בפורמלית, סבא בגן, זה"ב בגן, ידיד לחינוך ועוד ובמסגרת החינוך הבלתי פורמלי, תנועת הצופים, הנוער העובד והלומד, בני עקיבא, חוג סיירות ועמותת הנצחה  'אילן טבעון'. בני הנוער משולבים ומובילים פעילות התנדבותית רחבה, כמו פרח לניצול, חלוקת מזון, שיפוץ בתים לאזרחים ותיקים עוד ועוד..

התנדבות בקהילה: מתנדבים רבים פועלים באופן עצמאי בנושאי עזרה וערבות הדדית, סיוע חומרי וחלוקת מזון. בנוסף, עמותת 'מעומק הלב', 'בית התבשיל' , תמיכה בחולים, מלווה משמעותי, התנדבות בתחום הביטחון (משמר השכונה, 'סיירת הורים,' יחידת הג'יפים ועוד).

  • אזרחים ותיקים: בנוסף לעמותת שלהבת, שהיא "הבית" של ותיקי היישוב מתקיימת פעילות בין דורית בכל מרחבי היישוב כמו: תיעוד סיפורי חיים, תיאטרון עדות, בני נוער מנגנים בבתי אבות, צעירים בקבוצות הליכה ועוד מיזמים מרגשים.
  • העצמה נשית:
    טבעונא – פורום נשים מובילות בטבעון הפועלות למען שוויון מגדרי במגוון תחומי החיים. 

הכשרת שומרות סף – פרויקט ייחודי לפיתוח נשים ממקצועות הגוף/הנפש, שמטרתו לאתר נשים השרויות במצוקה סביב נושא האלימות במשפחה.

  • מרכז מיצוי זכויות ומרכז גישור:
    מרכז הגישור – 40 מתנדבים בעלי הכשרה של מגשרים ועריכת דין. 

מרכז מיצוי זכויות (למשפחות עם צרכים מיוחדים ומיצוי זכויות של הגיל השלישי) פעילות של עמותת פעמונים הנותן מענה ברמה הפרטנית של ליווי, ימי עיון, הרצאות ועוד.

התנדבות עובדי המועצה 

כחלק מתכנית העבודה השנתית חרטו עובדי המועצה על דגלם עשייה התנדבותית מחוץ לזמן העבודה. בתקופת הקורונה יצרו עובדי המועצה קשר טלפוני עם כל ותיקי הקריה כאשר מעבר לשיחות המרגשות העובדים הנרגשים ביטאו את העוצמה שבנתינה ובהתנדבו. בנוסף,  חולקו בבתי אזרחים ותיקים חוברות העוסקות במיצוי זכויות, מידע משפטי ועוד תכן חשוב.

 

את שלל אפשרויות ההתנדבות הקיימות ברשות המקומית סיכמה במשפט אחד סגנית ראש המועצה שרון רופא אופיר שאמרה: "רוח ההתנדבות היא הד.נ.א של קרית טבעון, רוח מרגשת החוצה גילים". והוסיפה, "הזכות הגדולה שקיימת  בעשיה ציבורית, התנדבותית היא היכולת לשנות ולהשפיע. כך קורה בפעילות הברוכה אותה אנחנו מקיימות בפורום טבעונא, וכך קורה עם האמנה לרשות שווה שהיוותה את אחד הנימוקים לקבלת הפרס. כשחתמנו על האמנה ידענו  שתשפיע על חיי התושבים בטבעון אך לא פחות חשוב מכך תאפשר עתיד פתוח לכול ילדה וילד. 

בטקס הסתכלתי על המתנדבים שלנו שמילאו את האולם, תושבים של יישוב קטן בין שתי ערים גדולות שזכו, שיכול להוות דוגמא לרשויות במדינת ישראל. שאפו למתנדבות והמתנדבים, שאפו לנו".

סגן ראש המועצה יפתח גלעדי: "ערך ההתנדבות והנתינה הוא ערך עליון, קרית טבעון התברכה במתנדבים רבים בתחומים מגוונים אשר לעיתים רואים את האחר עוד לפניהם, היה לי הכבוד והזכות להשתתף בטקס הוקרה לצד העושים במלאכה ולייצג את קרית טבעון בגאווה".

מנהלת המחלקה לשירותים חברתיים תמי בן חמו: "אני מזמינה תושבות ותושבים לקחת חלק בתנופה ההתנדבותית המבורכת. מחובתנו למצוא לכל אחת ואחד מהמתנדבות והמתנדבים החדשים והוותיקים את התחום הייחודי המתאים והמועדף ביותר, על מנת שהנתינה תהיה מספקת ומעצימה, הן לנותן והן למקבל".

קרדיט: דוברות עיריית קריית טבעון
קרדיט: דוברות עיריית קריית טבעון
כתבות מעניינות נוספות
חדש - שרות בית מרקחת במרפאת כללית בסמת טבעון
לרווחתם של מטופלי כללית בבסמת טבעון והסביבה, הועתק בית מרקחת...
מרפסת היא נכס
מרפסת, קטנה או גדולה בדירה היא שטח נוסף המעלה את...
שפיגל והצוות ביום כיף בואדי
לכבוד חגיגות 15 שנות פעילות ולקראת ראש השנה בחרו במשרד...
רוצים גוף בריא? נפש בריאה? אימוני כושר זו התשובה שלכם
לגוף ולנפש המודעות לשמירה על הבריאות עלתה בשנים האחרונות מאוד, הכוללת...
כל מה שצריך לדעת על עורך דין נזיקין
פגיעות ברכוש וגם פגיעות גוף קורות לא מעט בנסיבות שונות....
הצלחה לכנס התחדשות יישובית בקרית טבעון
הצלחה גדולה נרשמה בכנס התחדשות יישובית שנערך השבוע באולם צוותא...
אספת האזרחים הראשונה בישראל נערכה בקרית טבעון
בשבוע שעבר נערכה, לראשונה בישראל, אספת אזרחים בקרית טבעון. האספה...
אוכפים ונאבקים בעבירות בנייה בקרית טבעון
הוועדה לתכנון ובניה בקרית טבעון באמצעות תובע המועצה עו"ד עודד...
הסתיים שלב נוסף בהנגשת מבני הציבור בקרית טבעון
בשעה טובה, מועצת קרית טבעון סיימה לאחרונה שלב נוסף בהנגשת...
דודו מגל הוא המנהל החדש של רשת המתנ"סים בקרית טבעון
דודו מגל  נבחר לאחרונה לשמש כמנכ"ל רשת המתנ"סים בקרית טבעון. מגל...