Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

רפואת ספורט – לא רק לספורטאים תחרותיים

רפואת ספורט – לא רק לספורטאים תחרותיים

כל אדם העוסק בפעילות ספורטיבית אינטנסיבית בשגרת חייו, מעורב מדי פעם במצבים אשר בהם גופו עובר סוג של פציעת ספורט. מדובר על פציעות אשר לא מתרחשות רק בקרב ספורטאים העוסקים בענפי הספורט באופן מקצועי, אלא גם אצל אנשים אשר מתאמנים באופן יומיומי לצורך שמירה על בריאות גופם, עיצובו וחיטובו. על מנת לטפל בצורה הטובה ביותר בפציעות ספורט, חשוב מאוד לבחור ברופא ספורט מקצועי אשר עובד במסגרת מרפאת ספורט. מרפאת ספורט איכותית תעניק מענה ראוי מבחינה גופנית ונפשית לכל מתאמן או ספורטאי מקצועי.

רפואת ספורט – לא רק לספורטאים תחרותיים

מהי רפואת ספורט

אם לא הכרתם עד כה את תחום רפואת הספורט, הרי שמדובר על תחום בעולם הרפואה הכולל מגוון רחב של נושאים. רפואת הספורט עוסקת באורתופדיה ופיזיותרפיה אשר רלוונטיים מאוד עבור שיקום גופו של מתאמן או ספורטאי לאחר פציעה שהתרחשה במסגרת הפעילות הספורטיבית אשר בה הוא עוסק. כמו כן, רופא ספורט מקצועי עוסק בין השאר בבדיקות ספציפיות אשר יכולות לסייע הספורטאי, כמו למשל מבחן מאמץ, בדיקות סס"ח ועוד. רופא הספורט יידע גם לכוון את הספורטאי המטופל לטיפול המתאים ביותר עבורו, אם זה לפיזיותרפיסט או כל טיפול אחר. ברפואת הספורט ניתן למצוא בין היתר גם את תחום פסיכולוגיית הספורט, ריפוי בעיסוק הרלוונטי עבור שיקום גופם של ספורטאים, עיסוי מיוחד לספורטאים, תזונה קלינית הרלוונטית עבור ספורטאים ומתאמנים באופן ספציפי ועוד. מדובר ברפואה המתאימה לכל מתאמן או ספורטאי אשר מצוי בשלבי שיקום שונים כתוצאה מהפעילות הספורטיבית שבה הוא עוסק וכן, לצורך שמירה על גופו במהלך האימונים והעיסוק בכושר או ענף ספורט כזה או אחר.

תפקידו של רופא ספורט

תפקידו של רופא ספורט הוא לאבחן את הבעיה של המתאמן ולהעניק לו טיפול רלוונטי לבעיה , טיפול אשר עשוי להיות מותאם אישית למתאמן וענף הספורט בו הוא עוסק. במקרה שיש צורך, על הרופא להפנות את המתאמן לרופאים מתחומים אחרים שטיפולם יכול להיות גם נדרש בהתאם למצבו הרפואי והבריאותי. הרופא במרפאת ספורט ימליץ על כמות ואופן האימונים הנדרשים לצורך החלמה מפציעות ספורט ויפנה את המתאמן במידת הצורך לאנשי מקצוע רלוונטיים לטיפול / שיקום הספורטאי כמו למשל פיזיותרפיסט שמתמחה בשיקום פציעות ספורט, אורתופד וכו'.

היכן ניתן לקבל טיפול רפואי במרפאת ספורט

כיום, ניתן למצוא לא מעט מרפאות ספורט מיוחדות, אשר מכילות בהן אנשי מקצוע המתמחים בתחום רפואת ספורט. חשוב מאוד לזכור שטיפול רפואי איכותי בתחום של רפואת ספורט, יכול להינתן רק על ידי אנשי מקצוע העוסקים בתחום זה באופן מקצועי וסדיר. חשוב לתאם פגישת ייעוץ עם רופא ספורט באחת ממרפאות הספורט, על מנת להגיע לבדיקת התייעצות או במידת הצורך לבדיקות תקופתיות וטיפול במצבים שיקום מפציעת ספורט. כמו כן, חשוב לדעת שבהיעדר טיפול מתאים לפציעת ספורט, תדירות הפציעות והפציעות עצמן עשויות להחמיר ולכן ברגע שיש פציעת ספורט, כדאי לא להמתין וללכת להיבדק אצל רופא ספורט.

תוכלו לקרוא מאמרים נוספים בנושאי רפואת ספורט ותזונת ספורט באתר של מרפאת הספורט אקסטרא קליניק

כתבות מעניינות נוספות
השפעת צבעי הספה על אווירת הסלון: מדריך לבחירת צבעים
הבחירה בצבע הספה לסלון אינה רק עניין של טעם אישי,...
עורכת דין סופי ספקטור חושפת את הסודות להליך גירושין מכבד
סופי ספקטור, עורכת דין בולטת, חולקת את התובנות שלה כיצד...
אולם לבר מצווה
כל מי שיש לו בן זכר יודע היטב: יגיע היום...
מחקר פורץ דרך מציג שימוש בקרום השיליה לטיפול בשחיקת ברך
ד"ר אייל גנסין, מומחה באורתופדיה ואורתופדית ברך וספורט בכללית מחוז...
טקס ברית מילה- מתי עורכים וכיצד?
ברית מילה ידועה כאחת המצוות החשובות והעתיקות ביותר ביהדות. מדובר...
גישה טיפולית רב-גונית
טיפול בהתמכרות כרוך בגישה רב-גונית המתייחסת הן להיבטים הפיזיים והן...
סוג ספציפי של הערכה המשמשת בעיקר בתוך צה"ל
מבחני דפר הם סוג ספציפי של הערכה המשמשת בעיקר בתוך...
ספה ייחודית ונוחה באופן בלתי רגיל
אחת הדרכים ליהנות מנוחות מקסימלית וכן גם מיעילות זה באמצעות...
כיצד אפשר לעזור לכם מול הרשויות?
חילוקי הדעות שיש בין שמאים נובעים לא פעם מההשתייכות שלהם...
כשאתם בבעיה התקשרו למי שבאמת יכול לעזור לכם
מעצר או חקירה, הסתבכות בפלילים ועם המשטרה, כל אלה אירועים...