Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

גישה טיפולית רב-גונית

גישה טיפולית רב-גונית
קרדיט - Canva

טיפול בהתמכרות כרוך בגישה רב-גונית המתייחסת הן להיבטים הפיזיים והן להיבטים הפסיכולוגיים של התלות. התהליך מתחיל בדרך כלל עם ניקוי רעלים, שבו האדם נמצא בפיקוח רפואי כדי להסיר בבטחה את החומר הממכר מגופם, תוך ניהול תסמיני גמילה בסביבה מבוקרת. שלב ראשוני זה חיוני לייצוב הבריאות הגופנית של הפרט, אך הוא רק השלב הראשון בתוכנית טיפול מקיפה.

לאחר גמילה, אנשים עוסקים לעתים קרובות בצורות שונות של טיפול, כולל ייעוץ פרטני, טיפול קבוצתי ולעיתים טיפול משפחתי. התערבויות טיפוליות אלו מטרתן לזהות ולטפל בגורמים הפסיכולוגיים הבסיסיים התורמים להתמכרות, כגון טראומה, מתח או הפרעות בריאות הנפש. טיפול קוגניטיבי התנהגותי (CBT) יעיל במיוחד בסיוע לאנשים לפתח אסטרטגיות התמודדות כדי להתמודד עם טריגרים ותשוקות, לקדם דפוסי התנהגות בריאים יותר.

בנוסף לטיפול, תכניות טיפול עשויות לכלול טיפול בעזרת תרופות (MAT) כדי להקל על תסמיני הגמילה, להפחית את התשוקה ולטפל בכל בעיות בריאות נפשיות המתרחשות במקביל. קבוצות תמיכה כמו אלכוהוליסטים אנונימיים (AA) או נרקוטים אנונימיים (NA) מספקות תמיכת עמיתים מתמשכת, ומציעות קהילה של אנשים החולקים חוויות ואתגרים דומים.

מרחב תומך ליחידים לחקור את רגשותיהם

טיפול רגשי במרכז כגון מרכזים עירוניים בהם קצב החיים הוא לרוב מהיר ותובעני, נותן מענה לאתגרים הפסיכולוגיים והרגשיים הייחודיים העומדים בפני אנשים החיים ועובדים באזורים אלו. צורת טיפול זו מספקת מרחב תומך ליחידים לחקור את רגשותיהם, התנהגויותיהם ודפוסי החשיבה שלהם בליווי של מטפל מיומן. המטרה היא לזהות ולטפל בגורמים השורשיים למצוקה רגשית, להציע אסטרטגיות להתמודדות עם מתח, חרדה, דיכאון ובעיות נפשיות אחרות.

באזורים מרכזיים, שבהם צפיפות האוכלוסין גבוהה והלחץ להצליח יכול להיות אינטנסיבי, טיפול רגשי חשוב במיוחד. הוא מציע נווה מדבר של רוגע והתבוננות פנימית בתוך ההמולה. מטפלים נוקטים במגוון גישות, לרבות טיפול קוגניטיבי התנהגותי (CBT), טיפול פסיכודינמי וטכניקות המבוססות על מיינדפולנס, התאמת הטיפול לצרכים ולמטרות הספציפיות של הפרט.

טיפול רגשי במסגרות כאלה מתמקד לעתים קרובות בנושאים כמו מתח הקשור לעבודה, בעיות במערכות יחסים, ואתגרי החיים העירוניים, כגון בידוד או חוסר קהילה. על ידי מתן כלים לוויסות רגשי, שיפור מיומנויות תקשורת וטיפוח הבנה מעמיקה יותר של עצמו, טיפול רגשי מעצים אנשים לנווט במורכבות החיים בצורה יעילה יותר. מוזמנים לצלצל אל מרכז כנפי רוח לקבלת ייעוץ והכוונה 053-952-9977

כתבות מעניינות נוספות
להתחיל מחדש ללא חובות? זה אפשרי
עסקים שנקלעו לקשיים כלכליים הולכים בדרך כלל לגופים הפיננסיים הגדולים...
מסע במעגל החיים - תערוכת צילום של קהילת "אוונגרד רזידנס" בחיפה
בבית הדיור המוגן היוקרתי "אוונגרד רזידנס" מקבוצת "מנו ספנות", השוכן...
יום השואה באקדמית שאנן: "אנחנו דור ההמשך לסיפור"
מאות סטודנטים, אנשי צוות ומרצים השתתפו השבוע במכללה האקדמית הדתית...
כללית ביקנעם גאה להכריז על קמפיין חדש ומרענן תחת הסלוגן 'אנו דואגים לבריאות שלכם', בו הפרזנטורים הם עובדי ונותני השרות של כללית ביקנעם
הקמפיין החדש מחזק את הקשר בין נותני השרות והתושבים וכן...
מנו ספנות פותחת את עונת ההפלגות 2024
הקיץ כבר פה - עונת ההפלגות של "מנו ספנות" מנמל...
יום השואה- זיכרון בסלון ב"אוונגרד רזידנס" בחיפה
בבית הדיור המוגן היוקרתי בחיפה "אוונגרד רזידנס" מקבוצת "מנו ספנות",...
"מרגיש זכות ללוות את האנשים שעברו את זוועות השואה"
ד"ר איאד זרקאוי, מומחה ברפואת משפחה במחוז חיפה וגליל מערבי...
עונת הקיץ בפתח: לאיזה סוגי פרחים ניתן לצפות?
ככל שהשמש מטפסת גבוה יותר והימים מתארכים, נדמה שהאדמה עצמה...
3 קומות של בריאות: מרכז רפואי חדש של כללית ייפתח בקרוב ברכסים
שכונת גבעה ג' ברכסים תתחדש בקרוב במרכז רפואי חדש של...
צפון יוון המופלאה
מה המשמעות של יוון עבורכם? בעוד שרבים מדמיינים חופים זהובים,...