כיצד ניתן למדוד ביצועי מוצר חדש?

כיצד ניתן למדוד ביצועי מוצר חדש?
קרדיט PIXABAY

כולנו למדנו בכיתה עם ילד שכולם תלו בו תקוות גדולות, אבל הוא לא הפך לאיזה גאון יוצא דופן, או להיפך, עם ילד שהיה הכי עצלן בכיתה והפך להצלחה מסחררת. כשחושבים על זה, אז לא רק אנשים מוכיחים שהציפיות של אחרים הן שגויות… גם מוצרים!

למרבה המזל יש היום דרכים למדוד את הצלחת המוצר כבר בשלבים המוקדמים, כדי שלא תצטרכו להמשיך לבזבז כסף על משהו חסר תועלת. או, כפי שיזהיר אתכם כל מכון מחקר, להשכיל ולהעניק תשומת לב לאיזו תכונת צדדית, שלא הבנתם עד כמה היא תכונת מפתח במוצר שלכם.

קרדיט PIXABAY

וכדי להבהיר את הדברים, בואו נראה מהו בדיוק מוצר מוצלח?

מוצר מוצלח הוא מוצר שממלא את ציפיות היוצרים ומשביע את רצונם של המשתמשים בו בכול דרך אפשרית. כלומר:

  • המוצר מתאים לשוק
  • המוצר מביא תנועה אורגנית
  • המוצר מעורר את תשומת לב הלקוחות
  • המוצר נמצא בשימוש קבוע על ידי הלקוחות
  • למוצר יש שיעור נטישה נמוך יחסית

כיצד למדוד את הצלחת המוצר?

המטרה העיקרית של חישוב הצלחת המוצר היא: להגביר את האפקטיביות שלו, בד בבד עם מה שנקרא ׳ציון בריאות הלקוח׳ (Customer Health Score). ציון זה משתמש בממדי KPI (Key Performance Indicator).

להלן שתי דוגמאות של מדדים נפוצים אחרים וישימים עבור רוב העסקים:

  • ציון מקדם נטו – NPS (Net Promoter Score)

כפי שהשם מרמז, מדד ה-NPS מודד את אחוז המשתמשים המקדמים (הממליצים), ואת ההפך הגמור מזה, כלומר את אחוז המשתמשים הפוגעים בו. מדידת NPS להצלחת המוצר, מדרגת את המוצר מתוך 10 כוכבים.

  • אלה שמדרגים את המוצר בין 6-0 הם הפוגעים
  • אלה שמדרגים את המוצר בין 8-7 הם ניטרליים
  • אלה שמדרגים את המוצר בין 10-9, הם המובילים והמקדמים של המוצר

כדי ליצור סקר NPS, ולהגדיר יעד לניקוד NPS, אתם צריכים לדעת מה הלקוחות שלכם חושבים עליכם. ואיך תוכלו לשרת את הלקוחות בלי לדעת מה הם רוצים?

  • שיעור שימור לקוחות – CRR (Client Retention Rate)

CRR הוא אחוז הלקוחות הנאמנים שלכם, כלומר:

  • אלה שנשארים איתכם זמן רב.
  • אלה שמרוצים מהמוצר שלכם וממשיכים להשתמש בו.

וכך אתם יכולים לחשב את שיעור שימור הלקוחות שלכם:

Retention Rate = ))E-N)/S) X 100

  • מספר הלקוחות בסוף התקופה = E
  • מספר הלקוחות שהצטרפו במהלך התקופה = N
  • מספר הלקוחות בתחילת התקופה = S

כלומר: עליכם לבחור לעצמכם אורך תקופה אידיאלי, להחסיר את מספר הלקוחות החדשים שהצטרפו במהלך התקופה מכמות הלקוחות הכוללת, ולחלק אותו במספר הלקוחות הקיימים לפני תחילת התקופה, ולהכפיל אותו ב-100.

אם יותר קל לכם, ניתן להשתמש במחשבון שיעור שמירה חינמי.

לבסוף, אתם בטח חושבים לעצמכם, הלוואי שחישוב הצלחת המוצר היה קל, כמו משוואה פשוטה. אבל תמיד תוכלו להפקיד את המשימה בידיו הנאמנות של מכון מחקר מקצועי ואמין.

כתבות מעניינות נוספות
ענייני ירושה: אחד הנושאים הטעונים בתוך דיני משפחה
דיני וענייני משפחה הם מורכבים ורגישים מכל הבחינות, בין היתר...
שדרוג איכות החיים עם מוצרים חדשניים למבוגרים
בגיל מבוגר, שמירה על ניידות ובטיחות היא קריטית לאיכות החיים....
עיצוב פנים מודרני לדירה: איך לבחור את הסגנון הנכון?
כאשר אנו מדברים על עיצוב פנים לדירה, הכוונה היא ליצירת...
כיצד להתמודד עם רשלנות רפואית?
טיפול רפואי שבעקבותיו נגרם נזק הוא עניין מתסכל ביותר, זאת...
מופעים מרגשים בהישג יד: הופעות עדי אשכנזי ו-גיורא זינגר כרטיסים
הופעות עדי אשכנזי: בידור שמשאיר טעם של עוד אם אתם מחפשים...
חוויות קולינריות בלתי נשכחות עם שף פרטי
אם אתם מחפשים להפוך כל אירוע למיוחד ובלתי נשכח, הזמנת...
גלו את שירותי השיניים המובילים בעפולה
מרפאת שיניים עפולה - המקצועיות שמאחורי חיוך בריא מרפאת שיניים עפולה...
מיטת עיסוי: הבחירה המושלמת לטיפול מקצועי
היתרונות של מיטת עיסוי לחוויית טיפול אופטימלית הבחירה במיטת עיסוי איכותית...
הפיכת אנרגיית השמש למקור עיקרי באמצעות פאנל סולארי
בעידן שבו האנרגיה המתחדשת הופכת לפתרון הכרחי, השמש משמשת כמקור...
פתרון כלכלי: מיחזור משכנתא ואיחוד הלוואות
ניהול נכון של חובות הוא מפתח לשיפור היציבות הפיננסית, ובמיוחד...
דילוג לתוכן