Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

תקועים בפקקים בדרך לעבודה מהצפון למרכז?

תקועים בפקקים בדרך לעבודה מהצפון למרכז?
קרדיט פידמונט אנטרפרייזס

בעשור האחרון רק 2% מהתחלות הבנייה במחוז חיפה היו למשרדים לעומת 14% מהבניה במחוז תל אביב

"ראשי הרשויות בצפון, ערים למצוקה המתמשכת לאורך העשור בתחום התעסוקה ובקרוב יוקם מתחם תעסוקה חדש בטירת כרמל במיקום אסטרטגי על כביש 2 ו 4 שייתן מענה לתושבי חיפה והסביבה " מסביר איל עמיר מנכ"ל פידמונט אנטרפרייזס שבונה במתחם התעסוקה החדש

 

קרדיט פידמונט אנטרפרייזס

מאז פתיחת נתיב פלוס על כביש החוף, הנסיעה מנתניה לאזור המרכז נמשכת קרוב לשעתיים בשעות העומס. את הסיבה לפקקים ניתן למצוא בסקירה שביצע משרד שמאות המקרקעין ישראל יעקב המבוססת על  נתוני הלמ"ס . כלכלני המשרד בחנו את יחס הבניה בין מגורים, תעסוקה ומסחר במחוז תל אביב, לעומת מחוז חיפה במהלך העשור האחרון. מהבדיקה עולה שיחס הבניה למגורים, מסחר ותעסוקה במחוז חיפה אינה פרופורציונאלי. במחוז חיפה מתחילת השנה, החלה בנייתן של 468,821 מ"ר מבנים, 97% מהן למגורים, 2% לתעסוקה ו 1% למסחר.

נתוני השנה האחרונה ממשיכים את המגמה בעשור האחרון. בעשור האחרון היחס בין בניית מגורים, משרדים למסחר במחוז חיפה ( מחדרה ועד הקריות כולל )  עמד על 94% שטחי בנייה למגורים, 2% בלבד למשרדים ועוד 4% למסחר.

לשם השוואה במחוז תל אביב היחס בין בנייה למגורים, משרדים ומסחר עמד על 80% למגורים, 14% למשרדים ו- 6% למסחר.

"לאנשים נמאס לעמוד בפקקים במשך שעות ארוכות כל יום, אך אין להם ברירה. הנתונים מראים, שאין כמעט בנייה של מבני משרדים במחוז חיפה, אי לכך כדי להתפרנס הם מוצאים עצמם בפקקים בדרך למרכז הארץ. אומר שמאי המקרקעין ישראל יעקב " לעומת זאת יש הרבה מאוד בניה למגורים, כלומר יש יותר תושבים, בחדרה, אור עקיבא בחיפה ובקריות אך אותם תושבים שעוברים לשם הרבה פעמים מהמרכז בגלל שמחירי הדירות נוחים יותר ממשיכים לעבוד במרכז הארץ".

" במחוז חיפה,  משוועים למקומות תעסוקה קרובים לבית. אם בוחנים את מתחמי התעסוקה שמציעה העיר חיפה, השלישית בגודלה במדינת ישראל , מבינים את גודל המצוקה. למעט מתחמים כמת"מ בכניסה הדרומית לעיר, שמאכלס את רוב חברות ההייטק, אין כמעט מתחמים, שנותנים מענה לתושבי העיר " מסביר איל עמיר מנכ"ל חברת הנדל"ן פידמונט אנטרפרייזס."רק עכשיו התחילה התעוררות בערי המחוז לצורך להשקיע בנדל"ן מניב ובניית מתמחי תעסוקה. העיר טירת כרמל, מציעה אלטרנטיבה ובקרוב יוקם מתחם  תעסוקה חדש בעיר, כ1.5 ק"מ ממת"ם ואיצטדיון סמי עופר, במיקום אסטרטגי על כביש 2 ו 4 קו ראשון לים. במתחם העסקים החדש יבנו כ 120  אלף מ"ר של משרדים ואנו עתידים להקים בו מגדל משרדים חדיש בן כ 30 קומות בשילוב עם שטחי מסחר. אומר עמיר.

"הבנייה המואצת למגורים בשנים האחרונות הגבירה את תופעת "ערי השינה", שתושביהן נאלצים לעמוד שעות בפקקים בדרכם לעבודה וממנה" אומר האדריכל גיא מילוסלבסקי " רק בשנתיים האחרונות החל לחלחל השינוי בתפיסה ובתכנון שיש צורך בהול לשלב בין אזורי תעסוקה, מסחר, פנאי ומגורים גם יחד. שר האוצר היוצא, משה כחלון, אף הצהיר במהלך כהונתו כי "אעדיף, בכל עיר, לאשר אזור תעסוקה לפני מגורים". אלא שבפועל, למרות שינוי המגמה, מספר המקומות שבהם זה קרה, קטן ביותר. המגמה של בניית מסה של יח"ד למגורים בלי מתן תשומת לב לנושא התעסוקה, לא תוכל להימשך עוד זמן רב. גם רוכשי הדירות כיום ערניים מאד לנושא ושכונות מגורים חדשות, שלא יבנו עפ"י מגמת עירוב השימושים , תהפוכנה פחות אטרקטיביות. יש להביא בחשבון לא רק תכנון פתרונות תחבורה ומוסדות חינוך, פנאי וציבור, אלא גם קרבה לאזורי תעסוקה שהיצע מקומות העבודה בהם גדול ומגוון." מסכם מילוסלבסקי.

כתבות מעניינות נוספות
השירות שעוזר לכם להתנהל גם בחו"ל באופן חוקי
מדינות שונות מחוקקות חוקים משלהן אבל יש משהו שמשותף לכולן...
מאמן הכדורגל ברק בכר ערך הרצאה להנהלת מרחב צפון בחברת מקורות
מאמן העל בכדורגל ברק בכר, שמונה השבוע בשנית לאמן את...
אביב יפני בצפון הארץ פסטיבל ייחודי לכל המשפחה: "אביב יפני" יערך במהלך חול המועד פסח בחוצות המפרץ
הפסטיבל בפסח יכלול בין הייתר: מתחם מעוצב בהשראת ארץ השמש העולה, הפנינג...
משלבים את התעשייה עם האקדמיה
נציגי הקרן הפילנטרופית גוטווירט ובכירים מהטכניון ביקרו במרכז המחקר והפיתוח...
חיסון פרבנר: המגן החיוני מפני דלקת ריאות בכל השנה
"דלקת ריאות הינה מחלה קשה שמתבטאת בשיעול, חום גבוה, הרגשה...
כיצד תדעו שאתם סובלים מדיסלקציה בגיל מבוגר?
דיסלקציה היא לקות למידה אשר לא פעם מזהים בגילאי בית...
אור ירוק לפרויקט התחדשות עירונית ענק בחיפה תחתית
חברת שובל – ברוך התחדשות עירונית מדווחת כי הגיעה לחתימות...
פגישה אישית עם גיבור צה"ל זיו שילון בחיפה
בוקר אישי עם זיו שילון – הכולל הרצאה מרתקת ומעוררת...
"אני מרגישה צעירה יותר לפחות ב-10 שנים"- המהפך של ילנה ויטנברג
ילנה ויטנברג חכמון, בת 47, רופאה, תושבת נשר ואם ל-2,...
לוקו- מקסיקו מגיעה לחיפה
זה מתחיל בנשנוש ומסתיים בארוחה שלמה- הטורטיות הממולאות של לוקו...