Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

תהליך פונדקאות בישראל

תהליך פונדקאות בישראל
קרדיט: Pixabay.com

בשנת 1996 נכנס בישראל לתוקף חוק הסכמים לנשיאת עוברים. מדובר על חוק שקובע את התנאים לפונדקאות בישראל. על פי החוק המדובר רק זוגות הטרוסקסואלים, נשואים או בעלי הסכם של חיים משותפים יכולים לעבור את ההליך. נכון להיום, זוגות חד מיניים ורווקים אינם יכולים לבחור בשירותי פונדקאות בישראל. לא מעט זוגות פונים מדי שנה לוועדה המיוחדת של משרד הבריאות אשר מאשרת את תהליך הפונדקאות בישראל, מרבית הבקשות העומדות בתנאים המוכתבים בחוק מקבלות אישור. לא מעט זוגות לא מצליחים להפוך להורים באמצעות כניסה עצמאית להריון ועל כן, פונדקאות מהווה את האופציה הטובה ביותר להגשים את חלום ההורות שלהם.

כיצד מתבצע התהליך?

התהליך יתחיל בהמלצת רופא להורים מיועדים לעבור לניסיונות פיריון עם פונדקאית. לרוב יהיה מדובר על זוג שלא מצליח להיכנס להריון גם לאחר טיפולי פוריות או לזוג שמלכתחילה ידוע כי אין סיכוי גבוה להיכנס להריון. במידה והזוג בוחר לעבור את ההליך בישראל עליו לפנות לוועדה מיוחדת של משרד הבריאות עם האישורים המתאימים וזאת בכדי לקבל את האישור העקרוני להתחיל את התהליך. לאחר שהזוג מקבל את האישור המדובר הוא יכול לאתר את הפונדקאית בעצמו ולעבור את התהליך כולו באופן עצמאי או לפנות למרכז כלשהו שיסייע לו באיתור הפונדקאית ובליווי בתהליך.

הפונדקאית צריכה לעבור בדיקות פסיכולוגיות ורפואיות. לאחר הבדיקות הללו תהיה אפשרות להכרות בין הזוג לפונדקאית שבה הם מאשרים את התהליך. בשלב זה יש לבנות הסכם בין הפונדקאית לזוג. מדובר על הסכם משפטי. לאחר ניסוח ההסכם הוא עובר לוועדה שבוחנת את התיק ומזמינה את הפונדקאית לראיון. בתום הריאיון בוועדה ולאחר שמתקבלים כל האישורים הנדרשים, הזוג יזומן יחד עם הפונדקאית לחתימה על הסכם.

לאחר התהליך הבירוקרטי מתחיל התהליך הרפואי. מדובר בתהליך הפריה חוץ גופית שבמסגרתו שואבים ביציות מהאישה לאחר שהיא עוברת טיפול הורמונלי ומזריעים אותן בזרעו של בני הזוג וזאת בכדי ליצור עוברים. לאחר מכן מתבצע גידול העוברים עד להחזר של שניים מהם לפונדקאית. 12 ימים לאחר ההחזרה ניתן לבדוק האם הפונדקאית הרתה. במידה והפונדקאית לא הרתה יש עוד 5 ניסיונות נוספים. ניתן כיום לעבור תהליך פונדקאות גם באמצעות תרומת ביצית וזאת במידה והאישה איננה מצליחה לייצר ביציות תקינות עבור הפריה.

קרדיט: Pixabay.com

מדוע כדאי לבצע את ההליך בישראל?

אם אתם תוהים מדוע כדאי לבצע את ההליך דווקא בישראל ולא בחו"ל, חשוב שתדעו כי הליך פונדקאות בישראל הוא מהיר, מפוקח, בטוח ומאושר על ידי משרד הבריאות. אחד הדברים החשובים ביותר לזוג בהליך פונדקאות הוא לדעת כי הפונדקאית שלהם בריאה. בישראל מקפידים על בדיקות מקיפות של כל אישה שמעוניינת לשמש כפונדקאית. הריון פונדקאות הוא ללא ספק דבר מרגש וכאשר מבצעים אותו בישראל הזוג יכול להיות שותף פעיל בתהליך. ללוות את הפונדקאית לבדיקות, להיות זמין עבורה לקראת הלידה ולהיות בקשר תמידי איתה. הליך פונדקאות בישראל מאבטיח את הטיפול הרפואי הטוב ביותר לעומת הליך המבוצע במדינות לא מפותחות ומה שהכי חשוב, התינוק לא זקוק לגיור או לאימוץ בניגוד לתהליכים המתבצעים במדינות אחרות שבהם תדרשו לעבור תהליך בירוקרטי ארוך ומתיש בכדי להביא את התינוק לישראל. העדר התהליך הביורקטי יאפשר לכם להנות מהימים הראשונים עם התינוק שלכם בצורה מלאה וטובה.

כמה עולה ההליך?

תהליך הפונדקאות כולו יעלה כיום בין 220 אלף ₪ ל250 אלף ₪. מדובר על סכומים גבוהים. מתוך הסכום כ160 אלף ₪ מופקדים כשכר לפונדקאית והשאר מתחלק בין דברים חשובים נוספים הנדרשים לתהליך. כיום ישנם מרכזים שונים המציעים הלוואות נוחות עבור מימון ההליך או סיוע במימון ההליך.

כתבות מעניינות נוספות
גישה טיפולית רב-גונית
טיפול בהתמכרות כרוך בגישה רב-גונית המתייחסת הן להיבטים הפיזיים והן...
סוג ספציפי של הערכה המשמשת בעיקר בתוך צה"ל
מבחני דפר הם סוג ספציפי של הערכה המשמשת בעיקר בתוך...
ספה ייחודית ונוחה באופן בלתי רגיל
אחת הדרכים ליהנות מנוחות מקסימלית וכן גם מיעילות זה באמצעות...
כיצד אפשר לעזור לכם מול הרשויות?
חילוקי הדעות שיש בין שמאים נובעים לא פעם מההשתייכות שלהם...
כשאתם בבעיה התקשרו למי שבאמת יכול לעזור לכם
מעצר או חקירה, הסתבכות בפלילים ועם המשטרה, כל אלה אירועים...
חשיבות ביצוע בדק בית גם בדירות חדשות
אחד השיקולים לרכישת דירה חדשה מקבלן הוא שהכניסה היא לדירה...
השירות שעוזר לכם להתנהל גם בחו"ל באופן חוקי
מדינות שונות מחוקקות חוקים משלהן אבל יש משהו שמשותף לכולן...
מתי נבצע טיפול שיניים לילדים בהרדמה מלאה?
משרד הבריאות קבע נוהל שמורה על ביצוע טיפולי שיניים בהרדמה...
כיצד תדעו שאתם סובלים מדיסלקציה בגיל מבוגר?
דיסלקציה היא לקות למידה אשר לא פעם מזהים בגילאי בית...
חזרה לחיים ללא כאבים: ניתוח מפרק הירך
ניתוח החלפת הירך זהו בעצם הליך כירורגי, במסגרתו מסירים לגמרי...