Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

שתי האפשרויות הקיימות לחלוקת ירושה

שתי האפשרויות הקיימות לחלוקת ירושה
קרדיט - Canva

כאשר אדם הולך לעולמו, לרוב הוא מותיר אחריו רכוש שאמור להיות מחולק בין יורשיו. ניתן לחלק רכוש בשתי צורות: עפ"י צוואה או בהתאם לחוק הירושה אשר מופעל כאשר המנוח לא הותיר אחריו צוואה. חלוקה עפ"י חוק הירושה נעשית על פי דרגת הקרבה המשפחתית למנוח, כאשר במצב בו יש לו אישה וילדים, חצי מרכושו תקבל האישה  והחצי השני יתחלק בין ילדיו. כדי שהמנוח יוכל לקבוע בדיוק מי יקבל את רכושו, גם כאשר זהו קרוב משפחה רחוק או אפילו לא בן משפחה כלל, עדיף לו להתיר אחריו צוואה. כך יוכל לקבוע גם מה בדיוק יקבל כל יורש. צוואה היא מסמך משפטי ולכן כדי לערוך אותה כפי שצריך ובאופן מדויק חשוב לפנות אל עורך דין לענייני צוואה  בעל ניסיון רב שידאג לכך שהניסוח יהיה ברור ולא יהיו חסרים פרטים

מה  שחשוב לדעת על התנגדות לצו קיום צוואה

כאשר אדם הותיר צוואה, לאחר פטירתו יש להגיש בקשה לקיום צוואה שבעקבותיה ניתן צו קיום צוואה המאפשר ליורשים לפתוח את הצוואה ולחלק את רכושו של המנוח בהתאם למצווה בה. כאשר לאחד היורשים ישנו ספק לגבי האופן בו נערכה אותה צוואה הוא יכול להגיש התנגדות לצו קיום צוואה באמצעות עורך דין לענייני צוואה. כמובן שלא כל מצב בו בעיני היורש לא מוצא חן החלק שלו בירושה הוא עילה להגשת התנגדות. כיוון שאלה דבריו האחרונים של המנוח ההתייחסות להתנגדות כזאת היא בכובד ראש. אם ליורש ישנו חשד סביר שהצוואה לא נערכה באופן ישר אלא תוך הפעלת לחץ על המצווה מצד גורם כלשהו או אם ישנו חשד שלא ערך את הצוואה כשהוא במצב קוגניטיבי מתאים יש מקום להגשת התנגדות עם טיעונים משכנעים.

היתר בניה- מצרך נדיר במצב של מחסור בקרקעות

נושא התכנון והבניה בארץ הוא לא פשוט. מצד אחד ישנו צורך בעוד יחידות דיור, צורך שעלה עוד יותר לאחר פינוי ישובים, אך מצד שני יש גם מחסור בקרקעות וכל החלטה על בניה במקום מסוים באה על חשבון דבר אחר שהיה קודם לכן על אותה קרקע. בכל מצב בו ישנה בעייתיות בהתנהלות לגבי בניה  חשוב להתייעץ עם עורכי דין תכנון ובניה שיבדקו את המקרה. עורכי הדין יכולים לסייע לאדם גם כאשר הוא עצמו חשוד בביצוע עבירה הנוגעת לתחום כמו חריגה מהיתר בניה או הפעלת עסק בבניין מגורים בלא היתר וגם לסייע במקרה הפוך בו שינויים באופן השימוש בקרקע מסוימת מרעים את תנאי המחיה של אדם בביתו או מורידה מערך הנכס שברשותו.

שדה ושות' הוא משרד עורכי דין ותיק הקיים למעלה מעשרים שנה ומטפל במגוון רחב של נושאים כמו גביה, מקרקעין כולל נחלות, צוואות ועוד. מוזמנים ליצור קשר.

כתבות מעניינות נוספות
כמה זמן נמשך טיפול CBT
טיפול CBT, או בהרחבה Cognitive Behavioral Therapy, הוא שיטת טיפול...
כמה זמן נמשכים טחורים חיצוניים?
התופעה הלא נעימה של הגדלת כלי דם באזור פי הטבעת...
כאב בברך במעבר מישיבה לעמידה
כאבים בברכיים הם תופעה נפוצה בקרב אנשים מכל הגילאים, אך...
איך יוצרים תוכנית פיננסית?
אבני דרך ועקרונות תכנון פיננסי הוא תהליך ארוך טווח המתמקד בהשגת...
מסיימי קורס טיס מהעיר חיפה
סגן א' בן 21 מחיפה מסיים את קורס טיס מספר...
ד"ר דורון מייזלס מומחה ברפואת ילדים הצטרף למרפאת כללית ביקנעם עילית
ד"ר מייזלס (35), נשוי + 1, מתגורר בקרית טבעון, בוגר...
הקשר בין הזעת יתר לחום הכבד: מהם הנתונים?
הזעת יתר והחיבור שלה לחום הכבד הזעת יתר, או הזעת יתר,...
שתי האפשרויות הקיימות לחלוקת ירושה
כאשר אדם הולך לעולמו, לרוב הוא מותיר אחריו רכוש שאמור...
7 צעדים לבחירת משרד פרסום נכון לעסק שלך בחיפה
1. הגדר את המטרות שלך לפני בחירת משרד פרסום בחיפה, חשוב...
למה חשוב כל כך לצחצח את השיניים
אנחנו בדרך כלל לא שמים לב אליהן כי הן כאילו...