Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

שינוי חדש ומרענן: פסטיבל LaStrada כובש את המדרחוב

שינוי חדש ומרענן: פסטיבל LaStrada כובש את המדרחוב
הקרדיט לתמונות: מיכל ניר, גילה גלעד וז'אלה ארדיטי

פסטיבל LaStrada צובע את המדרחוב ביצירה עצמית ומעניק שפע של מוקדי עניין לקטנים ולגדולים

פסטיבל LaStrada, מייצר כל יום חמישי מראה שכבר מתחילים להתרגל אליו, אלפים גודשים את המדרחוב כדי להנות מהופעות, מופעי חוצות ויריד דוכנים.

פסטיבל LaStrada‏
הקרדיט לתמונות: מיכל ניר, גילה גלעד וז'אלה ארדיטי

מתחילת חודש יולי כבר התקיימו חמישה אירועים ועד סוף החופש הגדול צפויים להתקיים עוד שלושה, כאשר כמות המשתתפים המוערכת בכל ערב עומדת על אלפיים איש בממוצע. בכל שבוע פגשנו מופעי חוצות ותיאטרון רחוב צבעוניים ואיכותיים, למשל הקרנבל הברזילאי ששטף את המדרחוב והקרקס הנייד של חבורת ג'אגלביט ויריד של דוכני אמנות, עיצוב, וינטג', תקליטים, פעילויות יצירה – חלקו קבוע וחלקו משתנה משבוע לשבוע – צובע את המדרחוב ביצירה עצמית, ומעניק שפע של מוקדי עניין לקטנים ולגדולים.

ראש המועצה, זיו דשא קרא לתושבים להצטרף לחגיגות: "פסטיבל LaStrada ממשיך את מסורת אירועי הקיץ, ועל אף שזה הקיץ הראשון של מנהל למחלקת התרבות שלנו, עמותת זמארין ממשיכה לעשות חיל ומספקת לתושבי המושבה ולמבקריה אירועים חוויתיים. אני מבקש להודות לכל העוסקים בדבר, למנהלת מחלקת התרבות, יואל וירבה, למנכ"ל עמותת זמארין, אלון שנירר, לסגני ומחזיק תיק והתיירות, מאיר ואנונו ולכל צוותי התפעול והפיקוח שפועלים מאחורי הקלעים כדי לאפשר את קיום האירועים הללו."

פסטיבל LaStrada‏
הקרדיט לתמונות: מיכל ניר, גילה גלעד וז'אלה ארדיטי

בין ההופעות הבולטות עד כה ניתן למצוא הרכבים נהדרים ויוצאי דופן כגומאת מלבי טרופיקל – מסיבת ריקודים ישראלית-מקסיקנית, אורי דורצ'ין – בשלוש שעות של בלוז-רוק של איש אחד ששר וניגן על כלים של להקה שלמה, ז'וזה פרפיניאן טריו – ג'אז בזילאי מהמשובחים, טרזן הגיע לזכרון – מופע פרפורמנס ייחודי לכל המשפחה, Axum, התזמורת העקומה של מונה כמונה, Albert Tales, מור ספורטה, Lady & Jo, דולב עובד ועוד מוזיקאים ואמני תיאטרון רבים ומגוונים, נתנו הופעות מיוחדות באווירה הקסומה של המדרחוב. חלק מהאמנים שמגיעים להופיע על במה, מפתיעים אותנו ויוצאים גם לסיבוב של הופעת רחוב ספונטנית.

פסטיבל LaStrada‏
הקרדיט לתמונות: מיכל ניר, גילה גלעד וז'אלה ארדיטי

כמובן, שמארגני האירוע לא פסחו על הרכבים מקומיים שנתנו הופעות משובחות כדוגמת: חבורת הזמר "זמארין" עם חיים אסנר ש"פוצצה" את חצר גראד באוהבי קלאסיקה ישאלית, צו 8 – ערב מחווה ללהיטים הגדולים של הרוקנרול, גלגלי הענק של הפועל זכרון יעקב, נסים בכר שהרים את המדרחוב עם מוזיקה יוונית וים תיכונית.

ביום חמישי האחרון, כחלק מפסטיבל LaStrada קיימה מחלקת הנוער של עמותת זמארין ומרכז הנוער אוונגרד את ה"אינדי-אוגוסט", מופעי נוער שכללו את הילה נאות המהממת עם חומרים מקוריים ומדהימים, שיר סאקומסקי שהביאה את עצמה בצורה הכי אמיתית שיש, מיה עמיר ורועי מלמד מעוז בחיבור מעניין של טכניקה מטורפת ונשמה גדולה, זהר אלון והקול שנכנס עמוק לנפש וכמובן פרנציפ האלופים שהופיעו כבר לפניה כן על במת יום העצמאות ופשוט הקפיצו את כולם!

פסטיבל LaStrada‏
הקרדיט לתמונות: מיכל ניר, גילה גלעד וז'אלה ארדיטי

עמותת זמארין, ויואל וירבה, מנהל מחלקת התרבות החדש של העמותה קיבלו לא מעט מחמאות במהלך החודש בנוגע לפסטיבל. בין התגובות שהתקבלו בכתב: "כל הכבוד על ימי חמישי במדרחוב, אושר גדול להורים ולתושבים ולאורחים, שינוי חדש ומרענן. יופי של עבודה". "היה ממש מקסים. כמו באירופה" "יישר כח!!! כל מי שמגיע למדרחוב ביום חמישי בערב, נהנה מהפעילות לילדים, למבוגרים, מהמוסיקה, מבתי הקפה, … יש חיים במושבה, יש חיוכים בין אדם לאדם…"

כאמור, מאחורי הפסטיבל עומד יואל וירבה, מנהל מחלקת התרבות החדש של המועצה שהחליף את מיכל וונדר שוורץ באופן זמני. "אני מתכוון להמשיך ולחזק את הקיים, תכנית תרבות רב-שנתית מצוינת שהובילה וביססה מיכל וונדר-שוורץ במשך שנים, ובמקביל לנסות ליזום ולהקים מסגרות תרבות חדשות שייצרו עניין לקהילה המקומית, האזורית והארצית."

פסטיבל LaStrada‏
הקרדיט לתמונות: מיכל ניר, גילה גלעד וז'אלה ארדיטי

יואל הינו איש תרבות חינו וקהילה. חי בעין הוד, נשוי ואבא לשניים. ממקימי פסטיבל יערות מנשה, פסטיבל ענק ואיכותי ביותר של מוזיקה ואמנות רב-תחומית, המתקיים במועצה אזורית מגידו מאז 2009, והמנהל האמנותי שלו עד היום. ממקימי "חיבורים במרחב", פרויקט המפגיש אמני סביבה מהקהילות השכנות – מגידו, ואדי ערה – עם אמני סביבה מובילים מהארץ ומהעולם לסימפוזיון של יצירה משותפת. ניהל בעבר את חברת הנעורים רעות – מרחב ליוזמה ויצירה עצמית של נוער והיה מחנך בבית ספר מיתר בחוף הכרמל.

יואל אף מבטיח לנו כי גם בספטמבר יתקיים במדרחוב פסטיבל "בירה ובלוז", ובהמשך צפויות עוד הפתעות רבות…

פסטיבל LaStrada‏
הקרדיט לתמונות: מיכל ניר, גילה גלעד וז'אלה ארדיטי
כתבות מעניינות נוספות
גישה טיפולית רב-גונית
טיפול בהתמכרות כרוך בגישה רב-גונית המתייחסת הן להיבטים הפיזיים והן...
ספה ייחודית ונוחה באופן בלתי רגיל
אחת הדרכים ליהנות מנוחות מקסימלית וכן גם מיעילות זה באמצעות...
כיצד אפשר לעזור לכם מול הרשויות?
חילוקי הדעות שיש בין שמאים נובעים לא פעם מההשתייכות שלהם...
השירות שעוזר לכם להתנהל גם בחו"ל באופן חוקי
מדינות שונות מחוקקות חוקים משלהן אבל יש משהו שמשותף לכולן...
מאמן הכדורגל ברק בכר ערך הרצאה להנהלת מרחב צפון בחברת מקורות
מאמן העל בכדורגל ברק בכר, שמונה השבוע בשנית לאמן את...
אביב יפני בצפון הארץ פסטיבל ייחודי לכל המשפחה: "אביב יפני" יערך במהלך חול המועד פסח בחוצות המפרץ
הפסטיבל בפסח יכלול בין הייתר: מתחם מעוצב בהשראת ארץ השמש העולה, הפנינג...
משלבים את התעשייה עם האקדמיה
נציגי הקרן הפילנטרופית גוטווירט ובכירים מהטכניון ביקרו במרכז המחקר והפיתוח...
כיצד תדעו שאתם סובלים מדיסלקציה בגיל מבוגר?
דיסלקציה היא לקות למידה אשר לא פעם מזהים בגילאי בית...
אור ירוק לפרויקט התחדשות עירונית ענק בחיפה תחתית
חברת שובל – ברוך התחדשות עירונית מדווחת כי הגיעה לחתימות...
פגישה אישית עם גיבור צה"ל זיו שילון בחיפה
בוקר אישי עם זיו שילון – הכולל הרצאה מרתקת ומעוררת...