Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

שומן עודף בגוף – כיצד ניתן לטפל?

שומן עודף בגוף – כיצד ניתן לטפל?
קרדיט PIXABAY

תופעת ההשמנה היא אחת הרעות החולות של העולם המודרני, כאשר מלבד ריחוק מאידיאל היופי יש לה משמעויות נוספות: פגיעה בבריאות ופגיעה באורח החיים והיכולות הפיזיות במקרים רבים.

בבעיית השמנה ובעודף משקל משמעותי יש לטפל באמצעות שילוב בין תזונה מאוזנת ובריאה ושיפור אורח החיים באמצעות שילוב פעילות פיזית בלבד, כאשר במקרי קיצון ניתן להסתייע בהליכים רפואיים וכירורגיים דוגמת קיצור קיבה, תוך בחינת ההתאמה ובליווי מקצועי אחראי.

יחד עם זאת, עולם האסתטיקה הרפואית מציע פתרונות וטיפולים למקרים בהם מדובר בעודף שומן נקודתי באזורים מסוימים בגוף, במטרה לעצב, לחטב ולשפר את המראה החיצוני.

קרדיט PIXABAY

בין השיטות לטיפול בעודפי שומן בגוף:

שאיבת שומן- שאיבת שומן מתבצעת במטרה לסלק עודפי שומן באזורים שונים בגוף ובפנים, במטרה לשפר את המראה. סוגי שאיבות שומן:

שאיבת שומן בטני

שאיבת שומן בישבן

שאיבת שומן בצוואר

שאיבת שומן בסנטר

השאיבה מתבצעת לאחר תהליך של המסת שומן המתבצעת באמצעות הקרנת חום: לייזר או גלי רדיו. החום מביא להמסה ודילול של השומן, מה שמאפשר את שאיבתו ביתר קלות באמצעות מחט שאיבה דקה ובתהליך מבוקר.

שאיבת שומן מאזורים מסוימים מסייעת בעיצוב ובחיטוב שלהם, דוגמת סילוק סנטר כפול, עיצוב הצוואר ועוד.

המסת שומן בלייזר- בשונה מתהליך סילוק השומן באופן פיזי, בו מתקיים גם הליך חימום השומן בלייזר, שיטה נוספת היא המסה מלאה של השומן בלייזר, פירוק של יחידות השומן, וסילוק השומן באמצעות מערכת חילוף החומרים בגוף. מדובר בהליך יעיל ולא פולשני.

המסת שומן בזריקות- המסת שומן באמצעות זריקות מתבצעת תוך החדרה לגוף של חומרים כימיקליים, במינון מתוכנן ולתקופה קצובה, כאשר אותם חומרים אחראים על המסת השומן בגוף ושחרורו באמצעות מחור הדם וחילוף החומרים.

הקפאת שומן- שיטה חדשנית הנשענת על טכנולוגיה מתקדמת היא שיטה המבצעת את הפעולה ההפוכה מהמסת שומן- הקפאת שומן בקור. הקפאת השומן נועדה לזעזע את רקמות השומן ותאי השומן, באמצעות שינוי קיצוני של טמפרטורה ומכת קור אשר תוביל להריסת תאי השומן. שיירי התאים יתפרקו וישתחררו מן הגוף בתהליך ביולוגי טבעי. הטיפול מתבצע באמצעות מכשיר חדשני אשר מקרר בהדרגה את אזור הטיפול בצורה מבוקרת ועד להגעה לטמפרטורה הרצויה. הטיפול לרוב מתבצע בטיפול יחיד, כאשר פעולות הפגיעה, הפירוק וסילוק השומן עשויות לארוך כשלושה חודשם, עד להגעה לתוצאה האופטימלית.

שאיבת שומן לצורך הזרקה- טיפול נוסף שכדאי להזכיר בתחום האסתטיקה הרפואית הוא טיפול שאיבת שומן לצורך הזרקת שומן עצמי. מטרת הטיפול אינה דווקא טיפול בעודפי שומן, כי אם הפקה ומיצוי של חומר מילוי טבעי לטיפול בקמטים ולהשבת נפחי עור שאבדו. במסגרת הטיפול מתבצעת שאיבה עדינה באמצעות הזרקה של שומן מאזורים בהם קיים שומן עודף, דוגמת שומן בטני וישבן, כאשר אותו שומן עובר תהליך של סינון וניקוי, מיצוי החומר הפעיל והזרקתו לאורים שונים בפנים כחלק מטיפולי אנטי אייג\'ינג. שומן עצמי נספג בגוף בקלות, מסייע במיחוי קמטים ובהצערת מראה העור ועמיד לאור זמן, ביחס לחומרי מילוי אחרים.

טיפולי שאיבה ו/או המסת שומן אינם נועדו לטיפול בבעיות השמנה, ומדובר בסיוע אזורי ונקודתי לחיטוב ולשיפור המראה. הפעולה חייבת להתבצע על ידי רופא מוסמך, לאחר תשאול רפואי ובחינה כי אין מניעה לבצע טיפול כזה, בשל מצב רפואי של המטופל, ותוך התאמת סוג הטיפול המיטבי והאפקטיבי ביותר למטופל.

ניהול אורח חיים לא בריא והמשך השמנה לא מבוקרת עשויים להשיב את המצב לקדמותו, ורצוי לשלב הליך כזה עם שיפור אורח החיים ומניעת השמנה.

כתבות מעניינות נוספות
גישה טיפולית רב-גונית
טיפול בהתמכרות כרוך בגישה רב-גונית המתייחסת הן להיבטים הפיזיים והן...
סוג ספציפי של הערכה המשמשת בעיקר בתוך צה"ל
מבחני דפר הם סוג ספציפי של הערכה המשמשת בעיקר בתוך...
ספה ייחודית ונוחה באופן בלתי רגיל
אחת הדרכים ליהנות מנוחות מקסימלית וכן גם מיעילות זה באמצעות...
כיצד אפשר לעזור לכם מול הרשויות?
חילוקי הדעות שיש בין שמאים נובעים לא פעם מההשתייכות שלהם...
כשאתם בבעיה התקשרו למי שבאמת יכול לעזור לכם
מעצר או חקירה, הסתבכות בפלילים ועם המשטרה, כל אלה אירועים...
חשיבות ביצוע בדק בית גם בדירות חדשות
אחד השיקולים לרכישת דירה חדשה מקבלן הוא שהכניסה היא לדירה...
השירות שעוזר לכם להתנהל גם בחו"ל באופן חוקי
מדינות שונות מחוקקות חוקים משלהן אבל יש משהו שמשותף לכולן...
מתי נבצע טיפול שיניים לילדים בהרדמה מלאה?
משרד הבריאות קבע נוהל שמורה על ביצוע טיפולי שיניים בהרדמה...
כיצד תדעו שאתם סובלים מדיסלקציה בגיל מבוגר?
דיסלקציה היא לקות למידה אשר לא פעם מזהים בגילאי בית...
חזרה לחיים ללא כאבים: ניתוח מפרק הירך
ניתוח החלפת הירך זהו בעצם הליך כירורגי, במסגרתו מסירים לגמרי...