Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

קניית רכב יד 2 – כל מה שאתם חייבים לדעת

קניית רכב יד 2 – כל מה שאתם חייבים לדעת
קרדיט free-pik

קניית רכב היא אחת ההוצאות הגדולות ביותר. לא להרבה אנשים יש הזדמנות לרכוש רכב עם אפס קילומטראז\', וכמעט בלתי אפשרי למצוא רכב ללא פגמים בשוק רכב יד 2. ככלל, להצעות כאלה יש היסטוריה עשירה של פעולה ופגמים נסתרים שונים. בנוסף, קיים סיכון בקניית רכב עם עבר מפוקפק. לדוגמה, הוא עשוי להיות רשום כגנוב או משועבד על ידי בנק נושה. כיום ניתן לרכוש רכב משומש הן ישירות מהבעלים לשעבר והן בסוכנויות רכב. הגורם הפיננסי בדרך כלל משחק לטובת הבחירה ברכבים כאלה. עם זאת, היעדר ידע בבחירת רכב בשוק יד שניה עלולים לגרום להוצאות לא מתוכננות.

קניית רכב יד 2
קרדיט free-pik

פעולות מקדימות לפני קניית רכב יד 2

קודם כל, חשוב לאסוף כמה שיותר מידע על הדגם שאתם מתכננים לרכוש. פורומים מיוחדים, פרסומי רכב ואתרי אינטרנט יעזרו לכם ללמוד על החסרונות והחולשות האופייניים שלו. כדאי לברר מראש לגבי עלות התיקונים וחלקי החילוף. חמושים במידע זה, אתם יכולים להתכונן לקראת קניית רכב יד שנייה ותהיו בטוחים יותר במיקוח. כדי לא לפספס דבר, מומלץ לערוך רשימה של כל הפגמים. בנוסף, כדאי לבקר באתרים מקוונים פופולריים לפרסום מודעות ולאסוף נתונים על מכירת דגמים דומים. ניטור כזה יעזור לקבוע את מחיר השוק הממוצע עבור רכב יד 2 שנבחר. לא פחות חשוב לקבוע מראש את הסכום המינימלי והמקסימלי שאתם מוכנים לשלם עבור הרכב.

למדו את ההיסטוריה של הרכב הנבחר 

לפני קניית רכב יד 2, עליכם לקרוא בעיון את המסמכים עבור המכונית. אתם יכולים לבקש מהמוכר לשלוח את הנתונים הדרושים מראש ולברר חלק מהמידע מבלי לצאת מהבית. בעיות במסמכים עלולות להפוך לסיבה לסירוב לרכוש – הסיכון הוא גדול מדי. הרכב המבוקש עלול להיות גנוב או ממושכן. הנוכחות של בעלים כפולים לרכב חדש יחסית אמורה גם כן להזהיר אתכם. סביר להניח שהוא נרכש באשראי והרכב ממושכן לבנק.

בחנו את הגוף הרכב בקפדנות 

ניתן למצוא כמה פגמים בעין בלתי מזוינת: שקעים קטנים, שבבים, שריטות, חלודה, אי התאמה בצבע. יחד עם זאת, תיקון קוסמטי המבוצע היטב אינו משפיע על הפונקציונליות של המכונית. עם זאת, ייתכן שהגוף נצבע מחדש לאחר שנפגע בתאונה או פשוט החליד. כדאי לשים לב גם למפרקים בין חלקי גוף ולמצב הברגים המחברים. פערים בעוביים ובעקמומיות שונים עלולים להופיע כתוצאה מפגיעות או תיקוני גוף באיכות ירודה. אם הברגים המחברים לא פורקו, הם יהיו נקיים משריטות ושבבים. בנוסף, כל הדלתות, מכסה המנוע, מכסה הגז ותא המטען צריכים להיפתח ולהיסגר ללא מאמץ משמעותי.

לא לשכוח לבדוק מנוע לפני קניית רכב יד 2

מתחת למכסה המנוע של המכונית צריך להיות יבש, אבל תא המנוע מנוקה לברק הוא אינדיקטור רע. סביר להניח, כך ניסה הבעלים להסתיר את דליפת השמן. במהלך הבדיקה, יש לבדוק גם את הצינורות לאיתור סדקים ושברים. פעולת מנוע לא יציבה, קולות זרים, עשן אפור או שחור מצינור הפליטה הם לפחות סיבות לזיכוי רציני במחיר.

ללא קשר לסוג ההילוכים, העברת הילוכים לא צריכה להיות מלווה בתנועות, דפיקות וחבטות. במקרים כאלו תמיד עדיף לערב אנשי מקצוע באבחון. שי עסקי רכב יבדקו בקפידה את רכב יד 2 שאתם מעוניינים בו וידברו על אילו מנגנונים הגיע הזמן להחליף, וכן יתנו לכם ייעוץ לגבי מחירים במידת הצורך.

כתבות מעניינות נוספות
טרנדים בטבעות נישואין לנשים
החלטתם שכן? עכשיו הגיע הזמן לבחור את הכוכבת הבלתי מעורערת...
לוקו- מקסיקו מגיעה לחיפה
זה מתחיל בנשנוש ומסתיים בארוחה שלמה- הטורטיות הממולאות של לוקו...
קריאת מגילה ביקנעם בסימן הוקרה לחיילי צה"ל
קריאת מגילה ביקנעם בסימן הוקרה לחיילי צה"ל חגיגות פורים ביקנעם נפתחו...
טיפים ועצות שימושיות לבחירת המצעים המושלמים עבור המיטה שלכם
סדינים שמתאימים בדיוק למיטה שלכם חיוניים לשנת לילה שלווה וליצירת...
אילו אטרקציות ייחודיות לזנזיבר?
זנזיבר, פנינה טרופית וחבל ארץ של טנזניה, מציעה שילוב מושלם...
אין ברירה – צריך להוריד את הרכב מהכביש
בעלי רכבים רבים מגיעים בשלב מסוים למצב שבו הרכב שלהם...
יש הופעות אותן לא כדאי להחמיץ
אנחנו בני האדם, מאז ומתמיד, רצינו להכיר את מה שנמצא...
כל מה שאתם צריכים שיהיה בחנות החיות שלכם
אם יש לכם חית מחמד חדשה, אתם צריכים למצוא חנות...
דירה דיסקרטית- חוויה קצת שונה לבילוי בעיר
דירה דיסקרטית היא דירה רגילה שבה תוכלו לפגוש נשים לשירותי...
מקום למסיבת רווקות במרכז
אתן מחפשות מקום למסיבת רווקות במרכז כי אחת מהחברות הכי...