Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

קבלו הזדמנות ללמד את התלמידים שלכם נושאים שיעניינו אותם

קבלו הזדמנות ללמד את התלמידים שלכם נושאים שיעניינו אותם
קרדיט - Canva

אין אחד שלא אוהב להתווכח על נושאים שנמצאים במחלוקת בישראל כי זה האופי הלאומי שלנו, אבל תלמידים לא נחשפים לעומק הנושאים אלא רק בצורה השטחית שלהם בתקשורת. זאת הסיבה שהם לא מקבלים ידע מספיק וגם לומדים אזרחות בשיטה מאוד מיושנת שלא גורמת להם לאהוב את המקצוע ואת הנושאים שמועלים בו. יש דרך אחרת ללמד שיעורי אזרחות ויש גם שיעורי חינוך ושיעורים יוצאי דופן אחרים שמזמינים תלמידים לעסוק בנושאים שונים שנמצאים בכותרות, אבל מהזוויות העמוקות שלהם. הנושאים האלה יכולים להיות על רפורמה משפטית או על הכנסת והממשלה, על נושאים יותר אישיים כמו שיעורי מגדר וויכוחים על הצבא ועל נשים לוחמות, וגם שיעורים שיכולים לעניין אותם בעקבות אירועים אקטואליים ספציפיים כמו מצבים ביטחוניים ושאלות היסטוריות. לכל אלה מוצעים לכם מערכי שיעור לדוגמא שיכולים להתאים לכל קבוצה גיל ולכל כיתה, והם הועברו בהצלחה וגרמו לתלמידים רבים להתאהב בשיעור ובנושאים שלו. מערכי שיעור חינוך של אהוד שמיר מוצעים למורים ולמדריכים שרוצים לעניין את התלמידים שלהם בכל מה שחשוב באמת בחיים.

שיעורי אזרחות מרתקים

אם מדברים עם התלמידים על מנגנונים שונים כמו ההסתדרות ורשויות המס או הכנסת, סביר להניח שתתקשו לעניין אותם בנושא כזה. אבל אם מצמידים לנושאים כאלה סיפורים אמיתיים או דילמות ערכיות שקשורות לכך מהאקטואליה עצמה כפי שאנחנו המבוגרים מכירים אותם, זה יכול להיות ההבדל שבין כיתה משועממת לכיתה מרותקת בדיון מועיל. השאלה העיקרית שכל מורה בישראל צריך לשאול את עצמו היא איך להעביר לתלמידיו את הנושאים החשובים באמת שאולי לא יהיו בבגרות אבל כן יהיו רלוונטיים להם בבגרותם. זה הרבה יותר חשוב מציון בבחינה, למרות שמערכי שיעור אלה גם הם מעניקים ציון לתלמידים על מעורבות והשתתפות.

דיונים ערכיים והומניסטיים

נקודת המבט של כל מערכי השיעור היא נקודת המבט הערכית וההומניסטית שבדרך כלל כבר אין לה מקום בתכנית הלימודים בגלל ההתרכזות בציונים ובחינות על ידע. הידע שניתן במערכים אלה לא יסולא בפז, משום שהוא לא רק מלמד את התלמידים לחשוב בעצמם אלא גם מספק להם ידע ועובדות בנושאים שונים שלפיהם יוכלו להחליט בעצמם מהי עמדתם. זה בדיוק מה שמערכת החינוך אמורה לעשות כשהיא מחנכת ילדים ומעצבת אותם כבני אדם. אלה מערכי שיעור חינוך של אהוד שמיר שמוצעים לכם לאחר שנים רבות של ניסיון מוצלח ומוכח עם תלמידים שאהבו כל רגע בשיעורים אלה וזכרו אותם שנים רבות.

כתבות מעניינות נוספות
להתחיל מחדש ללא חובות? זה אפשרי
עסקים שנקלעו לקשיים כלכליים הולכים בדרך כלל לגופים הפיננסיים הגדולים...
עונת הקיץ בפתח: לאיזה סוגי פרחים ניתן לצפות?
ככל שהשמש מטפסת גבוה יותר והימים מתארכים, נדמה שהאדמה עצמה...
צפון יוון המופלאה
מה המשמעות של יוון עבורכם? בעוד שרבים מדמיינים חופים זהובים,...
האם כדאי לבחור שירותי אריזה בתהליך מעבר דירה?
לעבור דירה זה לא דבר קל. על אף שמדובר על...
עורכת דין אולגה קוטלניקוב – אילו שירותים משפטיים תוכלו לקבל מהמשרד שלנו?
כשאתם זקוקים לסיוע משפטי בתחום האזרחי, הדרך הקלה ביותר למצוא...
חברת סיליס מערכות חשמל: השירותים החדשניים שהופכים את החיים לקלים יותר
חברת מערכות חשמל, SELES, רכשה ניסיון רב שנים במעורבות בפרויקטים...
מרכז לימודים אלון: לעידוד ההתפתחות המקצועית
אם אתם עומדים כעת בצומת דרכים בחיים, תוהים לאן לפנות...
החשמלאי שיציל אתכם מכל תקלת חשמל בחיפה
תושבי חיפה שסובלים מתקלות בחשמל או כאלו שזקוקים להתקנה ותיקון...
הסכם זוגיות
הסכם זוגיות
זוגות בתחילת דרכם כיום מעדיפים להתנהל ולהתנהג בחוכמה וברציונליות האחד...
כמה דברים שחשוב לדעת לגבי חוזים
חוזה הוא הסכם בעל תוקף משפטי אשר ניתן לאכיפה ע"י...