Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

"פעולה עירונית" – סתיו בפירמידה, מרכז לאמנות עכשווית בחיפה

"פעולה עירונית" – סתיו בפירמידה, מרכז לאמנות עכשווית בחיפה
קרדיט צילומים: אורית סימן טוב

אירועי אמנות בסוכות, 22-29.9.18, הכניסה חופשית

אירועי חול המועד סוכות ב"פירמידה"
קרדיט צילומים: אורית סימן טוב
אירועי חול המועד סוכות ב"פירמידה"
קרדיט צילומים: אורית סימן טוב

פירמידה, מרכז לאמנות עכשווית פותחת את עונת הסתיו בוואדי סאליב בחיפה עם שורה של אירועי אמנות, תרבות, מוסיקה, קולנוע, אדריכלות ושירה שיתקיימו בחללים השונים. בימים אלו מוצגת בפירמידה התערוכה "מה עושה פה בכלל פירמידה?" שכוללת כארבעים אמנים ואמניות בתצוגה מעוררת מחשבה שמעלה שאלות על אוטופיה, הקשר וזיכרון ומשתרעת על פני ארבע קומות. הקהל מוזמן ליהנות מהתערוכה בסיורים מודרכים ושיחי גלריה לצד האירועים המיוחדים שיתקיימו במהלך חול המועד סוכות בחיפה. הכניסה חופשית. מנהלת אמנותית ואוצרת: גליה בר אור.

שיח גלריה, סיור מודרך ומפגשי אמן בתערוכה "מה עושה פה בכלל פירמידה?" יתקיימו בתאריכים: שבת 22.9, יום שני 24.9, יום שלישי 25.9 ושבת 29.9.

ביום שני 24.9 יתארח במרפסת פירמידה נגן הבוזוק הלבנוני והקומפוזיטור ג'יריס מורקוס בלאן ביחד עם חברים ברפרטואר של מוסיקה מהמרחב: מוסיקה לבנונית, מצרית וגם מזרח אירופית. עוד יתקיים אירוע ייחודי בחדר ההקרנה של פירמידה; ההרכב "פלאפון ענק" – שמשלבים קטעי סאונד ו-וידאו מאתר יוטיוב, יציגו מחווה לסרט "כחול" של הבמאי הפולני קשישטוף קישלובסקי ולמלחין הסרט זביגנייב פרייזנר, אורח הכבוד של פסטיבל הסרטים הבינלאומי בחיפה השנה.

ביום שלישי 25.9 יתארחו בפירמידה מובילי קבוצות אמנים מירושלים, עפולה בחיפה ותתקיים הרצאה של האדריכלית ד"ר רונית דוידוביץ' "אדריכלות קשובה" שתעסוק בתכנון עירוני רב-תחומי. מנהלת הגלריה ברבור בירושלים ומנהל עמותת בר קיימא בירושלים יתארחו בפירמידה ויקיימו שיח פתוח עם הקהל, על רקע המאבק נגד סגירת גלריית ברבור. השניים יציפו שאלות העוסקות ביזמות עצמאית וחופש הביטוי. עוד יגיעו לפירמידה חברי תנועת תרבות בעפולה עם הקרנה של הסרט "המצעד" (30 דקות) ויציגו לקהל את פעילות האמנים במרחב העירוני בעפולה.

בשעות הערב יתקיים בפירמידה אירוע מיוחד בהשתתפות אמני קבוצת "האגף" שפועלים זה עשור בחיפה. לרגל העבודה על הסרט "העיר האחרת", תקיים ליבי קסל – חברת האגף שתיעדה את פעילות הקבוצה – ביחד עם חברים נוספים הקרנה של חומרי גלם, שיחה פתוחה על הצד האחר של התפתחות העיר התחתית בחיפה ולסיום יקיימו חברי האגף מסיבה במרפסת פירמידה.

ביום רביעי 26.9 יתקיים מפגש עם האמן רביע סלפיטי על הפרפורמנס "האיש בתוך הקופסא הזאת" שהתרחש בחודש יולי, במהלך אירועי רציף פירמידה. סלפיטי בנה לעצמו חדר ללא תקרה וחי בו במשך שבוע בתלות מלאה במבקרים שהעבירו לו מזון שתייה. הוא יקרין תיעוד של הפרפורמנס. במרפסת פירמידה יתארח הרכב טריו שינגנו ויאלתרו פרי ג'אזעל רקע הנוף בוואדי סאליב.

ביום  חמישי 27.9 תתקיים הקרנת סרט של דותן מורנו, יוצר חיפאי, שעוסק בזהות מזרחית הומוסקסואלית. לאחריו יקיימו חברי פרויקט ההיסטוריה הגאה בחיפה אירוע שיכלול הקרנת ראיונות, חומרי ארכיון ומופע מחול. בחדר ההקרנה תתקיים הקרנה לסרטו של ברק וקנין "אמנות המיתה" (30 דקות) שעוסק בפרק חיפאי מיתולוגי – שנות השבעים והשמונים על הדשא בבית רוטשילד בכרמל, על רקע תעלומת מותו של האמן אורן יקר. לאחר הסרט יתקיים מפגש עם יוסי אורן, מייסד הסינמטק בחיפה, וחברים לתקופה. במרפסת פירמידה יתקיים ערב שירה קולנועית שישלב טקסטים העוסקים בקולנוע לצד הקרנת קטעי וידאו משולבים בשירה אותו תוביל לילך ובר, משוררת חיפאית שהוציאה השנה את ספר הביכורים שלה.

הכניסה חופשית. 

כתבות מעניינות נוספות
לוקו- מקסיקו מגיעה לחיפה
זה מתחיל בנשנוש ומסתיים בארוחה שלמה- הטורטיות הממולאות של לוקו...
קריאת מגילה ביקנעם בסימן הוקרה לחיילי צה"ל
קריאת מגילה ביקנעם בסימן הוקרה לחיילי צה"ל חגיגות פורים ביקנעם נפתחו...
דירה דיסקרטית- חוויה קצת שונה לבילוי בעיר
דירה דיסקרטית היא דירה רגילה שבה תוכלו לפגוש נשים לשירותי...
בלי לצאת מהבית: שירות תזונה ודיאטה און-ליין בכללית מחוז חיפה וגליל מערבי
בכללית ממשיכים להנגיש את השירותים והרחבת זמינותם לכלל המטופלים: תרופות...
בשורה לתושבי חיפה: משרד הבריאות אישר בדיקה חדשה ולא פולשנית לאבחון של סרטן בשלפוחית השתן
ניתן לבצעה במעבדת חורל בבית חולים אלישע בחיפה פריצת דרך דרמטית...
ניר דוד תושב יקנעם מונה לתפקיד מנכ"ל בזק
דוד מכהן כיום כסמנכ"ל החטיבה העסקית בחברה, לאחר שביצע בה...
'פורים אקולוגי' - פורים אקולוגי יערך בצפון הארץ: בחוצות המפרץ, בשיתוף "ראש הברוש" במטרה לשמור על כדור הארץ והסביבה
מיועד לכל המשפחה וכולל: סדנא להכנת מסיכות, יצירות אקולוגיות ברוח...
המדריך המלא ליציקת בטון איכותית
בטון הוא חומר גלם מצוין המשמש למגוון רחב של מטרות...
איך מונעים התפשטות אש בבתי עסק?
שריפה היא ללא כל ספק סכנה לנפש. יש לאש מתפרצת...
שעת סיפור של יצירות קלאסיות מכל הזמנים בשילוב סדנת יצירה מרתקת - מיועד לכל המשפחה
לדוגמא: הקראת הסיפור "מרי פופינס" – אומנת הבית האגדית מאת...