Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

פינוי דירות במקרה של אגרנות כפייתית, זה אפשרי!

פינוי דירות במקרה של אגרנות כפייתית, זה אפשרי!
קרדיט pixabay

אחת התופעות הכי מורכבות והכי לא פשוטות שאנחנו מכירים ולא מעט אנשים נאלצים להתמודד איתה, היא תופעת אגרנות. על פניו, אנשים רבים תופסים את התופעה הזאת כדבר שולי, קטן, בוודאי לא בסדר גודל של תופעות נפשיות אחרות, אך מי שהתמודד בעצמו או עם סיטואציה בה אחד מקרובי משפחתו או חבריו התנהגו כך, יודע עד כמה זה חמור ולא פשוט.

פינוי דירות במקרה של אגרנות כפייתית, זה אפשרי!
קרדיט pixabay

אגרנות כפייתית היא תופעה במהלכה אנשים אוגרים את כל מה שניתן ולא מוכנים לזרוק דבר. אנחנו יכולים למצוא אצלם בגדים ישנים שאין להם צורך בכך, עיתונים ישנים, מכתבים, אוכל, שקיות זבל ועוד. הם למעשה לא מוכנים להיפטר משום דבר ולא משנה מה זה עושה למקום בו הם מתגוררים. מעבר לכך שמרחב התנועה הופך להיות מאוד מצומצם עד בלתי אפשרי, הרי שבמקום נוצרים ריחות לא נעימים, מחנק, מופיעים מזיקים ומכרסמים שונים, המבנה כשלעצמו נהרס בתהליך איטי ומורכב.

עם כל זה, יש אפשרות להתמודד עם התופעה, לא רק בצד הנפשי, הפסיכולוגי, אלא גם בצד המעשי, כלומר, יש אפשרות לפנות את כל הדברים מהבית בצורה פשוטה יחסית. הכל בהנחה כמובן שעושים את זה בעזרת אנשי מקצוע, בצורה חכמה, מסודרת, מאורגנת, ומתוך הבנה של המצב בו נמצא מי שחי במקום.

כיצד מפנים דירה במקרה של אגרנות

כאשר אנו מעוניינים לבצע פינוי אגרנות כפייתית, בשלב הראשון צריך להבין את הסיטואציה אליה נכנסים. יש את הצד הפסיכולוגי, הנפשי, בו אנחנו פחות מתעסקים אלא בניואנסים מסוימים, אך יש את הצד המעשי. כשאנחנו נכנסים לבית של אגרן כפייתי, אנחנו נמצא עומס לא סביר של פרטים וחפצים, אנחנו נמצא במקום בלגן, נמצא ספריות ושידות עמוסות, ייתכן אפילו נוטות לקרוס, חומרים מסוגים שונים, ריחות לא נעימים ועוד. כל זה ידרוש מאיתנו להכין תוכנית עבודה ולהגיע מוכנים.

בשלב השני, אנחנו צריכים לדעת כיצד ומתי לעשות את הפינוי. מוטב לעשות את זה כשהדייר לא נמצא במקום בשביל למנוע עוגמת נפש ומתיחות, מוטב לעשות את זה כשאנחנו מפנים חדר חדר, בצורה איטית ונוחה. חשוב שנעשה את זה באופן כזה שלא יעמיס על חדרים אחרים. לכן רצוי לסיים חדר אחד ואז לעבור לחדר השני.

בשלב השלישי, חשוב שאנחנו נסדר את הבית, בין אם זה אומר לסדר את החדרים כך שיהיה ניתן להשתמש בה, בין אם זה לפנות את כל המרכיבים השונים שמילאו את הבית קודם לכן, שלא יהיו בכלל באזור כשהדייר יחזור ועוד.

חשוב לציין עוד נקודה, כשאנחנו מבצעים את התהליך, יש כבר לנצל אותו בשביל לאוורר את המקום, לנקות, להדביר, להחזיר אותו למצב בו הוא היה לפני שהתחיל תהליך האגרנות. כך יהיה ניתן לחיות בו בצורה נוחה וטובה, כך יהיה הרבה יותר בריא לשהות במקום.

כתבות מעניינות נוספות
השירות שעוזר לכם להתנהל גם בחו"ל באופן חוקי
מדינות שונות מחוקקות חוקים משלהן אבל יש משהו שמשותף לכולן...
מתי נבצע טיפול שיניים לילדים בהרדמה מלאה?
משרד הבריאות קבע נוהל שמורה על ביצוע טיפולי שיניים בהרדמה...
כיצד תדעו שאתם סובלים מדיסלקציה בגיל מבוגר?
דיסלקציה היא לקות למידה אשר לא פעם מזהים בגילאי בית...
חזרה לחיים ללא כאבים: ניתוח מפרק הירך
ניתוח החלפת הירך זהו בעצם הליך כירורגי, במסגרתו מסירים לגמרי...
דיקור סיני בנהריה - מרפא לגוף ולנפש בלב הגליל המערבי
בלב הגליל המערבי, בין הרי הגליל ולחופי הים התיכון, שוכנת...
כל מה שחשוב לדעת לקראת רכישת מסנן אוויר
התפקיד של מסנן האוויר הוא להבטיח אוויר נקי לנשימה. ניתן...
כיצד לבחור את המצעים המדויקים עבורכם?
כדי לשמור על שינה איכותית ונוחה, יש צורך לבחור במצעים...
"אני מרגישה צעירה יותר לפחות ב-10 שנים"- המהפך של ילנה ויטנברג
ילנה ויטנברג חכמון, בת 47, רופאה, תושבת נשר ואם ל-2,...
שכונות להשקעה בחיפה עם פוטנציאל להתחדשות עירונית
שנת 2023 הייתה שנה של האטה בענף הנדל"ן הישראלי, שנראה...
איך תנקו את הבית לפסח בקלות
אז הגיע הרגע הזה בשנה, כמה ימים אחרי שפורים כבר...