Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

עיריית חיפה ממשיכה להוביל את אירועי "שבוע היזמות הבינלאומי" בחיפה

עיריית חיפה ממשיכה להוביל את אירועי "שבוע היזמות הבינלאומי" בחיפה
pixabay

פרופ' רפי ביאר, מולי אדן, הדר גולדמן, ד"ר אירית אידן, עינב אדיב, זוהר לבקוביץ' וד"ר אודי גרף
יהיו אורחי הכבוד בשבוע היזמות הבינלאומי ה-3 שיתקיים בחיפה בין התאריכים 11-18 בנובמבר

עשרות סדנאות ומפגשים ייחודיים יתקיימו בעיר במסגרת אירועי "שבוע היזמות הבינלאומי" שיצויין במקביל ב-170 מדינות ברחבי העולם

יזמות בחיפה
pixabay

בדומה לשנה שעברה, גם השנה תוביל חיפה את אירועי "שבוע היזמות  הבינלאומי". השנה יתאפיין שבוע היזמות בגידול משמעותי במספר ובמגוון האירועים שיתקיימו במסגרתו ברחבי העיר, בדגש על  איזור העיר התחתית, המוכר כרובע החדשנות בחיפה.

מטרת הפרויקט הינה לעודד ולהכווין יזמים צעירים לבחור במסלול יזמי כדרך להתפתחות אישית וחברתית, הפיכת רעיון למציאות והטבעת חותם. המיזם קורא לצעירים מכל העולם לשלב בחייהם חדשנות, דמיון ויצירתיות כמקור השראה, לחשוב "בגדול", להפוך רעיונות למציאות ולהטביע את חותמם.

אירועי "שבוע היזמות הבינלאומי" בחיפה ייפתחו ביום ראשון, 11.11, ב"ערב המנטורים הגדול", אותו מפיקה עיריית חיפה, שיתקיים במשרדי WeWork בעיר התחתית. 6 סטארטאפים חיפאיים שעלו לשלב הגמר יציגו את מיזמיהם בפני 7 שופטים עתירי ניסיון בעולם הטכנולוגיה, הפרסום והיזמות: מולי אדן –  סגן נשיא אינטל לשעבר ויו"ר הוועד המנהל של אוניברסיטת חיפה, זוהר לבקוביץ' – יזם הייטק סדרתי ומשקיע הון סיכון וחבר בצוות השיפוט של תכנית "הכרישים", פרופ' רפי ביאר – מנהל המרכז הרפואי רמב"ם, ד"ר אירית אידן – סמנכ"לית בכירה למחקר ולפיתוח ברפאל, הדר גולדמן – מוזיקאי, פרסומאי לשעבר ואיש נדל"ן בהווה וחבר בצוות השיפוט של תכנית "הכרישים", עינב אדיב ברר – מייסדת מותג חיתולי "בייביסיטר", יזמית וחברה בצוות השיפוט של תכנית "הכרישים", ד"ר אודי גרף – מנכ"ל חברת HP בישראל.

המיזם שינצח בתחרות יזכה במענק כספי בסך של  10,000 ₪. פרס נוסף יינתן למיזם שידורג במקום השני.

במסגרת אירועים נוספים שיתקיימו במהלך השבוע, יוזמנו תושבי העיר להשתתף בהרצאה "יזמות-כן, כל אחד" שתתקיים אף היא ב WeWork Downtown Haifa ותסקור את עולם היזמות בישראל, תוך קיום שיח פתוח על יזמות ועל ההזדמנויות הקיימות בה, ויצירת השראה בקרב המשתתפים לחשוב על עצמם כמסוגלים ומתאימים לעולם זה.

אירוע מרכזי נוסף יתקיים בהאב "אינוונט" שברחוב הנמל ויוקדש לנושא "אתגרים והצלחות בקריירה", הפונה לקהילת הנשים המהנדסות, המדעניות והטכנולוגיות, אשר יעסוק באתגרים ובהצלחות במקום העבודה ובמעבר מתפקיד בחברה גדולה לעולם היזמות.

כמו-כן יוכלו המשתתפים בשבוע היזמות ליהנות ממגוון אירועי "יזמות על הבר" בפאבים בעיר התחתית, סדנאותתערוכות,מיצגים אירוע Fuckup Night Haifa , וכן אירועי Pitch Nights בהם יציגו חברות סטארט אפ את עיקר עשייתן ואת הדרך שאותה עשו.

גם השנה יתקיים פרויקט "בחזרה לשורשים", במסגרתו יזמים מצליחים "חוזרים לשורשים", לביה"ס שבו למדו, ונפגשים עם תלמידי השכבה הבוגרת, מספרים להם על המסלול שעברו, על המיזם/החברה שהקימו, מה למדו, איפה שירתו במסגרת שירותם הצבאי, יספרו על מה הצליח ומה פחות הצליח וכיו"ב.

בחיפה פועלות כיום למעלה מ-250 חברות סטארט-אפ, שגייסו יחד קרוב ל-300 מיליון דולר בשנה האחרונה. 50 מבין החברות שיושבות בחיפה, מגדירות עצמן כסטארטאפ בתחום הרפואה הדיגיטלית וטכנולוגיות רפואיות, והעיר עצמה נחשבת לבירת הסטרטאפים הרפואיים בישראל.

בפעילות היזמים בעיר תומכים כ-11 מרכזי יזמות, ביניהם ה-In-Vent ההאב העירוני בעיר התחתית, hiCenter, מטי חיפה, מרכז ברוניצה בטכניון, MedTech של בית החולים רמב"ם ועוד – רוב המרכזים מציעים חללי עבודה, אירועים, מפגשי העשרה וייעוץ ותכניות תמיכה שונות.

קהילת היזמות בעיר נמצאת גם היא בתנופה אדירה, ומתחילת השנה התקיימו בעיר כ-80 אירועים, כאשר במהלך חודש נובמבר מתוכננים כ-30 אירועי יזמות שונים בעיר. בנוסף, מספר מקומות הישיבה בחללי העבודה בעיר עלה לקרוב לכ-1,000 מקומות עם כניסתה של WeWork לעיר התחתית באוגוסט האחרון.

אתר היזמות העירוני HaifaUP הושק גם הוא השנה והוא מהווה את המדד המלא לאקו-סיסטם היזמי בעיר, וכולל מפת סטארטאפים לפי מיקום, תחום התמחות ושלב גיוס, סקירה של חללי העבודה, מרכזי היזמות והאקסלרטורים הפועלים בעיר. בנוסף, מרכז האתר את אירועי היזמות המתקיימים ברחבי העיר.

להלן רשימת 6 המיזמים שיוצגו ב"ערב המנטורים הגדול" ויתחרו על הפרס הגדול:

FitMyTimeשם המיזם:

 שם היזמת: יעל אופנהיים

תיאור המיזם

FitMyTime -מרקטפלייס בינלאומי לאימונים אישיים אונליין (לאימוני כושר אונליין UBER), בזמן אמת.

המיזם מאפשר לאנשים להתאמן עם מאמן אישי בשפה שלהם, מכל מקום ובכל זמן באמצעות אפליקציות וידאו-צ'ט. במקביל, האתר מציע למאמנים דרך נוספת להתפרנס, מעבר/בנוסף לעבודה בחדרי כושר/סטודיו

 

שם המיזם: GearEye

שם היזמת: יוליה לרנר

תיאור המיזם

חברת GearEye המציאה פתרון ייחודי למעקב, ארגון וחיפוש אחר פריטים בעזרת מדבקות RFID,  סורק משוכלל, ואפליקציית מובייל. הפתרון מיועד הן למקצוענים והן לחברות. החברה חוללה מהפכה באופן בו נעשה שימוש אלחוטי ב-RFIDלצורך חיבורו לכל מכשיר נייד, באופן משתלם במיוחד.

כעת, כל אחד יכול להימנע מעוגמת הנפש הכרוכה באובדן פריטים יקרים, באמצעות תנועת יד קלילה ולחיצה על כפתור בלבד. אפליקציית GearEye מאפשרת ללקוחות לארגן את הציוד החיוני שלהם ברשימות ספציפיות, ולבצע איתור של כל קבוצת הפריטים או יחידה בודדת של ציוד, וכך מאפשרת שמירה על בטחון הפריטים. 

 

שם המיזם: Pruvo

שם היזם: איתי מריסיפר

תיאור המיזם

 Pruvoהוא שירות אוטומטי שלוקח הזמנת מלון קיים מכל אתר אינטרנט, עוקב אחר המחיר שלו 24/7 ומספק לך את החדר אותו הזמנת במחיר נמוך יותר. על ידי ביצוע הזמנה חוזרת בעת ירידה במחיר, תוכל לחסוך עד 72% מהמחיר המקורי. האלגוריתם הייחודי של Pruvo מסוגל למצוא מחירי חדרי מלון שאינם זמינים למשתמש המצוי/המתחרים.

 

שם המיזם: FAST Applications Ltd

שם היזם: אדם ירון

תיאור המיזם

FAST הוא המיזם הראשון בעולם המשתמש ברשת מקצועית למשלוחי מטענים ומובילים ימיים ללא אנייה, עם אלפי חברות ביותר מ-100 מדינות ואזורים ברחבי העולם. המיזם מתבסס על פלטפורמת שירות היכולה להפוך כל תהליך של משלוח בינלאומי של מטענים לדיגיטלי תוך מספר דקות.

 המטרה של FAST לשנות את עולם משלוח מטענים ולהפוך אותו לדיגיטלי וחסכוני.

 

שם המיזם: SOWILLO ENERGY

שם היזם: קיריל דדוול

תיאור המיזם

Sowillo מפתחת מערכות חימום מים תרמו-סולריות חכמות לבניינים רבי קומות, המאפשרים מכירת מים חמים במחיר תחרותי. מערכות Sowillo הן יוזמות בכל תחומי הפעילות שלהן: הן משתמשות בתחזית הייצור והצריכה, תחזית מזג האוויר והלמידה של מכונה כדי להגיע לאופטימיזציה עמוקה יותר וכתוצאה מכך עלויות אנרגיה קטנות יותר. ההוצאות התפעוליות מופחתות על ידי שימוש בזיהוי אנומלי עבור תחזוקת חיזוי.

 

שם המיזם: XR VISUAL

שם היזם: איציק גולד

תיאור המיזם

תחום המיזם: מציאות מדומה / B2B / תוכנה. הבעיה: כיום, שהולכים לקנות תאורה לסלון החנות מלאה במספר עצום של תאורות, התלויות אחד ליד השני בצפיפות רבה (כאשר חלק מהמוצרים כלל אינם במלאי). הדבר נכון גם לריצוף, חיפויי קיר, ריהוט ולמעשה לכל תחום עיצוב הבית. הדבר מבלבל, מייצר חווית קניה רעה ומקשה על הלקוח בקניית המוצר. מטרת המיזם – לאפשר ללקוח לראות את המוצר שהוא קונה בצורה ברורה. הפתרון: הצגת המוצרים במרחבי תצוגה וירטואליים, מסוגננים ומעוצבים. בכך ניתן לשפר את חווית הלקוח בחנות, להעניק לו ביטחון בקניה, וע"י כך להגדיל את היקפי הקניה ולקצר את זמן המכירה של החנות. בין המתחרים ניתן למצוא את: Marxent  ו- Strata SpacesVR

כתבות מעניינות נוספות
גישה טיפולית רב-גונית
טיפול בהתמכרות כרוך בגישה רב-גונית המתייחסת הן להיבטים הפיזיים והן...
ספה ייחודית ונוחה באופן בלתי רגיל
אחת הדרכים ליהנות מנוחות מקסימלית וכן גם מיעילות זה באמצעות...
כיצד אפשר לעזור לכם מול הרשויות?
חילוקי הדעות שיש בין שמאים נובעים לא פעם מההשתייכות שלהם...
השירות שעוזר לכם להתנהל גם בחו"ל באופן חוקי
מדינות שונות מחוקקות חוקים משלהן אבל יש משהו שמשותף לכולן...
מאמן הכדורגל ברק בכר ערך הרצאה להנהלת מרחב צפון בחברת מקורות
מאמן העל בכדורגל ברק בכר, שמונה השבוע בשנית לאמן את...
אביב יפני בצפון הארץ פסטיבל ייחודי לכל המשפחה: "אביב יפני" יערך במהלך חול המועד פסח בחוצות המפרץ
הפסטיבל בפסח יכלול בין הייתר: מתחם מעוצב בהשראת ארץ השמש העולה, הפנינג...
משלבים את התעשייה עם האקדמיה
נציגי הקרן הפילנטרופית גוטווירט ובכירים מהטכניון ביקרו במרכז המחקר והפיתוח...
חיסון פרבנר: המגן החיוני מפני דלקת ריאות בכל השנה
"דלקת ריאות הינה מחלה קשה שמתבטאת בשיעול, חום גבוה, הרגשה...
כיצד תדעו שאתם סובלים מדיסלקציה בגיל מבוגר?
דיסלקציה היא לקות למידה אשר לא פעם מזהים בגילאי בית...
אור ירוק לפרויקט התחדשות עירונית ענק בחיפה תחתית
חברת שובל – ברוך התחדשות עירונית מדווחת כי הגיעה לחתימות...