Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

עיצוב משרדים קטנים ומודרניים

עיצוב משרדים קטנים ומודרניים
קרדיט FREEPIK

איך מעצבים משרדים קטנים? איך יוצרים מספיק מקום עבור כולם? איך יוצרים סביבה נעימה? בכתבה זו נכסה מעט טיפים בענייני עיצוב פנים למשרד קטן, שאולי יתנו רעיונות בנושא.

עיצוב משרדים קטנים ומודרניים
קרדיט FREEPIK

עיצוב פנים למשרד קטן – ההגבלות הייחודיות שבמרחבים קטנים

עיצוב פנים למשרד קטן, בשונה מעיצוב פנים "סטנדרטי", מתייחס לעיצוב פנים של חללים קטנים. אנחנו יודעים שזה נראה שחזרנו על אותו ביטוי בצורות שונות, אך הכוונה ברורה. כשמדובר בחללים קטנים, חוקי המשחק אחרים במקצת. בעל מקרה של עיצוב פנים, אנחנו עובדים עם חלל מוגבל ומבקשים להתאים אותו באופן אישי, כך שאנחנו יכולים ליצור משהו חדש בתוכו. אלא שכאשר מדובר בחללים קטנים, המשחק קצת אחר. וזאת כי אנחנו לא הולכים לקנות רהיטים קטנים יותר "כדי להתאים". אנחנו גם לא בהכרח הולכים לקנות פחות רהיטים. שכן, אם יש לנו כמות מוגדרת של אנשים, אנחנו לא נקנה פחות רהיטים ממה שצריך. ואם יש פחות מקום, אנחנו לא נקנה רהיטים יותר קטנים ממה שיהיה נוח לעשות בהם שימוש.

כך, שבמסגרת עיצוב פנים למשרד קטן, אין לנו את המותרות שבהקטנת גודל הרהיטים ו/או הקטנת מספר הרהיטים. שכן אם יש צורך פונקציונלי למרחב, דברים צריכים להשתלב איכשהו. על כן, המגבלות קיימות. אנחנו עובדים עם חלל קטן, אך לא עם פריטים קטנים או מועטים יותר. כמובן, שבחלל גדול יותר ההפך הוא הנכון. אנחנו כן יכולים לעבוד עם פריטים גדולים ומרובים יותר, גם יותר מאשר מה שצריך – וזאת גם כדי לעשות הצהרה אופנתית וגם כדי לתרום לעיצוב החלל. בעיצוב חללים קטנים, המסר האופנתי יכול לעבור קצת אחרת. וזאת עקב האתגר הברור שבעיצוב חללים קטנים. באם אנחנו רוצים לעשות הצהרה אופנתית, אנחנו יכולים לעשות זאת דרך כך שקודם כל נתמקד על הפונקציה.

עיצוב פנים למשרד קטן – הצהרה אופנתית כדרך פונקציה

התמקדות על הפונקציה, במסגרת עיצוב פנים לחללים קטנים, הוא זה שמאפשר לנו לבחור את הפריטים הנכונים. למעשה, אנחנו כמו מרכיבים פאזל. לאחר שיש לנו את כל החתיכות הנכונות, וברור לנו שיש לנו את "התמונה המלאה", אנחנו יכולים לעשות שימוש הוליסטי בכל הפריטים שמצאנו – גם אם לא נראים הכי טוב. אך עקב כך שהם מתפקדים בחלל באופן מושלם, ולכל אחד יש משהו רלוונטי לעשות בחדר, זה פשוט מרגיש שהם שייכים. גם אם לכאורה, ממבט ראשון וחיצוני – הם לא היו משתלבים. אי לכך ובהתאם לזאת, אנחנו יכולים לעשות הצהרות אופנתיות כדרך ההתמקדות בפונקציה, במסגרת עיצוב חללים קטנים. כדי לקבל רעיונות יישומיים, לגבי איך זה יכול להתאפשר, ניתן לדבר עם צוות משרדי אריה גולדין, כדי לקבל פוינטרים לנושא ושלל טיפים במסגרת עיצוב פנים משרד מודרני.

עיצוב פנים למשרד קטן – להשתמש נכונה בחלל

הבה ניגש למלאכת עיצוב פנים למשרד קטן. אם נשאל מעצבי פנים, כמו אריה גולדין, לגבי עיצוב חללים קטנים – לבטח נשמע עצות פרקטיות, כמו "לעצב נכונה", או "לקחת בחשבון את צורכי המרחב", וכן הלאה. מה זה אומר? ובכן, כל עיצוב יכול להתחיל בתכנון עיצובי. והתכנון העיצובי לוקח את שטח המרחב, וכמו מתחיל לשרטט איפה כל דבר יכול ואמור להיות, היכן ניתן להציב פריטים ומה כדאי לשנות כדי ליצור אי אילו אפקטים וצורות. במקרה זה, יש לנו כאמור משרד קטן, והתוכנית יכולה לעזור לנו לקבל מבט מרחוק ולהסתכל בזום אאוט על תכנון המשרד. 

אם אנחנו מסתכלים על העיצוב המשרדי, כלומר, על התוכנית שעליה אנחנו משרטטים את העיצוב – אנחנו רוצים לוודא שתכננו את החלל כך שיש פחות ופחות חללים ריקים ולא משומשים. כלומר, אין צורך להשאיר יותר מקום ריק על הרצפה מאשר זה נוח ויעיל. יש מקומות, שיהיה נחמד להשאיר בהם חללים ריקים. מעצבים כמו אריה גולדין בוודאי יודעים שיש עיקרון של איזון החלל. להשאיר חלל ריק במקומות כדי ליצור תחושת מרחב, שזה כשלעצמו חשוב. במקרה זה, אנחנו מכווננים גם לפרקטיות ועל פי כן זה לא כל כך נכון וחכם להשאיר חללים ריקים שלא לצורך. למעשה, אפשר ללכת על נקודת האמצע לכאורה ופשוט לנסות ליצור עוד מרחב, גם אם באופן מלאכותי. 

עיצוב פנים למשרד קטן: טיפוח תחושת מרחב

כדי ליצור עוד מרחב, במסגרת עיצוב פנים למשרד קטן, ניתן להציב מראות, לייצר דלתות ומחיצות מזכוכית, לשמור על קו ראייה בין מרחבים, להגדיל את המפתחים וכיוצא בזה. כך שגם אם המרחב מתכווץ, הודות לכך שדחסנו אותו בפריטים פונקציונליים – הוא עדיין יכול להרגיש רחב ונעים יחסית באם תהיינה תחושה אותנטית של מרחב מלא. 

 באופן פרקטי, אנחנו לא רוצים לקחת שני שולחנות עבודה רגילים ולשים אותם בצורת L, בפינת החדר. זה אמנם נראה "יעיל", אך למעשה זה מבזבז המון מרחב.  זאת כיוון שהכיסאות פשוט יתנגשו אחד בשני, כך שפשוט יישאר מרחב פינתי מיותר לכאורה. כתחליף ניתן להביא שולחנות פינתיים, המיועדים לפינות. בשולחנות שכאלה ניתן לשבת עם הפנים לפינה. כך שזו פשוט דוגמה אחת מיני רבות לתכנון יעיל של שטח רצפה, שאפשר לנקות במסגרת עיצוב פנים למשרד קטן. 

עיצוב פנים למשרד קטן – לעבור לדיגיטל

ברמה הפרקטית, ואם נשאל את חברינו בחברת אריה גולדין, הם לוודאי יסכימו – ניירת לוקחת מקום. בין אם זה על השולחן, בארונות, על הרצפה, ובכל מקום שאפשר לאחסן אותה. עצם כך שאנחנו רוצים להחזיק ארונות כדי לאחסן את כל הניירת, כבר מעלה את המחשבה שבלי הניירת לא היינו מחזיקים בארונות הללו. על כן, נמליץ על אחסון דיגיטלי של מסמכים, כדי לצמצם את צריכת הנייר במשרד. לא רק שזה יכול להוריד עלויות באופן כללי, לתמוך אקולוגית בכדור הארץ – זה גם יכול להשאיר מקום פנוי יותר בכך שלא יהיה צורך להחזיק אמצעי אחסון משרדיים כדי לאחסן את הניירת.

יתרה מכך, כשאנחנו משלבים שירותי ענן במסגרת עיצוב פנים למשרד קטן, וחברינו בחברת אריה גולדין אולי יסכימו איתנו – אנשים יכולים לעבוד מרחוק. למעשה, הם לא צריכים להיות במשרד. כל מה שהם כותבים (שהם רוצים להעלות) – מאוחסן על השרת. אנשים יכולים לעבוד מהבית, מהדרך, הם לא צריכים להיות פיזית במשרד, פחות קשורים אליו. ובכך, באופן משעשע – מתפנה לו מקום נוסף בחלל.

עיצוב פנים למשרד קטן – על אור טבעי

אם נמשיך את הקו הפרקטי, נרצה לאפשר כמה שיותר אור טבעי. יש לכך כמה יתרונות. אם נשאל מעצבי כמו אריה גולדין, נוכל לבטח לקבל המון סיבות מדוע כדאי לאפשר אור טבעי לחדר. האור מעורר, גם ברמת הבהירות שהוא מוסיף למרחב, וגם במפגש שלו עם אנשים ואיך שהוא משפיע עליהם ביולוגית. לא סתם אומרים לנו להימנע ממסכים בשעות הלילה – לאור יש השפעה על הפיזיולוגיה שלנו, הוא כמו אומר שהגיע הזמן לעבוד ולהתחיל (או להמשיך את היום). מעבר לזה, כאשר מדובר באור טבעי, המאפשר מגע עם קרני השמש, אפשר שיהיו לכך השפעות חיוביות כמו ספיגה של וויטמין D ושאר הטבות. נוסף על כך, חללים מוארים יכולים להיראות טוב ונעים יותר, ואפילו גדולים יותר ממה שהם.  אם נרצה לתמצת זאת למשפט אחד – אור שמש יכול לתמוך בטיפוח סביבת עבודה רגועה, חיובית, טבעית ועל פי כן גם פרודוקטיבית. 

כתבות מעניינות נוספות
ספה ייחודית ונוחה באופן בלתי רגיל
אחת הדרכים ליהנות מנוחות מקסימלית וכן גם מיעילות זה באמצעות...
כיצד אפשר לעזור לכם מול הרשויות?
חילוקי הדעות שיש בין שמאים נובעים לא פעם מההשתייכות שלהם...
כשאתם בבעיה התקשרו למי שבאמת יכול לעזור לכם
מעצר או חקירה, הסתבכות בפלילים ועם המשטרה, כל אלה אירועים...
חשיבות ביצוע בדק בית גם בדירות חדשות
אחד השיקולים לרכישת דירה חדשה מקבלן הוא שהכניסה היא לדירה...
השירות שעוזר לכם להתנהל גם בחו"ל באופן חוקי
מדינות שונות מחוקקות חוקים משלהן אבל יש משהו שמשותף לכולן...
מתי נבצע טיפול שיניים לילדים בהרדמה מלאה?
משרד הבריאות קבע נוהל שמורה על ביצוע טיפולי שיניים בהרדמה...
כיצד תדעו שאתם סובלים מדיסלקציה בגיל מבוגר?
דיסלקציה היא לקות למידה אשר לא פעם מזהים בגילאי בית...
חזרה לחיים ללא כאבים: ניתוח מפרק הירך
ניתוח החלפת הירך זהו בעצם הליך כירורגי, במסגרתו מסירים לגמרי...
דיקור סיני בנהריה - מרפא לגוף ולנפש בלב הגליל המערבי
בלב הגליל המערבי, בין הרי הגליל ולחופי הים התיכון, שוכנת...
כל מה שחשוב לדעת לקראת רכישת מסנן אוויר
התפקיד של מסנן האוויר הוא להבטיח אוויר נקי לנשימה. ניתן...