Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

עיצוב וחלוקת החלל ע"י מחיצות אקוסטיות ניידות

עיצוב וחלוקת החלל ע"י מחיצות אקוסטיות ניידות
קרדיט קרדיט לתמונה - ש.א. מחיצות בע"מ

הדרישה לחללים גמישים שניתן להתאים אותם לפי צורך, מעולם לא הייתה כה פופולרית בתחום האדריכלות ועיצוב הפנים. דרישה זו בולטת בעיקר בסביבות כמו משרדים, מרכזי קונגרסים ואולמות כנסים, בהם קיים צורך בחללים רב תכליתיים שיכולים להסתגל במהירות שיא לצרכים המשתנים של החלל. מחיצות אקוסטיות ניידות עדיין נחשבות למענה חדשני, שמשתלב בצורה הרמונית בכל מתחם ומגדיר את המרחב בצורה עיצובית שלא פוגמת או גורעת, כי אם משפרת ומשדרגת את התנאים הקיימים. מחיצות אקוסטיות ניידות, יכולות להגיע עם גלגלים או מסילות, וכך למעשה לספק את הגמישות המרחבית, להגדיר מחדש את החלל בזמן אמת, תוך התאמה לצרכים המידיים של כל מי שעושה בהן שימוש.

מענה אידיאלי לחלל אינטימי 

מרחבים ציבוריים כיום מצריכים מענה דינאמי וקל שמסוגל ליצור בזמן קצר שטחים קטנים שמנותקים מההמולה ומאפשרים תנאי בידוד ואינטימיות. הצורך במרחב שקט הוא מענה לכל מי שצריך מקום קטן – ממדים במטרה להצליח להתרכז בעבודה, למנוחה, להתרחשות שהיא דיסקרטית, לעבודת צוות של מספר מוגבל של אנשים, למטרות התארגנות וגם לניצול מיטבי של המרחב.

חלוקת חלל באמצעות מחיצות ניידות כרוכה בתכנון קפדני והתחשבות במנעד הצרכים הקיימים במקום. באמצעותן ניתן לחלק אולם גדול לחדרים קטנים וכך ליצור מפגשים אינטימיים בלי הפרעה, לצורך סדנאות, מצגות או כל הפעלה שמתקיימת במקביל. לאור החשיבות של תקשורת מיטבית בין הנוכחים, במסגרת כנס או הרצאה, המחיצות מבטיחות בידוד קול תקין ומונעות הפרעות מכל מה שנמצא בסמוך. גם במשרדים אפשר יהיה ליצור חדרים משותפים, חדרי ישיבות פרטיים או אזורי עבודה מבודדים.

בנוסף, המחיצות מעניקות לכל מרחב את הגמישות להסתגל לגודל הרצוי ולתפקוד המשתנה של הצוות. ככל שחברות גדלות ומתרחבות, ניתן להגדיר מחדש את מרחבי העבודה בקלות כך שיתאימו לצרכים החדשים בהיעדר צורך בשיפוצים מסיביים ויקרים כדוגמת בנייה של קירות בטון או גבס.

בדומה לכך, גם באולמות אירועים שמארחים קהל מגוון לפעילויות שונות, החל מחתונות ועד לאירועי חברה, מחיצות ניידות מאפשרות התאמה אישית לפי סוג האירוע, כמות האורחים, אופי ודרישות האירוע. יכולת הסתגלות הזו תבטיח שהמקום יישאר אטרקטיבי ופונקציונלי כאחד למגוון רחב של פעילויות.

תכונות ויתרונות מרכזיים של המחיצות

נדמה כי עיצוב המרחב וחלוקתו באופן יעיל ונוח עשוי לפגום באסתטיקה, אולם בפתרון של מחיצה ניידת נלקח בחשבון העניין האסתטי והוא אף ממלא תפקיד מרכזי בעיצוב הכולל של החלל. בהקשר של משרדים, מרכזי קונגרסים ואולמות כנסים, האתגר יהיה טמון ביצירת חללים שיכולים להפוך ללא מאמץ, מאזור פתוח של שיתופי פעולה למרחב מפגש אינטימי, כל זאת תוך שמירה על שלמות אקוסטית.

מצוינות אקוסטית – אחד היתרונות העיקריים של מחיצות אקוסטיות ניידות הוא יכולתן לשפר את בידוד הסאונד והרעשים שיש מעבר למחיצה. בסביבות הומות אדם, שיש בהן תכונה רבה, שמירה על אקוסטיקה אופטימלית היא חיונית כדי לשמור על ריכוז, חוויה אינטימית ותקשורת נאותה. מחיצות אלו מעוצבות בחומרי גלם ייחודיים שבולעים ובולמים את הקולות והצלילים, ומבטיחים אווירה שקטה וממוקדת.

גמישות ויכולת הסתגלות – הניידות של המחיצות הללו מאפשרת ארגון וסידור מחדש, מהיר וקל של החלל, וכן מקלה על יצירת סביבות מגוונות בתוך אותו אזור. יכולת הסתגלות זו היא קריטית בפרט כשמדובר בחלל של משרד, שיש בו לא פעם שיתופי פעולה לצד הצורך בחלל פרטי ודיסקרטי.

אסתטיקה והתאמה אישית – מחיצות אקוסטיות ניידות אינן רק פונקציונליות והן תורמות למראה האסתטי של חלל. ניתן להתאים אותן לסגנון העיצוב, לחומרי הגלם, לגוונים ולטקסטורה כדי שהן תתכתבנה עם כל מה שבסמוך אליהן. מלבד העניין הוויזואלי, ניתן להתאים אותן גם למיתוג שמזוהה עם החברה.

ניצול מיטבי של המרחב – במקרים רבים בהם אין צורך בחלל גדול, ניתן להשתמש במחיצה וכך לאפשר מספר התרחשויות במקביל. כל אירוע שיתרחש במקביל לאירוע שלצדו יכלול את התנאים האולטימטיביים לרבות בידוד אקוסטי וויזואלי.

נסכם כי בנוף המתפתח של עיצוב החלל ואדריכלות, ככל שהדרישה לסביבה דינמית ומגוונת ממשיכה לגדול, מחיצות אקוסטיות ניידות נחשבות למגדלור של חדשנות, שמגדיר מחדש את אפשרויות העיצוב המרחבי בעולם העכשווי ומספק את התנאים האולטימטיביים לחלל אינטימי ונטול רעשים.

המאמר נכתב באדיבות ש.א מחיצות בע"מ.

כתבות מעניינות נוספות
להתחיל מחדש ללא חובות? זה אפשרי
עסקים שנקלעו לקשיים כלכליים הולכים בדרך כלל לגופים הפיננסיים הגדולים...
עונת הקיץ בפתח: לאיזה סוגי פרחים ניתן לצפות?
ככל שהשמש מטפסת גבוה יותר והימים מתארכים, נדמה שהאדמה עצמה...
צפון יוון המופלאה
מה המשמעות של יוון עבורכם? בעוד שרבים מדמיינים חופים זהובים,...
האם כדאי לבחור שירותי אריזה בתהליך מעבר דירה?
לעבור דירה זה לא דבר קל. על אף שמדובר על...
עורכת דין אולגה קוטלניקוב – אילו שירותים משפטיים תוכלו לקבל מהמשרד שלנו?
כשאתם זקוקים לסיוע משפטי בתחום האזרחי, הדרך הקלה ביותר למצוא...
חברת סיליס מערכות חשמל: השירותים החדשניים שהופכים את החיים לקלים יותר
חברת מערכות חשמל, SELES, רכשה ניסיון רב שנים במעורבות בפרויקטים...
מרכז לימודים אלון: לעידוד ההתפתחות המקצועית
אם אתם עומדים כעת בצומת דרכים בחיים, תוהים לאן לפנות...
החשמלאי שיציל אתכם מכל תקלת חשמל בחיפה
תושבי חיפה שסובלים מתקלות בחשמל או כאלו שזקוקים להתקנה ותיקון...
הסכם זוגיות
הסכם זוגיות
זוגות בתחילת דרכם כיום מעדיפים להתנהל ולהתנהג בחוכמה וברציונליות האחד...
כמה דברים שחשוב לדעת לגבי חוזים
חוזה הוא הסכם בעל תוקף משפטי אשר ניתן לאכיפה ע"י...