Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

עורך דין תאונות דרכים מומלץ

עורך דין תאונות דרכים מומלץ
קרדיט Freepik.com

כל אדם שנפגע בתאונת דרכים זכאי לפיצוי במקרה שנגרמו לו נזקי גוף וזאת ללא קשר לאחריותו לתאונה. כיצד לפעול לאחר התאונה כדי להבטיח את הפיצוי בהמשך? ומה עושים כאשר חברת הביטוח דוחה את התביעה? עורך דין תאונות עונה עבורכם על הכל:

עורך דין תאונות דרכים
קרדיט Freepik.com

נפגעתם בתאונה? אתם זכאים לפיצוי כספי

מאות תאונות מתרחשות מידי יום בכבישי ישראל. למרבה הצער, חלקן מסתיימות בפגיעות בכל דרגות החומרה ומקצתן אף גורמות למותו של אדם (תאונה קטלנית).

בכל מקרה של פגיעה גופנית או נפשית, יתקבלו בגין פיצויים לנפגעי תאונת דרכים מאת חברת ביטוח החובה של הרכב וזאת בהתאם לחוק הפיצויים לנפגעי תאונות הדרכים, לפיו כל נפגע, בין אם כנהג, נוסע, הולך רגל או רוכב אופניים, זכאי לסכום כספי בהתאם לנזקים שנגרמו לו. הפיצוי יתקבל ללא שאלת אחריותו של הנפגע לגרימת התאונה עצמה, למעט מקרים שבהם אדם גורם לתאונה בכוונה תחילה (למשל ביקש "לנקום" בנהג אחר על הכביש).

איך תובעים את הביטוח?

הגשת תביעה לביטוח החובה של הרכב נחשבת לפרוצדורה יחסית פשוטה, במסגרתה יש למלא את טופס התביעה של חברת הביטוח ולצרף אליו מסמכים שמוכיחים את קיומה של אותה התאונה ואת נזקי הגוף שנגרמו ממנה.

קושי בהוכחת מצב גופני או נפשי ולעתים אפילו בהוכחת התאונה עצמה, מובילים רבים אל משרדו של עורך דין תאונות דרכים, שנדרש כעת למצוא פתרונות משפטיים יעילים למימוש זכות התביעה. לא פעם נתקל עורך הדין בתביעות שנדחו מצד הביטוח בשל העדר מקרה ביטוח (כלומר שחברת הביטוח סוברת כי המקרה לא עומד בהגדרת החוק לאירוע "תאונת דרכים"), או בתביעות שאישורו פיצוי בסכום נמוך מאוד, שלא הולם את הפגיעות בפועל.

עורך דין תאונות דרכים יוכל להגיש בשם הנפגעים ערעור לחברת הביטוח ואם גם שם לא תימסר החלטה משביעה רצון, ניתן יהיה להמשיך הלאה לתביעת חברת הביטוח בבית המשפט. במקרים של תביעה מורכבת שנותרו ממנה נזקי גוף קשים מאוד, קיימים גופים נוספים שאחראים על מתן פיצוי כספי נוסף וביניהם המוסד לביטוח הלאומי (במקרה של נכות, קצבת שארים או בתאונות דרכים שהוכרו כתאונות עבודה), קרן הפנסיה (במקרה של אובדן כושר עבודה) וכן פוליסות פרטיות אם קיימות לנפגע ושמכסות נזקים שנגרמו לו מתאונת דרכים.

נפגעתי בתאונת דרכים. מה עושים עכשיו?

מכיוון שתביעות לביטוח בגין נזקי גוף קמות ונופלות על טיב ואיכות ההוכחות, מומלץ לתעד את התאונה, את האזור שבו קרתה, את הפגיעות הגופניות אם ניתן להביע אותן בצילום, לרשום פרטי עדים ומעורבים בשמם המלא ולתעד ברישום מסודר את תאריך ושעת הפגיעה וכן את השתלשלות התאונה המדויקת.

לאחר מכן יש לקבל טיפול רפואי, הנחשב להוכחה חותכת לקיום התאונה. אל תמתינו לכאבים או השפעה טראומטית על הגוף כדי לקבל את הטיפול וגשו עוד באותו הרגע כדי לקשור בין התאונה ונזקי הגוף, גם אם יתעוררו כאלה רק מאוחר יותר. יש לשמור את הניירת הרפואית המלאה מכאן והלאה ולהעביר אותה לחברת הביטוח במעמד התביעה. אם משטרה לא נכחה במקום, יש לגשת לתחנה הקרובה ולהוציא אישור משטרה, גם אותו תצטרכו להעביר לביטוח.

לשאלות, סיוע משפטי וייצוג בהליכי תביעה וערעור, פנו לעורך הדין קובי שפירא – עורך דין תאונות דרכים מומחה, הפועל למיצוי זכויות נפגעי תאונות הדרכים ובמקסום סכומי הפיצויים עבורם.

כתבות מעניינות נוספות
החשמלאי שיציל אתכם מכל תקלת חשמל בחיפה
תושבי חיפה שסובלים מתקלות בחשמל או כאלו שזקוקים להתקנה ותיקון...
הסכם זוגיות
הסכם זוגיות
זוגות בתחילת דרכם כיום מעדיפים להתנהל ולהתנהג בחוכמה וברציונליות האחד...
כמה דברים שחשוב לדעת לגבי חוזים
חוזה הוא הסכם בעל תוקף משפטי אשר ניתן לאכיפה ע"י...
שקילת משאיות: חשיבות ביצוע התהליך בטכנולוגיות מתקדמות
כדי לוודא שרכבים גדולים עומדים במגבלות המשקל החוקיות ועוזרים לבעלי...
רצפה בטוחה ויציבה יותר היא רצפה מצופה
לכל רצפה יש תקן שמבטיח שהיא תוכל לעמוד במשימה שלה...
השפעת צבעי הספה על אווירת הסלון: מדריך לבחירת צבעים
הבחירה בצבע הספה לסלון אינה רק עניין של טעם אישי,...
עורכת דין סופי ספקטור חושפת את הסודות להליך גירושין מכבד
סופי ספקטור, עורכת דין בולטת, חולקת את התובנות שלה כיצד...
אולם לבר מצווה
כל מי שיש לו בן זכר יודע היטב: יגיע היום...
מחקר פורץ דרך מציג שימוש בקרום השיליה לטיפול בשחיקת ברך
ד"ר אייל גנסין, מומחה באורתופדיה ואורתופדית ברך וספורט בכללית מחוז...
טקס ברית מילה- מתי עורכים וכיצד?
ברית מילה ידועה כאחת המצוות החשובות והעתיקות ביותר ביהדות. מדובר...