Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מתנה נוצצת מאמא אדמה

מתנה נוצצת מאמא אדמה
קרדיט: בן וגיא יהלומים

אותו היהלום הקטן והנוצץ אשר לעד יהיה חברה הטוב ביותר של אישה עובר לא מעט גלגולים מהרגע בו נכרה מעומק האדמה וועד שהוא מגיע ליד, הצוואר או תנוך האוזן שלנו. לא כולם מכירים את התהליך המורכב והעלויות הכרוכות במהלך המסע שהופך את היהלום ליקר כל כך. מרגע כרייתו היהלום ממוין, מעובד, מלוטש ועובר בדיקות רבות הקובעות את איכותו ובהתאם לכך כמובן את ערכו. במאמר שלפניכם נפרט בקצרה על התהליך המורכב.

מתנה נוצצת מאמא אדמה
קרדיט: בן וגיא יהלומים

הדרך ארוכה ומפותלת…

שתי המדינות המפיקות את כמות היהלומים הגדולה ביותר הן אפריקה בראש ורוסיה במקום השני אך גם בארה"ב, סין, הודו, ברזיל ואוסטרליה נוכל למצוא מכרות יהלומים. התהליך מתחיל אפילו לפני שלב הכרייה שהרי צריך לדעת בדיוק היכן ישנו פוטנציאל להמצאות של היהלומים ואת זה עושים בעזרת סקר גיאולוגי הקובע אם אפשר להתקדם במלאכה. אדמה כחולה היא אדמה בה מצויים סלעי קימברליט המעידים על התפרצות גיאותרמית אשר גרמה לסלעים ויהלומים להידחף מבטן האדמה אל פניה. עבודת הכרייה היא רבה ומאומצת עד למציאת האבן הנדירה. כמה רבה ומאומצת? לצורך ההבנה, משקלו של יהלום ממוצע על טבעות מעוצבות הינו חצי קראט. על מנת להפיק את חצי הקראט המלוטש הזה נצטרך למצוא יהלום במשקל גולמי במשקל של קראט ויהלום אחד שכזה ימצא לאחר פינוי של 10 טונות עפר בממוצע.

בסיס קליטה, מיון וליטוש

אם חשבנו שלאחר כל כך הרבה חפירות מצאנו את האוצר עלינו לחשוב שוב. היהלומים הגולמיים ממוינים על פי גודלם, ניקיונם וצבעם לאחר מכן הם נשלחים לניסור ורק אז לליטוש. מכיוון שלכל יהלום צורה שונה לאחר ניסורו כך גם יותאם לו הליטוש. יהלומים שצורתם ארוכה לאחר הניסור בדרך כלל יעוצבו בצורות אובל, טיפה או מרקיזה, אלו המרובעים ילוטשו בצורת אמרלד והשמנמנים המגיעים לאחר הניסור בצורה המזכירה פירמידה ילוטשו בצורה העגולה שהיא הפופולרית ביותר בקרב הצורות. עכשיו אתם מבינים קצת יותר מה הופך את הטבעות, העגילים וצמידי יהלומים ליקרים כל כך?

יהלומים – המגרש הביתי שלנו

BEN & GUYחנות תכשיטי היהלומים היוקרתית שוכנת בלב מתחם הבורסה ליהלומים ברמת גן. הצוות המקצועי והמסור בחנות חי, נושם ואפילו חולם בלילות על האבנים הנוצצות. לתכשיטי יהלומים וטבעות אירוסין מחיר לא זול ויותר ולדעת היכן לרכוש אותם תהיה חשיבות רבה על מנת שלא תפלו בפח ותקנו שעל פניו ייראו לכם מושלמים אך בדיקות פשוטות יוכלו להצביע הפוך. בואו לבקר בחנות שלנו הרשומה כחברה רשמית בבורסה ליהלומים כך שתדעו שאתם בידיים טובות ובטוחות והמומחים שלנו ישמחו להסביר לכם יותר ולעזור לכם לקנות את התכשיט המושלם לכל אירוע.

כתבות מעניינות נוספות
גישה טיפולית רב-גונית
טיפול בהתמכרות כרוך בגישה רב-גונית המתייחסת הן להיבטים הפיזיים והן...
סוג ספציפי של הערכה המשמשת בעיקר בתוך צה"ל
מבחני דפר הם סוג ספציפי של הערכה המשמשת בעיקר בתוך...
ספה ייחודית ונוחה באופן בלתי רגיל
אחת הדרכים ליהנות מנוחות מקסימלית וכן גם מיעילות זה באמצעות...
כיצד אפשר לעזור לכם מול הרשויות?
חילוקי הדעות שיש בין שמאים נובעים לא פעם מההשתייכות שלהם...
כשאתם בבעיה התקשרו למי שבאמת יכול לעזור לכם
מעצר או חקירה, הסתבכות בפלילים ועם המשטרה, כל אלה אירועים...
חשיבות ביצוע בדק בית גם בדירות חדשות
אחד השיקולים לרכישת דירה חדשה מקבלן הוא שהכניסה היא לדירה...
השירות שעוזר לכם להתנהל גם בחו"ל באופן חוקי
מדינות שונות מחוקקות חוקים משלהן אבל יש משהו שמשותף לכולן...
מתי נבצע טיפול שיניים לילדים בהרדמה מלאה?
משרד הבריאות קבע נוהל שמורה על ביצוע טיפולי שיניים בהרדמה...
כיצד תדעו שאתם סובלים מדיסלקציה בגיל מבוגר?
דיסלקציה היא לקות למידה אשר לא פעם מזהים בגילאי בית...
חזרה לחיים ללא כאבים: ניתוח מפרק הירך
ניתוח החלפת הירך זהו בעצם הליך כירורגי, במסגרתו מסירים לגמרי...