Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מסלולי הלימוד שיסייעו לכם למצוא עבודה במהירות

מסלולי הלימוד שיסייעו לכם למצוא עבודה במהירות
צילום 123rf

מחפשים מסלול לימודים מהיר שבסופו שלל הצעות עבודה ימתינו לכם? עד לפני שני עשורים היינו ממליצים ללמוד משפטים או בניית אתרים. היום, מגוון עצום של מקצועות בתחום המחשבים פותחים את הדלת למקצוע מבוקש – גם אם לא עברתם תואר שלם במדעי המחשב ולמדתם רק  מספר מאות שעות אקדמיות.

מסלולי הלימוד שיסייעו לכם למצוא עבודה במהירות
צילום 123rf

לימודי סייבר

לימודי סייבר הם אחד מהתחומים ה"חמים" ביותר של השנים האחרונות. מומחי הסייבר בישראל מוצאים עצמם בתפקידי מפתח בארגונים בסקטור הפרטי והממשלתי, כאשר רבים מהם עומדים גם בחוד החנית של המלחמה בטרור הסייבר בעולם. במהלך הקורס לומדים כיצד לבנות ולהגן על רשתות תקשורת וטלפוניה, כיצד לתקוף רשתות במידת הצורך, תכנות סקריפטים באמצעות שפת Python וכן שימוש בחומרה ותוכנה מתקדמת על מנת לנטר ולמנוע התקפות שונות. הקורס משולב במידע עיוני רב המשתלב בתרגול מעשי המכין את בוגרי הקורס לשוק העבודה.

לימודי תכנות

לימודי התכנות הם תחום מגוון, הנחלק לתכנות לסביבת אינטרנט במגוון שפות, תכנות לבניית אפליקציות למובייל (באמצעות כלים של אפל או כלי קוד פתוח לאנדרואיד) וכן מגוון רחב של התמחויות המשלבות תכנות צד לקוח עם תכנות צד שרת. לימודי התכנות מתאימים לכל אדם בעל רקע במחשבים, מועמדים שעדיין אין להם ידע בתחום התכנות או בעלי רקע בסיסי בלבד בתחום התוכנה. בדומה לקורס לימודי סייבר, גם קורסי התכנות השונים כוללים חלק עיוני וחלק מעשי. בסיום הקורס כל סטודנט מסוגל להראות תוצאות של פרויקט תכנות – אם מדובר באפליקציה לנייד או לטאבלט, אתר אינטרנט הכולל צד שרת וצד לקוח או פתרון מקוון הכולל שירותים מתקדמים ומשלב את ההתמחות בתחום ה-WEB עם תכנות לסלולר.

לימודי בדיקת תוכנה

לצד פיתוח פתרונות חדשים קיים תחום נוסף המסייע לבנות צוות איכותי הבודק את התוכנות לפי יציאת הפתרון לשוק. בודקי התוכנה משתמשים בכלים ידניים או אוטומטיים ויכולים, ברמה מתקדמת, לכתוב תסריטי בדיקות ולתכנן פתרונות בדיקה העובדים כמעט מעצמם. מבין המקצועות השונים תחום בדיקות התוכנה מהווה דריסת רגל ראשונית בעולם ההייטק, כאשר הטכניקות המועברות בו יכולות לשמש בעתיד גם על מנת לעבור לקורסי תכנות מתקדמים יותר. כיום, קיימת דרישה גבוהה לבודקי תוכנה בכל חברות ההייטק, חברות טלקום, מעבדות מקצועיות הבונות את פתרונות התוכנה בעצמן, חברות העוסקות בתחום הפינטק והבילינג ואף חברות ממשלתיות המפתחות פתרונות מקוונים חדשניים.

כמה שעות אקדמיות נדרשות לכל אחד מהמקצועות?

כל מקצוע מהמקצועות שהכרנו לעיל דורש כמות שונה של שעות אקדמיות. בהרבה מהקורסים תגלו שילוב מנצח בין לימוד פרונטלי לעבודה עצמית על פרויקטים. לדוגמה, לימודי סייבר ידרשו מכם 300 שעות של לימוד בכיתה וכ-200 שעות של עבודה על פרויקטים באופן עצמאי. קורס בדיקות תוכנה ידרוש מכם כמות גדולה של שעות  לימוד פרונטלי – 355 שעות לימוד, בעוד העבודה העצמית על פרויקטים תדרוש רק 115 שעות מזמנכם. קורסי פיתוח התוכנה כמו קורס JAVA ידרשו מכם 390 שעות לימוד אקדמיות בתוספת כ-200 שעות לעבודה על פרויקטים, קורס מתכנתי דוט נט בסביבת נט ידרוש כמות דומה של שעות בהיקף של 364 שעות פרונטליות ו-200 שעות עבודה על פרויקט.

איך לבחור את המקצוע המתאים לי?

כל אחד מהמקצועות שהזכרנו לעיל יכול לקדם את הקריירה שלכם בתוך פחות משנה. בוגרי הקורסים "נחטפים" כמעט באופן מידי לאחר סיום הקורס לשוק העבודה. הפרויקטים המוגשים במהלך הלימודים משמשים על מנת להציג בפני המעסיקים העתידיים את יכולותיכם ואת יישום החומר הנלמד בפועל. עם זאת, יש הנמשכים יותר להתמחות הדורשת חשיבה לוגית וריאלית שתמצאו בקורסי התכנות, אחרים מעוניינים במקצוע מרגש ויצירתי בדמות אבטחת הסייבר וחלק מעדיפים להישאר בחזית בדיקות התוכנה, כאשר הבדיקות האוטומטיות ידרשו רמה מסוימת של תכנות, אך תוכנית הלימודים מותאמת למתחילים בתחום. המקצועות השונים גם משיקים זה לזה וסטודנטים הלומדים יותר מתחום אחד הופכים עצמם לאטרקטיביים אף יותר בשוק העבודה.

לסיכום, קורסי מחשבים מכוונים למטרה אחת – רכישת ידע על מנת לבנות קריירה משגשגת באחד מהתחומים המבוקשים היום בשוק העבודה. בסיום הקורס ניתן לבנות גם מגוון רחב של פרויקטים אישיים או לפתח סטארט-אפ המציע פתרון חדשני. כעת, כל שנותר הוא לגלות מהו התחום שלכם בעולם ההייטק העתידי שיפתח צוהר למקצוע לחיים.

כתבות מעניינות נוספות
השירות שעוזר לכם להתנהל גם בחו"ל באופן חוקי
מדינות שונות מחוקקות חוקים משלהן אבל יש משהו שמשותף לכולן...
מאמן הכדורגל ברק בכר ערך הרצאה להנהלת מרחב צפון בחברת מקורות
מאמן העל בכדורגל ברק בכר, שמונה השבוע בשנית לאמן את...
מתי נבצע טיפול שיניים לילדים בהרדמה מלאה?
משרד הבריאות קבע נוהל שמורה על ביצוע טיפולי שיניים בהרדמה...
אביב יפני בצפון הארץ פסטיבל ייחודי לכל המשפחה: "אביב יפני" יערך במהלך חול המועד פסח בחוצות המפרץ
הפסטיבל בפסח יכלול בין הייתר: מתחם מעוצב בהשראת ארץ השמש העולה, הפנינג...
משלבים את התעשייה עם האקדמיה
נציגי הקרן הפילנטרופית גוטווירט ובכירים מהטכניון ביקרו במרכז המחקר והפיתוח...
כיצד תדעו שאתם סובלים מדיסלקציה בגיל מבוגר?
דיסלקציה היא לקות למידה אשר לא פעם מזהים בגילאי בית...
חזרה לחיים ללא כאבים: ניתוח מפרק הירך
ניתוח החלפת הירך זהו בעצם הליך כירורגי, במסגרתו מסירים לגמרי...
פגישה אישית עם גיבור צה"ל זיו שילון בחיפה
בוקר אישי עם זיו שילון – הכולל הרצאה מרתקת ומעוררת...
דיקור סיני בנהריה - מרפא לגוף ולנפש בלב הגליל המערבי
בלב הגליל המערבי, בין הרי הגליל ולחופי הים התיכון, שוכנת...
כל מה שחשוב לדעת לקראת רכישת מסנן אוויר
התפקיד של מסנן האוויר הוא להבטיח אוויר נקי לנשימה. ניתן...