Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מיציתם את התנור? גלו את הטאבון – 8 עובדות מעניינות בנושא!

מיציתם את התנור? גלו את הטאבון – 8 עובדות מעניינות בנושא!
קרדיט pixabay

אם פעם אנשים היו דנים על רכישה של מנגל גז לגינה, או על רכישה של תנור מטבח ששייך לחברה יוקרתית, הרי שכיום השיח נהיה הרבה יותר מעניין. אנשים דנים ומתייעצים לגבי רכישת טאבון, ואכן מכל עבר ניתן לשמוע על חברים ובני משפחה שקיבלו החלטה להפוך לאופים מקצועיים, פשוט ע"י תוספת של טאבון בגינה. אז מדוע נהייה טרנדי לרכוש אמצעי בישול לכאורה פרימיטיבי, מה כ"כ מושך בתוספת של טאבון ומה מעניין לדעת בנושא? אספנו עבורכם מספר עובדות חמות שגם לכם יהיה כיף לשלוף בפעם הבאה שהנושא יעלה.

מיציתם את התנור? גלו את הטאבון - 8 עובדות מעניינות בנושא!
קרדיט pixabay
  1.  הודות למבנה הייחודי שמסתפק בחומר בעירה מועט. כמו כן, המבנה מסייע לשמור על חום לאורך זמן, כך שבאמצעות הדלקה חד פעמית זוכים להשתמש בטאבון לאורך כל היום.
  2. חומרי בעירה – אם פעם טאבונים היו עובדים על פחמים, בדים, ואפילו על גללי חיות, הרי שכיום התקדמנו. בין היתר ניתן למצוא טאבונים שעובדים על חשמל וגז, וזאת כמובן לצד קמינים שמושתתים על השיטה המסורתית – על עץ. פה ראוי לציין שאם רוצים להעניק רובד נוסף, מוטב לבחור בטאבון שמושתת על עצים. העץ מייצר ארומה ייחודית שמוסיפה לא מעט לאופי של כל מנה, כך שאם רק משחקים עם סוגים של עצים, מייצרים בכל פעם מחדש מנה מעט שונה.
  3. חם מתחמם רותח – לעומת התנור הרגיל, טאבון יודע להגיע לטמפרטורות מאוד גבוהות, וכשאנחנו אומרים טמפרטורות גבוהות, אנחנו מדברים על 500 מעלות צלזיוס. נתון זו מאפשר לייצר מגוון מאכלים מוכרים באופן שונה למדי, ואין זה משנה אם מדובר בפיצה, פוקצ'ה, ירקות קלויים, או נתח בשר.
  4. ניסוי וטעייה הם חלק מהחוויה – אם חשבתם שלהתפיח בצק זה מסובך, מהר מאוד תגלו ששימוש בטאבון גם כן דורש תהליך של ניסוי וטעייה. מי שמסגל מיומנות, מהר מאוד למד כיצד ניתן לנצל את הטמפרטורה החמה שנותרת לאחר שהגחלים דועכים, כיצד משחק עם הזזת גחלים משפיע על המנה, כיצד כל דקה נוספת משפיעה על איכות העשייה וכן הלאה. פחות אנשים של ניסוי וטעייה? תיבחרו בטאבון שעובד על גז!
  5. לא רק פוקצ'ות ופיצות – מי שרוכש טאבון, מהר מאוד מגלה שעומדים בפניו אינספור אפשרויות טעימות. מדובר באפיית דגים, הכנת סטייקים, הכנת אנטיפסטי צבעוני, ואפילו יש מגוון קינוחים שווים, למשל קראמבל תפוחים קראנצ'י במיוחד.
  6. היערכו עם שורת כלים משלימים – טאבון הוא רק חלק מהחבילה. אומנם חלק עיקרי, אך רק חלק. הנקודה היא שיש לקחת בחשבון שאם רוכשים טאבון, נראה שתידרשו לרכוש מגוון אלמנטים משלימים, מלבד שורה של קמחים מיוחדים. כך למשל יש לרכוש חותכן פיצה, מטאטא נחושת, משטחי סיליקון לרידוד בצק, מדף גבוה, כפפות עור עם רשת ברזל, אבן שמוט, קשת קרמית לעצים ועוד. אז נכון שלא הכול נחוץ, אך היו בטוחים שעם הטאבון יגיעו מספר כלים נוספים.
כתבות מעניינות נוספות
ספה ייחודית ונוחה באופן בלתי רגיל
אחת הדרכים ליהנות מנוחות מקסימלית וכן גם מיעילות זה באמצעות...
כיצד אפשר לעזור לכם מול הרשויות?
חילוקי הדעות שיש בין שמאים נובעים לא פעם מההשתייכות שלהם...
כשאתם בבעיה התקשרו למי שבאמת יכול לעזור לכם
מעצר או חקירה, הסתבכות בפלילים ועם המשטרה, כל אלה אירועים...
חשיבות ביצוע בדק בית גם בדירות חדשות
אחד השיקולים לרכישת דירה חדשה מקבלן הוא שהכניסה היא לדירה...
השירות שעוזר לכם להתנהל גם בחו"ל באופן חוקי
מדינות שונות מחוקקות חוקים משלהן אבל יש משהו שמשותף לכולן...
מתי נבצע טיפול שיניים לילדים בהרדמה מלאה?
משרד הבריאות קבע נוהל שמורה על ביצוע טיפולי שיניים בהרדמה...
כיצד תדעו שאתם סובלים מדיסלקציה בגיל מבוגר?
דיסלקציה היא לקות למידה אשר לא פעם מזהים בגילאי בית...
חזרה לחיים ללא כאבים: ניתוח מפרק הירך
ניתוח החלפת הירך זהו בעצם הליך כירורגי, במסגרתו מסירים לגמרי...
דיקור סיני בנהריה - מרפא לגוף ולנפש בלב הגליל המערבי
בלב הגליל המערבי, בין הרי הגליל ולחופי הים התיכון, שוכנת...
כל מה שחשוב לדעת לקראת רכישת מסנן אוויר
התפקיד של מסנן האוויר הוא להבטיח אוויר נקי לנשימה. ניתן...