Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מחאת הורים סוערת בנשר על התייקרות הקייטנות לקיץ הקרוב

מחאת הורים סוערת בנשר על התייקרות הקייטנות לקיץ הקרוב
שלומי זינו

ההורים מתלוננים על התייקרות הדרסטית במחירי הקייטנות ועל מועדי המחזורים ושעות הפעילות בקייטנות. יו"ר הליכוד ויו"ר האופוזיציה, חבר מועצת העיר שלומי זינו שהגיש השבוע הצעה לסדר בעניין: " רועי לוי קיצץ בכ-400,000 ש"ח את סבסוד העירייה לקייטנות דבר שגרם להתייקרות של כ-30% במחירי הקייטנות"

רשת המתנ"סים בנשר פרסמה השבוע את תכנית הקייטנות לגני הילדים בחופשת הקיץ הקרובה. עם פרסום התכנית, עלו טענות רבות בקרב ההורים על השינויים במחירים המשקפים התייקרות של עשרות אחוזים בהשוואה לשנים קודמות, שלדבריהם פוגעים ואינם מתחשבים בהם ובילדיהם.

עיקר טענותיהם של ההורים נוגע לא רק למחירים אלא גם למועדי המחזורים ולשעות הפעילות בקייטנות. על פי הפרסומים, קייטנות הקיץ השנה יפעלו בשלשה מחזורים: המחזור הראשון יתקיים בין התאריכים 1-21 ביולי ויכלול 15 ימי קייטנה, ללא ימי שישי. המחזור השני יתקיים בין התאריכים 22.7 – 31.7 ויכלול 8 ימי קייטנה, ללא ימי שישי והמחזור השלישי יתקיים בין התאריכים 1-15 באוגוסט ויכלול 11 ימי פעילות ללא ימי שישי.

ההרשמה למחזור השני והשלישי מותנים בהרשמה למחזור הקודם. כלומר, מחזורי הקייטנות מתוכננים כך שאם ההורים ירצו לרשום את ילדיהם לקייטנה לכל חודש יולי, הם ייאלצו להירשם לשני המחזורים ובעקבות כך לשלם פעמיים. עד היום פוצלו המחזורים לפי חודשים מלאים, כל יולי וכל אוגוסט. התכנית לפיכך יוצרת בעיה קשה להורים ומייקרת באופן משמעותי את העלות ללא התחשבות והנחות לילד שני או שלישי.

בנוסף, גם שעות הפעילות התקצרו. שעת סיום הפעילות היא השעה 13:00 (לעומת השעה 14:00 בעבר), מה שיגרום ללחץ מיותר להורים עובדים. כלומר זמני הפעילות התקצרו בשעה מדי יום.

בטרם פרסום התוכנית,  שפורסמה ביום שני השבוע בשעת ערב מאוחרת באתר האינטרנט של רשת המתנסים נשר, הגיש יו"ר הליכוד ויו"ר האופוזיציה, חבר מועצת העיר שלומי זינו, באותו יום בשעות הבוקר הצעה לסדר היום מפורטת בה הוא דורש לפרסם את המועדים והמחירים של הקייטנות תוך שהוא מציע עיריית נשר תפעל כך שמחירי הקייטנות המופעלים ע" רשת המתנ"סים יהיו במחירים סבירים שאינם עולים על 450 ש"ח לילד בגני הילדים ושאינם עולים על 300 ₪ עבור ילד בכיתות א'-ג' (בית הספר החופש הגדול) , ושאינם עולים על 550 לילד בכיתות ד'-ו'  וכולם למשך פעילות שלא תפחת מ-3 שבועות רצופים.

כמו כן זינו הציע כי עיריית נשר תסבסד את מחירי הצהרונים בקייטנות, להורים המעוניינים כך שלא לא יעלו למעלה מ- 250 ₪ לילד בכל הגילאים עבור כל תקופת הקייטנה.

עם פרסום התכנית, החלו הורים להביע את אכזבתם בפרסומים שונים בקבוצות הפייסבוק השונות, תוך שהם פונים לראש העירייה, רועי לוי וסגנו ישי איבגי בפניות שונות אך השניים שמרו על שתיקה במשך יממה שלמה ולא הגיבו בעניין.

בין השאר כתבה אחת התושבות, ס.ל.: "נחנקו כבר. כל דבר בעיר הזו עלה במחיר. לרשום 2 ילדים לצהרונים ביולי-אוגוסט עולה מעל 4 אלף..
מזל שאין לי 4 ילדים..לא יודעת איך משלמים סכומים כאלו.רועי לוי – ראש העיר נשר תעשה משהו לעזור לנו!
יש פה הורים עם 2 ו3 ילדים.. לא ריאלי.  "

מחאת הורים סוערת בנשר על התייקרות הקייטנות לקיץ הקרוב
שלומי זינו

תושבת נוספת נ.מ., כתבה: " מישהו יכול להסביר לי למה מחירי קייטנות קיץ גנים העלו מחירים משנה שעברה , הורידו שעה ושוב אין אפשרות להירשם ליולי מלא בתשלום אחיד במקום לחשב שני מחזורים של תאריכים בעלות של 1540 שקלים לילד בגן ?

אין תכנים ברעיונות הילדים תקועים בגן לא עושים שום דבר מיוחד למה העלויות האלה ?? איזה סיבה יש לגבות מחירים כאלה ?
למה כל שנה מעלים אותם תלונות ושום דבר לא קורה ?
יצאו הרבה אמירות שהשנה קייטנות קיץ יהיו במחירים שפויים וכן תהיה את האופציה להירשם ליולי מלא ללא תלות באוגוסט ?
האם זה עתיד להשתנות?  "

התושבת ר.כ כתבה: "מחיר מטורף ללא הצדקה, מה עושים אנשים שאין להם את הסכום הזה? מה עושים הורים לשניים או שלושה ילדים?! ישלמו 6000 ש״ח קייטנות? זה מטורף"

תושבת נוספת ע.כ, כתבה:  " אין לי מושג איך אני עומדת לשלם סכום כזה, 4500 אלף עבור 2 ילדים והעיניין הוא שאין ברירה"

אתמול (יום ג') פורסם בדף הפייסבוק של רשת המתנסים נשר שבה נכתב בין היתר כי הפרסום שבוצע ביום שני השבוע באתר האינטרנט של רשת המתנסים לא היה מלא ומעודכן (למרות שבפועל כן פורסמו כל המחזורים וכל המחירים) ובהמשך ההודעה נכתב כי הדברים שפורסמו באתר היו לצורך בדיקה ראשונית והרצה של הדברים בלבד. ובקרוב תפורסם הודעה מעודכנת.

בסמוך להודעה זו, פרסם ראש עיריית נשר רועי לוי שבה התייחס בין השאר למחאת הקייטנות: "אני מבין ושומע שלעיתים חלק מהאנשים חסרי סבלנות וגם אני.. מחר יצא פרסום הקייטנות באופן מסודר. עד אז תשאירו את הספינים לאחרים.

ואכן הבוקר יצאה הודעה בדף הרשמי של רשת המתנסים בנשר ובה פורטו המועדים והמחירים שפורסמו כבר לפני יומיים, רק שהפעם הם עוצבו בטבלה עם גרפיקה.

ומיד לאחר מכן ראש העירייה רועי לוי הוציא פרסום נוסף שבו הוא שיתף את הודעת רשת המתנסים נשר שבה התנצל על העיכוב בפרסום והבטיח כי יקיים ישיבה שבה יסיק את המסקנות לשנה הבאה ובסיום הודעתו אף השליך ברמיזה את האחריות על המתנס בנשר כשהבטיח לפעול לשינוי במתנ"ס כך שיפעל בשיתוף עם העירייה ולטובת תושבי נשר בלבד.

 

יו"ר הליכוד ויו"ר האופוזיציה, חבר מועצת העיר שלומי זינו מסר: " עיריית נשר קיצצה השנה במאות אלפי שקלים את התקציב המיועד לסבסוד הקייטנות תוך שעיריית נשר והעומד בראשה מתעתעים בהורים באמצעות תרגילים של יחסי ציבור כדי להסתיר את העובדה שהשנה מחירי הקייטנות התייקרו בלמעלה מ-30%.  הסאגה חוזרת על עצמה ואותם אלו שהתלוננו כשישבו בספסלי האופוזיציה ואף הצטרפו למחאות ההורים שהובלתי בשנים האחרונות שכללו גם הפגנות ליד העירייה ועצומות של הורים נגד העלאת מחירי הקייטנות והצהרונים בשנים האחרונות , תוך דרישה להפסיק את הנוהג הפסול של פרסום המחירים והמועדים ברגע האחרון הפוגע בקהל השבוי שלנו, תושבי העיר נשר הכורעים תחת הנטל שכבר נפגעו רק לאחרונה מהעלאות שונות כמו תוספת 5% בארנונה הכללית והעלאות מיסים נוספות גם לבעלי העסקים בנשר כמו תוספת של 300% לאגרת השילוט המתבטאת באלפי שקלים לשנה עבור כל בעל עסק ותוספת של כ-17% באגרות והיטלי בניה המתבטאת בתוספת של עשרות אלפי שקלים לתושבים המעוניינים להרחיב את ביתם, חברי הנהלת העירייה ובראשם מר רועי לוי וישי איבגי שבניגוד להבטחות הבחירות שלהם, שוב מכניסים יד לכיס של התושבים בכל דרך, כדי לכסות את ההוצאות שגדלו בעירייה בשל העסקת 2 סגנים בעלות של כמיליון שקלים לשנה עבור כל אחד ועלויות נוספות הנאמדות במיליוני שקלים בגין העסקת יועצים ועוזרים חדשים ורכישת ג'יפים מפוארים בלשכת ראש העיר וסגניו בנוסף למאות אלפי השקלים שעיריית נשר מוציאה בנשר על יחסי ציבור ופרסום ותקציבי עתק המועברות לעמותות של מקורבים ועובדי עירייה ומועצה דתית שאף היו פעילים פוליטיים בבחירות האחרונות.

מחאת הורים סוערת בנשר על התייקרות הקייטנות לקיץ הקרוב
שלומי זינו

עיריית נשר חייבת לפעול כך שהמחירים שנגבים מההורים ישקפו את הוצאות האמת של עלות הקייטנות (ללא רווחים). בפרט לאור העובדה כי עיריית נשר הנה עיר איתנה והקייטנות המופעלות ע"י רשת המתנ"סים המהווה זרוע ביצועית לעיריית נשר מתקיימת פעילות כל הקייטנות, באולמות וכיתות שהם נכסים עירוניים שממומנים ומתוחזקים ע"י העירייה או באמצעות תקציבים עקיפים של העירייה. בישיבת מועצת העיר אקיים דיון בנושא ואעלה את הצעתי לסדר היום.

במקביל פעלתי בשיתוף פעולה עם משרד המדע כדי שהפרויקט המבורך אותו התחלנו לפני שנתיים ימשיך וגם השנה ילדים רבים בנשר ישתתפו בקייטנת המדע ב-80 שקלים לשבוע. "

 

כתבות מעניינות נוספות
ספה ייחודית ונוחה באופן בלתי רגיל
אחת הדרכים ליהנות מנוחות מקסימלית וכן גם מיעילות זה באמצעות...
כיצד אפשר לעזור לכם מול הרשויות?
חילוקי הדעות שיש בין שמאים נובעים לא פעם מההשתייכות שלהם...
השירות שעוזר לכם להתנהל גם בחו"ל באופן חוקי
מדינות שונות מחוקקות חוקים משלהן אבל יש משהו שמשותף לכולן...
מאמן הכדורגל ברק בכר ערך הרצאה להנהלת מרחב צפון בחברת מקורות
מאמן העל בכדורגל ברק בכר, שמונה השבוע בשנית לאמן את...
אביב יפני בצפון הארץ פסטיבל ייחודי לכל המשפחה: "אביב יפני" יערך במהלך חול המועד פסח בחוצות המפרץ
הפסטיבל בפסח יכלול בין הייתר: מתחם מעוצב בהשראת ארץ השמש העולה, הפנינג...
משלבים את התעשייה עם האקדמיה
נציגי הקרן הפילנטרופית גוטווירט ובכירים מהטכניון ביקרו במרכז המחקר והפיתוח...
כיצד תדעו שאתם סובלים מדיסלקציה בגיל מבוגר?
דיסלקציה היא לקות למידה אשר לא פעם מזהים בגילאי בית...
אור ירוק לפרויקט התחדשות עירונית ענק בחיפה תחתית
חברת שובל – ברוך התחדשות עירונית מדווחת כי הגיעה לחתימות...
פגישה אישית עם גיבור צה"ל זיו שילון בחיפה
בוקר אישי עם זיו שילון – הכולל הרצאה מרתקת ומעוררת...
"אני מרגישה צעירה יותר לפחות ב-10 שנים"- המהפך של ילנה ויטנברג
ילנה ויטנברג חכמון, בת 47, רופאה, תושבת נשר ואם ל-2,...