Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מה עושים כאשר הלקוח לא משלם בזמן?

מה עושים כאשר הלקוח לא משלם בזמן?
קרדיט: Pixabay.com

כל עסק מבין את הצורך להעניק ללקוחותיו את האפשרות לשלם על מוצריו או שירותיו במגוון אמצעי תשלום שונים. לא פעם לקוחות יעדיפו לבחור בעסק שמאפשר להם גמישות בכל הנוגע לתשלום, כך שהם יכולים לשלם על מוצר או שירות שהם רוכשים בתשלום דחוי, אם אין להם את הסכום הנדרש בכדי לרכוש אותו בו בזמן. חשוב להבין כי עסקים אשר מאפשרים ללקוחות שלהם לשלם במועדים מאוחרים יותר על מוצרים או שירותים שהם מקבלים באופן מידי, עלולים לפגוע בתזרים המזומנים שלהם. על כן, חשוב לדעת כיצד להתמודד עם לקוחות שמאחרים בתשלום בצורה הטובה ביותר.

כיצד איחור בתשלום של לקוחות פוגע בתזרים המזומנים של העסק?

כל עסק שמאפשר ללקוחותיו לרכוש מוצרים או שירותים בתשלום דחוי כלשהו, יאלץ להתמודד עם ההשלכות על תזרים המזומנים שלו. מצד אחד, בעל העסק נדרש לרכוש מוצרים מספקים ומצד שני, בשל העובדה שהוא לא מקבל סכום כספי מידי על מוצרים שלקוחות רוכשים, הוא יגיע למצב שבו הוא מתקשה לשלם לספקים. מדובר על מצב לא אידיאלי כלל שחשוב למצוא את הדרכים הנכונות להתמודד איתו. בעלי עסקים מבינים כי אם הם לא יאפשרו ללקוחות שלהם לשלם בשיטות תשלום שונות לרבות בתשלומים דחויים, הלקוחות עלולים לבחור בעסק אחר, גמיש יותר מבחינת תשלומים על פניהם. יש צורך למצוא את הדרך להגדיל את תזרים המזומנים של העסק ובד בבד, לאפשר ללקוחות לשלם גם בצקים דחויים.

כיצד מתמודדים עם לקוחות שמשלמים בתשלומים דחויים?

צ'ק דחוי מהווה אופציית תשלום ריאלית עבור לא מעט לקוחות. בכדי שתזרים המזומנים בעסק לא יפגע כתוצאה מתשלום בצקים דחויים, כיצד לבחור בתהליך ניכיון צ'קים. המונח ניכיון צ'קים מציין צורך מימון נפוצה אשר החלה בשוק העסקי בקרב עסקים קטנים, בינוניים וגם גדולים שחיפשו את הדרך להנות מתזרים מזומנים מבלי להיכנס לחובות בגין נטילת הלוואות ומבלי לפרוע בטחונות בנקאיים.  אם אתם מקבלים צ'קים דחויים מהלקוחות שלכם אשר רשומים על שמכם או שם העסק ומיועדים לתאריך עתידי, ניתן להעביר אותם לבנק או לחברה העוסקת בתחום ניכיון שיקים ולקבל את התמורה הכספית שלהם באופן מידי. פריעת השיק תתבצע בו במקום בניכוי של ריבית שנקבעה מראש תמורת השירות. מדובר של שירות יעיל מאוד, כך שכל שנותר לעשות הוא לבחור את החברה או הבנק הנכונים עבור שירות זה, בהתאם  לגובה הריבית אותה הם גובים, בהתאם לדיסקרטיות של התהליך ובהתאם לכל פרמטר אחר שיש לקחת בחשבון.

קרדיט: Pixabay.com

אופציות נוספות שיכולות לסייע לכל בעל עסק לשמור על תזרים מזומנים חיובי בעסק הן:

אם לקוחות לא עומדים בתשלום שלהם, ניתן מראש לא לקבל לקוחות שכאלה. לא מדובר על הפסד גדול מאוד לעסק שכן, לקוחות שאינם משלמים בזמן הם לקוחות לא אמינים שאתם בוודאי לא רוצים.

אם הבעיה של העסק היא להתנהל כלכלית מול ספקים בשל תשלומים דחויים של לקוחות, ניתן לשלם לספקים בתשלום שוטף פלוס 30 או שוטף פלוס 60. כאשר יגיע מועד התשלום לספק, מרבית הסיכויים שכבר תקבלו את הסכום בצ'קים הדחויים או בתשלום דחוי אחר של לקוחות וכך לא תגיעו למצב של תזרים מזומנים שלילי בעסק.

כמובן שניתן להטיל עמלה גבוהה מראש על לקוחות שבוחרים לשלם בשיטת שוטף פלוס וזאת בכדי למנוע מהם עד כמה שניתן לבחור בשיטת התשלום המדוברת או לחילופין, במידה והם אכן  בוחרים בה, להרוויח מכך.

אם החלטתם ללכת על האופציה של ניכיון שיקים והעסק שלכם ממוקם בחיפה, כדאי שתחפשו את המקום הנכון לבצע בו ניכיון שיקים בחיפה, בהתאם לריבית הנמוכה ביותר שגובים תמורת שירותי הניכיון.

כתבות מעניינות נוספות
ספה ייחודית ונוחה באופן בלתי רגיל
אחת הדרכים ליהנות מנוחות מקסימלית וכן גם מיעילות זה באמצעות...
כיצד אפשר לעזור לכם מול הרשויות?
חילוקי הדעות שיש בין שמאים נובעים לא פעם מההשתייכות שלהם...
כשאתם בבעיה התקשרו למי שבאמת יכול לעזור לכם
מעצר או חקירה, הסתבכות בפלילים ועם המשטרה, כל אלה אירועים...
חשיבות ביצוע בדק בית גם בדירות חדשות
אחד השיקולים לרכישת דירה חדשה מקבלן הוא שהכניסה היא לדירה...
השירות שעוזר לכם להתנהל גם בחו"ל באופן חוקי
מדינות שונות מחוקקות חוקים משלהן אבל יש משהו שמשותף לכולן...
מתי נבצע טיפול שיניים לילדים בהרדמה מלאה?
משרד הבריאות קבע נוהל שמורה על ביצוע טיפולי שיניים בהרדמה...
כיצד תדעו שאתם סובלים מדיסלקציה בגיל מבוגר?
דיסלקציה היא לקות למידה אשר לא פעם מזהים בגילאי בית...
חזרה לחיים ללא כאבים: ניתוח מפרק הירך
ניתוח החלפת הירך זהו בעצם הליך כירורגי, במסגרתו מסירים לגמרי...
דיקור סיני בנהריה - מרפא לגוף ולנפש בלב הגליל המערבי
בלב הגליל המערבי, בין הרי הגליל ולחופי הים התיכון, שוכנת...
כל מה שחשוב לדעת לקראת רכישת מסנן אוויר
התפקיד של מסנן האוויר הוא להבטיח אוויר נקי לנשימה. ניתן...