Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מה זה עיבוד שבבי?

מה זה עיבוד שבבי?
קרדיט: Pixabay.com

בעולם של תעשיית הייצור המכאני, עיבוד שבבי מהווה את התחום השימושי והרחב ביותר בתהליכי ייצור. אין כיום תעשייה בעולם שלא עושה שימוש בתוצרי עיבוד שבבי, בין אם כחלק מתהליכי ייצור ישירים של מערכות ומוצרים ובין אם במסגרת חלקים ורכיבים מיוחדים של מיכון ייצור אשר יצרו אותם באמצעות טכניקות של עיבוד שבבי. כל אדם שמעוניין לעסוק בתחום חייב לעבור קורס עיבוד שבבי איכותי, על מנת שעבודתו תהיה מקצועית ועל מנת שהוא יצליח להשתלב בתעשייה בצורה הטובה ביותר.

מהי ההגדרה של עיבוד שבבי?

עיבוד שבבי שונה לגמרי מטכניקות ייצור אחרות כגון: הדפסות תלת מימד, יצירות או יצירת תוצרים דרך ביצוע מניפולציות שונות לחומרי הגלם כגון: עיוות, כיפוף ועוד. בעיבוד שבבי מתחילים בעצם עם גוש חומר אחד ומסירים ממנו חלקים ושכבות שונות של חומר הגלם עד שמגיעים לצורה המיועדת של אותו רכיב ספציפי. בעיבוד שבבי משתמשים בחומרי גלם שונים כאשר יש להתאים את ראש העיבוד וסוג המכונה לחומר הגלם הייעודי. יש צורך שהחומר המעובד יהיה קשה ועמיד מספיק בכדי לעמוד בטכניקת הייצור והעיבוד המדוברת. עיקר העבודה תהיה עם מתכות שונות כאשר המתכות הללו חייבות להיות קשות ועמידות בכדי להפיק תוצרים מדויקים.

העיבוד השבבי מאוד מארזי ומהותי בתעשיות הייצור בעולם וזאת משום שטכניקות הייצור מאפשרות להגיע לרמת דיוק גבוהה מאוד לצורך ייצור אמין ומהיר של רכיבים מדויקים וגם כי במקרים רבים יש צורך ברכיב שמיוצר כולו מגוש יחיד של חומר גלם וזאת בכדי לספק עמידות, חוזק ושלמות הנדסית.

העיבוד השבבי כולל בו טכניקות ייצור שונות פרטניות כאשר כל טכניקה מבצעת תפקיד אחר. יחד הן מאפשרות להגיע לרמת האיכות והדיוק שניתן להשיג רק באמצעות תחום הייצור המדובר. ישנן מכונות אשר מסוגלות לבצע רק משימת עיבוד אחת ומנגד יש מכונות גדולות ומתקדמות שיכולות לבצע מגוון רב של משימות עיבוד.

קרדיט: Pixabay.com

מהו קורס עיבוד שבבי והיכן לומדים אותו?

קורס עיבוד שבבי הוא קורס אשר נמשך בין 50-100 שעות אקדמאיות. הקורס מעניק ללומדים ידע רחב היקף בתחום. העיבוד השבבי רלוונטי ביותר לצורך תקינותן של מערכות תעשייתיות וטכנולוגיות אשר השימוש בהן הוא יומיומי. בוגרי הקורס לומדים להשתמש בכלי המדובר ובמקביל מוכשרים גם בלימוד בקרת איכות. מסלול הלימודים בקורס יהיה שונה ממוסד למוסד, אך מרבית המוסדות יציעו במסגרת הקורס צד עיוני יחד עם צד מעשי וכן הכשרה במפעלים לעיבוד שבבי. את הקורס ניתן ללמוד כיום במגוון מוסדות שונים וחשוב לבחור את המוסד המתאים לכם מכל הבחינות. יש לברר מראש מה כל  מוסד מציע במסגרת הקורס, מהי עלות הקורס,  האם בוגרי הקורס מצליחים להשתלב בתעשייה בצורה מוצלחת בתום הקורס, כמה זמן אורך הקורס והאם הוא כולל גם התנסות מעשית.

בין נושאי הלימוד בקורס ניתן למצוא: עיבוד שבבי קונבנציונלי וממוחשב, שרטוט ממוחשב, תכנות ועיבוד שבבי ממוחשב, עיבוד מכונות, הכרת המחשב, תהליכי ייצור, תורת החומרים, אבטחת איכות ועוד.

אפשרויות תעסוקה בסיום הקורס

בוגרי הקורס יוכלו להמשיך וללמוד תוכנות נוספות מעולם התכנון והשרטוט אשר משתמשים בהן מהנדסים והנדסאים כאשר הגדלת הידע בתחום תתרום לקידום המקצועי שלהם. מעבר לכך בוגרי הקורס יוכלו להשתלב בשוק העבודה מיד עם סיום הלימודים וכן יוכלו להיכנס לעולם ההייטק, התעשיות האלקטרוניות, תעשיות החומרים, עיבוד שבבי, הנדסת פלסטיקה, אבטחת איכות, מחרטות ועוד.

מהו השכר בתחום?

השכר בתחום ישתנה בהתאם לוותק ולניסיון של העובד בתחום. עובד בתחילת דרכו ירוויח בממוצע 7500 שח בחודש. לאחר צבירת וותק של יותר ממש שנות ניסיון המשכורת תגיע ל10000 ₪. ישנם תפקידים ניהוליים שניתן להתקדם אליהם בתחום שבהם המשכורת יהיו גבוהות יותר.

 

כתבות מעניינות נוספות
טרנדים בטבעות נישואין לנשים
החלטתם שכן? עכשיו הגיע הזמן לבחור את הכוכבת הבלתי מעורערת...
לוקו- מקסיקו מגיעה לחיפה
זה מתחיל בנשנוש ומסתיים בארוחה שלמה- הטורטיות הממולאות של לוקו...
קריאת מגילה ביקנעם בסימן הוקרה לחיילי צה"ל
קריאת מגילה ביקנעם בסימן הוקרה לחיילי צה"ל חגיגות פורים ביקנעם נפתחו...
טיפים ועצות שימושיות לבחירת המצעים המושלמים עבור המיטה שלכם
סדינים שמתאימים בדיוק למיטה שלכם חיוניים לשנת לילה שלווה וליצירת...
אילו אטרקציות ייחודיות לזנזיבר?
זנזיבר, פנינה טרופית וחבל ארץ של טנזניה, מציעה שילוב מושלם...
אין ברירה – צריך להוריד את הרכב מהכביש
בעלי רכבים רבים מגיעים בשלב מסוים למצב שבו הרכב שלהם...
יש הופעות אותן לא כדאי להחמיץ
אנחנו בני האדם, מאז ומתמיד, רצינו להכיר את מה שנמצא...
כל מה שאתם צריכים שיהיה בחנות החיות שלכם
אם יש לכם חית מחמד חדשה, אתם צריכים למצוא חנות...
דירה דיסקרטית- חוויה קצת שונה לבילוי בעיר
דירה דיסקרטית היא דירה רגילה שבה תוכלו לפגוש נשים לשירותי...
מקום למסיבת רווקות במרכז
אתן מחפשות מקום למסיבת רווקות במרכז כי אחת מהחברות הכי...