Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מה זה ביטוח רכב חובה?

מה זה ביטוח רכב חובה?
קרדיט pixabay

התשלומים השוטפים בארץ יכולים להיות מתישים, יש תשלומים שנחשבים בגדר מותרות ויש תשלומי חובה, ביטוח רכב הוא אחד מהם. לביטוח רכב יש שלושה סוגי ביטוחים: ביטוח חובה, ביטוח מקיף וביטוח צד ג\'. ביטוח חובה הינו הביטוח היחיד מבין השלושה שאתם מחויבים בו על פי חוק. כדי למצוא את המחיר המשתלם ביותר עליכם להגיש בקשה של הצעה לביטוח רכב דרך אחת החברות.

מה זה ביטוח רכב חובה?
קרדיט pixabay

מה כל כך חשוב בביטוח חובה?

המהות העיקרית של ביטוח רכב חובה לאו דווקא נוגעת אליכם, אלא לעוברי האורח. ביטוח חובה לא מבטח רק אתכם, אלא במקרה בו פגעתם חלילה בגוף אותו אדם מבוטח וזכאי לפיצויים לרבות מימון טיפול רפואי. במקרה בו אין לכם ביטוח חובה ועברתם תאונה כל ההוצאות יהיו מהכיס שלכם. כמו כן, תהיו חשופים לתביעות משפטיות בגין עבירה על החוק הכתוב. כאשר אתם מבקשים הצעה לביטוח רכב בדרך כלל תקבלו מסלול הכולל בתוכו כמה ביטוחים, ולאו דווקא ביטוח חובה בלבד.

על פי מה נקבע המחיר של ביטוח חובה?

בדרך כלל כל החברות יעניקו לכם מחיר זהה יחסית לביטוחי החובה. השוני העיקרי בין החברות יבוא לידי ביטוי בהצעת מסלולים שונים, ביטוח מקיף וביטוח צד ג\'. המחיר של ביטוח חובה נקבע בהתאם לעבר הביטוחי שלכם, לגיל שלכם, וכמו כן יש חברות אשר משפרות נהגים זהירים בהטבות בביטוח. יש דרכים שונות להוזיל את ביטוח הרכב לדוגמה, יש חברות ביטוח אשר מציעות ללקוחות שלהם ששומרים שבת הנחה על ביטוח הרכב, כיוון שהם לא משתמשים בימים אלו. חשוב לדעת, חברת הביטוח רוצה שתנהגו על הרכב כמה שפחות, מי שנוהג פחות משלם פחות.

הצעה לביטוח רכב לאחר השוואת מחירים

הדרך הטובה ביותר למצוא את הדיל המשתלם הוא באמצעות השוואת מחירים. באתרים להשוואת מחיר תוכלו קבל הצעה לביטוח רכב ממספר חברות שונות. כל חברה שנמצאת באתר תציע לכם את המסלולים שלה ואת המחירים שלה בהתאם לפרטים אותם אתם ממלאים באתר. בדרך כלל באתר להשוואת מחירים נקבל את המחירים האטרקטיביים ביותר בשל התחרות הגבוהה.

מילוי הפרטים הוא באופן מקוון, אתם ממלאים את הפרטים כמו הגיל שלכם, סוג הרכב, עבר ביטוחי (תאונות ב-3 השנים האחרונות) וכד'. לאחר מכן אתם שולחים את ההצעה המקוונת וחברות הביטוח יחזרו אליכם עם הצעה תוך פרק זמן קצר. אנו ממליצים לקבל את כל הצעות המחיר ולסנן מחירים שלא מתאימים לכם, מסלולים לא רלוונטים וחברות שאתם לא מכירים. זכרו, על אף המחיר אתם חייבים לבטח את הרכב שלכם בביטוח רכב, אתם שומרים גם על עוברי אורח, גם על הנוסעים הנוספים איתכם וגם על עצמכם. חברות הביטוח מציעות מסלולים מאוד נוחים אשר מתאימים לכל כיס.

כתבות מעניינות נוספות
גישה טיפולית רב-גונית
טיפול בהתמכרות כרוך בגישה רב-גונית המתייחסת הן להיבטים הפיזיים והן...
סוג ספציפי של הערכה המשמשת בעיקר בתוך צה"ל
מבחני דפר הם סוג ספציפי של הערכה המשמשת בעיקר בתוך...
ספה ייחודית ונוחה באופן בלתי רגיל
אחת הדרכים ליהנות מנוחות מקסימלית וכן גם מיעילות זה באמצעות...
כיצד אפשר לעזור לכם מול הרשויות?
חילוקי הדעות שיש בין שמאים נובעים לא פעם מההשתייכות שלהם...
כשאתם בבעיה התקשרו למי שבאמת יכול לעזור לכם
מעצר או חקירה, הסתבכות בפלילים ועם המשטרה, כל אלה אירועים...
חשיבות ביצוע בדק בית גם בדירות חדשות
אחד השיקולים לרכישת דירה חדשה מקבלן הוא שהכניסה היא לדירה...
השירות שעוזר לכם להתנהל גם בחו"ל באופן חוקי
מדינות שונות מחוקקות חוקים משלהן אבל יש משהו שמשותף לכולן...
מתי נבצע טיפול שיניים לילדים בהרדמה מלאה?
משרד הבריאות קבע נוהל שמורה על ביצוע טיפולי שיניים בהרדמה...
כיצד תדעו שאתם סובלים מדיסלקציה בגיל מבוגר?
דיסלקציה היא לקות למידה אשר לא פעם מזהים בגילאי בית...
חזרה לחיים ללא כאבים: ניתוח מפרק הירך
ניתוח החלפת הירך זהו בעצם הליך כירורגי, במסגרתו מסירים לגמרי...