Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מהם לימודי ניהול רשתות ותקשורת?

מהם לימודי ניהול רשתות ותקשורת?
קרדיט pexels

מתכוונים להתחיל ללמוד תחום מרתק במחשבים ועדיין מתלבטים מה הנישה שלכם? קיים תחום אחד שיש לו ביקוש גבוה מאד בשוק העבודה ואפשר להתחיל לעבוד בו לאחר קורס ניהול רשתות קצר. התחום הזה מאפשר לכם להיות מנהלי רשתות בתוך חברה או להתחיל לעבוד באופן עצמאי ולספק שירותים למגוון רחב של חברות.

היום, בעידן בו התקשורת התפתחה כל כך כל חברה, קטנה כגדולה, זקוקה למישהו שינהל את הרשת. לא מדובר רק ברשת המחשבים או רשת האינטרנט אלא גם תכנון של כל מערך הטלפוניה בחברה. היום, כאשר מרבית החברות משתמשות במרכזיות המשלבות גם מרכזיית IP, נדרש איש תחזוקה מיוחד שממשיך ובונה שלוחות נוספות, מוסיפים קווים ומתקן תקלות אם צריך.

מהם לימודי ניהול רשתות ותקשורת?
קרדיט pexels

לא שוכחים גם את נושא האבטחה

במהלך קורס ניהול רשתות לומדים גם עקרונות בסיסיים שקשורים לאבטחת מידע. אבטחת הרשתות היא חלק בלתי נפרד משגרת יומו של מנהל הרשת. באמצעות הגדרת פרוטוקולים קבועים שהארגון יעמוד בהם, התקנה של תוכנות כמו פיירוול ואנטיוירוס בכל עמדה ועד יצירה של מספר רשתות נפרדות זו מזו (כאשר המידע הרגיש בחברה אינו מחובר לרשת הראשית) אפשר ליצור סביבה שתהיה מאובטחת ככל האפשר. חלק ממנהלי הרשתות מוסיפים גם קורס סייבר כדי להכיר את תחום האבטחה יותר לעומק.

הרבה יותר מעבודה על מחשב

מנהלי רשתות לא עובדים רק על עמדות המחשב כמו במרבית המקצועות של עולם ההייטק אלא הם גם מבצעים עבודות של התקנת הרשת בפועל. חיבורי האינטרנט שלנו דורשים הכרות עם החומרה העדכנית, הוספת מודמים וראוטרים והגדרה נכונה של כל אחד מהם. לאחר שלומדים קורס אפשר לעבוד גם בחברות האינטרנט ולעזור לארגונים קטנים וגדולים להתחבר בצורה טובה יותר.

מחשוב ענן – הדור הבא של ניהול הרשת

כיום, חלק ניכר מהעבודה של הארגון אינה נשמרת רק על המחשבים בחברה או בשרת פנימי אלא העבודה מתבצעת גם על גבי רשת האינטרנט. אם בעבר היה מדובר רק בגיבוי של המידע, היום חלק מהתוכנות לא מותקנות על המחשב עצמו אלא ניתן לגשת אליהם באופן מקוון. מנהלי הרשת מטמיעים את פתרונות הענן לכל ארגון בהתאם לצרכים שלו ומסוגלים להציע פתרונות חדשים לארגונים שבהם העבודה היא עדיין מיושנת.

כמה משתכרים מנהלי רשתות?

לאחר סיום הלימודים תוכלו להתחיל לעבוד בתפקידים זוטרים עם משכורות המתחילות מעשרת אלפים שקלים ומעלה ולהתקדם לתפקידי מפתח במשכורות משולשות ומרובעות. חלק ניכר מהלימוד מבוסס על הסמכות של חברת מייקרוסופט הכוללות מבחנים של החברה ותעודה נחשקת בסופה. עם התעודה של מנהל רשתות של מייקרוסופט חברות רבות יוכלו לשלב אתכם בתפקידי מפתח כבר לאחר זמן קצר. מדובר בתפקיד שיחסית קל להתקדם בו, במיוחד אם הצלחתם בקורס בצורה טובה.

ניהול רשתות בסביבת לינוקס

לצד ההסמכות של מייקרוסופט פעמים רבות יש לדעת גם סביבות אחרות דוגמת לינוקס. במיוחד אם אתם מתכוונים לעבוד בחברה המחזיקה שרתי לינוקס, מתכנתים העובדים בסביבה זו או חוות שרתים המגדירות את השרתים עבור לקוחות אחרים. תוכלו לשלב קורס הכולל את כל מערכות ההפעלה ולהכיר לעומק את הדרך הנכונה לתפעל אותן.

לסיכום, לימודי ניהול רשתות ותקשורת פותחים בפניכם עולם המתעדכן כל העת של ניהול רשתות תקשורת ואינטרנט. לאחר הקורס תוכלו לעבוד בתחום הן כשכירים במשכורות מתגמלות והן כעצמאיים העובדים בשעות גמישות בארץ ובעולם. חשוב לציין כי התעודה של מייקרוסופט תקפה מסביב לגלובוס ובאמצעות הכשרות תקופתיות תוכלו להמשיך להיות מוסמכי מייקרוסופט בטכנולוגיות עתידיות.

כתבות מעניינות נוספות
גישה טיפולית רב-גונית
טיפול בהתמכרות כרוך בגישה רב-גונית המתייחסת הן להיבטים הפיזיים והן...
סוג ספציפי של הערכה המשמשת בעיקר בתוך צה"ל
מבחני דפר הם סוג ספציפי של הערכה המשמשת בעיקר בתוך...
ספה ייחודית ונוחה באופן בלתי רגיל
אחת הדרכים ליהנות מנוחות מקסימלית וכן גם מיעילות זה באמצעות...
כיצד אפשר לעזור לכם מול הרשויות?
חילוקי הדעות שיש בין שמאים נובעים לא פעם מההשתייכות שלהם...
כשאתם בבעיה התקשרו למי שבאמת יכול לעזור לכם
מעצר או חקירה, הסתבכות בפלילים ועם המשטרה, כל אלה אירועים...
חשיבות ביצוע בדק בית גם בדירות חדשות
אחד השיקולים לרכישת דירה חדשה מקבלן הוא שהכניסה היא לדירה...
השירות שעוזר לכם להתנהל גם בחו"ל באופן חוקי
מדינות שונות מחוקקות חוקים משלהן אבל יש משהו שמשותף לכולן...
מאמן הכדורגל ברק בכר ערך הרצאה להנהלת מרחב צפון בחברת מקורות
מאמן העל בכדורגל ברק בכר, שמונה השבוע בשנית לאמן את...
מתי נבצע טיפול שיניים לילדים בהרדמה מלאה?
משרד הבריאות קבע נוהל שמורה על ביצוע טיפולי שיניים בהרדמה...
אביב יפני בצפון הארץ פסטיבל ייחודי לכל המשפחה: "אביב יפני" יערך במהלך חול המועד פסח בחוצות המפרץ
הפסטיבל בפסח יכלול בין הייתר: מתחם מעוצב בהשראת ארץ השמש העולה, הפנינג...