Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מהו ניהול מוניטין

מהו ניהול מוניטין
קרדיט: Pixabay

מוניטין שרוכשים לאורך שנים מהווה נכס משמעותי וחשוב מאוד ועל כן, אזכורים שליליים באינטרנט, בעיקר בגוגל וברשתות החברתיות, עלול לפגוע במוניטין שלכם ולהסב נזק תדמיתי משמעותי מאוד, אשר יוביל גם לנזק אישי, כלכלי וחברתי. אם חיפשתם את השם שלכם או של העסק שלכם בגוגל ומצאתם תוצאות שליליות בעמוד הראשון, חשוב מאוד לפנות לחברה העוסקת המציעה שירות ניהול מוניטין באינטרנט בצורה מקצועית ואמינה, אשר תסייע לכם בגיבוש אסטרטגיה לשיפור המיתוג שלכם והמוניטין שלכם באינטרנט.

ניהול מוניטין באינטרנט- למה זה חשוב?

כמעט 90 אחוזים מהגולשים, מבצעים כיום חיפוש בגוגל ולעיתים רחוקות במנועי חיפוש אחרים טרם הם רוכשים מוצר או שירות כלשהו. מעבר לכך, האינטרנט מהווה כלי חשוב מאוד לצורך איתור מידע על עסקים, מותגים, ארגונים, עמותות, אנשים, מוצרים ועוד. מאחר והאינטרנט המהיר והרשתות החברתיות הפכו למקור מידע יעיל ושימושי מאוד, חברות ומותגים מובילים הבינו כי עליהם לשפר את התדמית והמיתוג שלהם באינטרנט. הדאגה לשם הטוב באינטרנט היא חשובה מאוד. לא מעט ארגונים ואנשים פרטיים משקיעים משאבים ומאמצים רבים בכדי לשפר את המוניטין שלהם באינטרנט, אך חשוב לדעת כי כל פרסום שלילי יכול לפגוע קשות בשם הטוב ועל כן, ניהול מוניטין ברשת יעסוק קודם כל בהסרת התוצאות השליליות בשיטות חוקיות מהרשת.

במציאות שאנו חיים בה כיום שבה האינטרנט תופס מקום של כבוד בחיינו, כל עסק, אדם פרטי בעל השפעה, בעל מקצוע ועוד, זקוקים לשירות ניהול מוניטין ברשת בכדי להימנע מפגיעה בשם הטוב שלה. מוניטין שלילי ברשת גורם לפגיעה ישירה בנציגי ציבור, אמנים, מותגים  או אנשי מקצוע מנוסים  והפגיעה יכולה לבוא לידי ביטוי בפן החבתי, הכלכלי והמקצועי. לא קל לתקן נזק אשר נגרם למותג או לאדם כלשהו בשל פרסום שלילי,  גם אם מדובר על פרסום שכלל לא אמיתי.

קרדיט: Pixabay

על מה מתבסס שירות ניהול מוניטין באינטרנט?

ניהול מוניטין באינטרנט מהווה תחום חדש יחסית אשר התפתח מתחום יחסי הציבור, אך בעידן האינטרנט המטרה העומדת על הפרק היא לשפר את המיתוג של הארגון או האדם ולחזק את המוניטין שלו ברשת על ידי יצירת נכסים דיגיטליים המשפרים את המוניטין, העלמת אזכורים שליליים מגוגל ומפלטפורמות אחרות באינטרנט ועוד.

יש טכניקות שונות לניהול מוניטין ברשת ואחת המטרות המרכזיות העומדת על הפרק בתהליך זה היא לדחוק תוצאות שליליות במנועי החיפוש ובעיקר בגוגל ולקדם על פניהן את התוצאות החיוביות של המותג או האדם.

אם תביטו בדף התוצאות הראשון של גוגל, תבחינו כי המקומות הראשונים מיועדים בדרך כלל לפרסום והתוצאות האורגניות מופיעות מתחת למודעות הפרסום. גולשים יתייחסו לרוב בעיקר לתוצאות החיפוש בעמוד הראשון ועל כן, כל אזכור שלילי שיופיע בו ישפיע עליהם. בכדי לדחוק תוצאות שליליות בגוגל ניתן לבצע פעולות שונות כגון: אופטימיזציה לאתר הבית וקידום אורגני איכותי בגוגל, פתיחה של בלוגים הכוללים תכנים חיוביים שמחזקים את המוניטין, כתבות יח"צ חיוביות על האדם או המותג, הפצת תכנים באינטרנט צורך שיפור המוניטין ודחיק האזכורים השליליים, פנייה ישירה לגולש שכתב את הביקורת או  לבעלי האתרים שבהם הופיעה הביקורת על  מנת שיסירו את האזכור השלילי ועוד, לנהל קמפיין ממומן איכותי בגוגל ועוד.

ניהול מוניטין בפייסבוק

הרשתות החברתיות כיום מציעות כלים שיווקים יעילים ואיכותיים לצורך פרסום, אך יחד עם זאת, כל אדם יכול לפרסם פוסט פוגעני נגדכם, גם אם הוא לא צודק בטענותיו. על כן, ניהול מוניטין צריך להתקיים במקביל גם בפייסבוק, שמהווה את הרשת החברתית הגדולה ביותר שכן, לא פעם האזכורים השליליים והביקורות יופיעו דווקא בפייסבוק וזאת בשל הקלות שבה ניתן להעלות פוסטים פוגעניים על כל אדם, חברה, מותג ועוד.

ניהול מוניטין בפייסבוק גם מבוסס על טכניקות שונות וחשוב מאוד לנהל פרופיל איכותי ולהעלות בו תכנים מקורים ואיכותיים שיצרו באז חיובי.

בכדי לנהל מוניטין בצורה מוצלחת ברשת, כדאי מאוד לבחור בחברה מקצועית, אמינה ומומלצת בתחום.

כתבות מעניינות נוספות
חשיבות ביצוע בדק בית גם בדירות חדשות
אחד השיקולים לרכישת דירה חדשה מקבלן הוא שהכניסה היא לדירה...
השירות שעוזר לכם להתנהל גם בחו"ל באופן חוקי
מדינות שונות מחוקקות חוקים משלהן אבל יש משהו שמשותף לכולן...
מתי נבצע טיפול שיניים לילדים בהרדמה מלאה?
משרד הבריאות קבע נוהל שמורה על ביצוע טיפולי שיניים בהרדמה...
כיצד תדעו שאתם סובלים מדיסלקציה בגיל מבוגר?
דיסלקציה היא לקות למידה אשר לא פעם מזהים בגילאי בית...
חזרה לחיים ללא כאבים: ניתוח מפרק הירך
ניתוח החלפת הירך זהו בעצם הליך כירורגי, במסגרתו מסירים לגמרי...
דיקור סיני בנהריה - מרפא לגוף ולנפש בלב הגליל המערבי
בלב הגליל המערבי, בין הרי הגליל ולחופי הים התיכון, שוכנת...
כל מה שחשוב לדעת לקראת רכישת מסנן אוויר
התפקיד של מסנן האוויר הוא להבטיח אוויר נקי לנשימה. ניתן...
כיצד לבחור את המצעים המדויקים עבורכם?
כדי לשמור על שינה איכותית ונוחה, יש צורך לבחור במצעים...
"אני מרגישה צעירה יותר לפחות ב-10 שנים"- המהפך של ילנה ויטנברג
ילנה ויטנברג חכמון, בת 47, רופאה, תושבת נשר ואם ל-2,...
שכונות להשקעה בחיפה עם פוטנציאל להתחדשות עירונית
שנת 2023 הייתה שנה של האטה בענף הנדל"ן הישראלי, שנראה...