Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

לא רק כדורים: תרופות סבתא ללחץ דם גבוה

לא רק כדורים: תרופות סבתא ללחץ דם גבוה
מקור PIXABAY

לחץ דם גבוה הנה תופעה מוכרת ודי שכיחה, אך אין להקל בה ראש כיוון שהיא לא רק מובילה לשלל תופעות לוואי, אלא היא בעיקר מסוכנת, עשויה להוביל למגוון מחלות לב ולהזיק לאיברים חיוניים. מכאן שאם אובחנתם כבעלי לחץ דם גבוה יש כמה דברים שתוכלו לעשות, בין היתר גמילה מסיגריות, אימוץ אורח חיים בריא והקפדה על תזונה נכונה. נוסף על כך, מומלץ להכיר תרופות סבתא שמיועדות לסייע באופן משמעותי, אם כי מראש נציין שכל מקרה מצריך התייעצות רפואית לצד התאמה אישית.

לא רק כדורים: תרופות סבתא ללחץ דם גבוה
מקור PIXABAY

זהירות טבעית מתופעות לוואי טבעיות

אנשים שסובלים מלחץ דם גבוה בין היתר עלולים לסבול מהיווצרות קרישי דם. אם רופא החליט כי עליכם לצרוך מדללי דם, ניתן למצוא מגוון מדללי דם טבעיים, כגון כורכום, ויטמין E, אבץ, מגנזיום ואומגה 3. כל אחד מהתוספים נחשב כמעכב או כמונע היווצרות של קרישי דם.

דיאטת ייעודית לטיפול בלחץ דם

קיימות דיאטות שנועדה למזער ואף למנוע לחץ דם גבוה באופן ייעודי. מי שייבחר בדרך זו יתבקש להתמיד בצריכת רכיבים שנחשבים חיוניים עבור אנשים בעלי לחץ דם גבוה. התזונה כוללת סיביים תזונתיים, אשלגן, סידן, דגנים מלאים, פירות וירקות, עוף, דגים ואגוזים. מנגד, התזונה מוציאה מהרשימה בשר אדום, מלח, סוכר, מזון מעובד ובאופן כללי שומן רווי. 

צמח הליקוריץ

עוד מוצר טבעי שמיועד להתמודד עם הבעיה הנו צמח הליקוריץ. לא מדובר בעוד תרופות סבתא ללחץ דם גבוה, אלא בצמח שסגולותיו ידועות לאורך אלפי שנים. רק לאחרונה מחקר בתחום הוביל לגילוי הבא: צמח הליקוריץ מהווה טיפול משלים להורדת לחץ דם, אך לא רק, אלא הוא גם מיועד להתמודד עם שומנים בדם ועם כולסטרול.

תרגול נשימות

תרגול של נשימה נכונה עשוי להוות דרך משלימה עבור הפחתת לחץ הדם. הרעיון הוא להרפות את כלי הדם והשרירים שהתכווצו, וזאת מתוך מטרה להוביל לזרימת דם יותר חלקה. רעיון זה הוליד מכשיר ייעודי שמסייע לעקוב אחר אופי הנשימה ובמקביל להטמיע נשימה יותר נכונה. אם אתם סובלים מבעיות נשימה, כדאי להתאים את תרגילי הנשימה בהתאם ולדעת מה כדאי לעשות ולא לעשות במקרים אלו. מומלץ להתייעץ עם מומחה בתחום לבחירה והתאמת התרגילים למצב האישי של כל אחד.

בצל ודבש

מסתבר שלא רק עבור צינון השילוב של בצל ודבש נחשב יעיל, אלא גם עבור לחץ דם גבוה. הטיפול מציע סיוע בדרגת SOS, משמע מי שמבקש להוריד באופן מידי את לחץ הדם נדרש לערבב בין מיץ בצל לבין שתי כפות של דבש. כמו כן, גם אם לא מדובר במצב קיצון מוטב לשתות שילוב זה באופן יומיומי. 

שורש סלק 

קחו שורש סלק ותהפכו אותו למיץ טבעי. אם רק תשתו מיץ זה פעמיים ביום תעניקו לגוף שלכם קו הגנה נוסף מפני לחץ דם גבוה. 

יוגה

גם אם אף פעם לא הייתם אנשים של יוגה, הגיע הזמן לשקול להכניס קצת שלווה לחייכם, ויוגה בהחלט עשויה לסייע. מדוע? התמודדות מול מתחים נחשבת חשובה עבור בעלי לחץ דם גבוה, ועל כן מוטב לבחור כמה תרגילי יוגה שאליהם יותר מתחברים ופשוט להתחיל ליישם אותם לא רק במצבי קיצון, אלא גם בימי שגרה.

אצת כלורלה

אצת כלורלה קיימת לאורך מיליארדי שנים והיא ידועה באינספור סגולות, כאשר אחת מהסגולות מתייחסת להורדת לחץ דם. מה צריך לעשות? לצרוך אותה באופן יומיומי ביחד עם האוכל, אך ראשית יש להבין מהו המינון הרצוי וכמובן לבחון התאמה רפואית ושילוב של תרופות ייעודיות.

לא חסרות תרופות סבתא ללחץ דם גבוה, כאשר כל קטגוריה (תזונה, פעילות גופנית, תוספים מזינים וכדומה) היא עולם ומלואו. אי לכך אין להתפזר, אלא רק לנסות להקפיד בכול קטגוריה בצורה שנוח להתחבר אליה, וכמובן בו זמנית להיות במעקב רפואי ולבחון האם יש צורך לשלב תרופות קונבנציונליות.

כתבות מעניינות נוספות
השירות שעוזר לכם להתנהל גם בחו"ל באופן חוקי
מדינות שונות מחוקקות חוקים משלהן אבל יש משהו שמשותף לכולן...
מתי נבצע טיפול שיניים לילדים בהרדמה מלאה?
משרד הבריאות קבע נוהל שמורה על ביצוע טיפולי שיניים בהרדמה...
חיסון פרבנר: המגן החיוני מפני דלקת ריאות בכל השנה
"דלקת ריאות הינה מחלה קשה שמתבטאת בשיעול, חום גבוה, הרגשה...
כיצד תדעו שאתם סובלים מדיסלקציה בגיל מבוגר?
דיסלקציה היא לקות למידה אשר לא פעם מזהים בגילאי בית...
חזרה לחיים ללא כאבים: ניתוח מפרק הירך
ניתוח החלפת הירך זהו בעצם הליך כירורגי, במסגרתו מסירים לגמרי...
דיקור סיני בנהריה - מרפא לגוף ולנפש בלב הגליל המערבי
בלב הגליל המערבי, בין הרי הגליל ולחופי הים התיכון, שוכנת...
כל מה שחשוב לדעת לקראת רכישת מסנן אוויר
התפקיד של מסנן האוויר הוא להבטיח אוויר נקי לנשימה. ניתן...
כיצד לבחור את המצעים המדויקים עבורכם?
כדי לשמור על שינה איכותית ונוחה, יש צורך לבחור במצעים...
"אני מרגישה צעירה יותר לפחות ב-10 שנים"- המהפך של ילנה ויטנברג
ילנה ויטנברג חכמון, בת 47, רופאה, תושבת נשר ואם ל-2,...
שכונות להשקעה בחיפה עם פוטנציאל להתחדשות עירונית
שנת 2023 הייתה שנה של האטה בענף הנדל"ן הישראלי, שנראה...