Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

יתרונות של מיטה וחצי לחדר נוער על פני מיטת יחיד

יתרונות של מיטה וחצי לחדר נוער על פני מיטת יחיד

עיצוב חדר נוער

בבואנו לעצב חדר נוער, בין אם מדובר בחדר חדש או חדר ילדים שעובר הסבה לחדר נוער, צריך לקחת בחשבון מספר דברים כדי שהנער או הנערה יעברו לחדר שתפור למידותיהם ומשקף את רצונותיהם וצרכיהם המשתנים בצורה הטובה והיעילה ביותר.

אחרי שדאגתם לארון במידות שיתאימו לגודל המלתחה של המתבגרים, למקומות אחסון לפרי הלימוד (וכמה כרכים של הארי פוטר לחובי הז'אנר), פרשתם שטיח צמרירי שיוסיף חמימות ולשולחן כתיבה נוח ורחב למען כל השעות שהמתבגר יבלה בלימוד אינטנסיבי בשנים הקרובות, הגיע הזמן לחשוב על המיטה המתאימה ביותר.

יתרונות של מיטה וחצי לחדר נוער על פני מיטת יחיד

חדר ילדים לעומת חדר נוער

סביר להניח שבתור ילד, עד לא מזמן, הוא ישן על מיטת יחיד וזה היה הפתרון המושלם – נוחות לצד ניצול מקסימלי של שטח החדר לפעילויות כמו פרישת כל המשחקים על הרצפה כשמגיע חבר או תחרות ריקודים שהצריכה שטח גדול ככל האפשר מהחדר. בהנחה שהצעצועים שהיו מרכז תשומת הלב לפני כמה שנים איבדו מקסמם, ומסיבות ריקודים מארגנים כבר בסלון או במקום רציני יותר, החדר שינה את ייעודו וכעת הפעילויות העיקריות בו יהיו כנראה הכנת שיעורים, אירוח חברים ושינה. המתבגרים שלכם גדלו, מנטלית ופיזית וכנראה יודו לכם אם תדאגו להם למיטה מעט יותר גדולה שתשרת אותם בשנים הקרובות. בהנחה שמיטה זוגית זאת קפיצת מדרגה גדולה מידי עבור נער מתבגר, ולא בטוח שהיא תשאיר לו בחדר מקום לשאר הרהיטים החשובים, מיטות וחצי נראות כמו הפתרון האולטימטיבי למתבגרים.

אז מה היתרונות הבולטים של מיטה וחצי על פני מיטת יחיד?

נוחות

הילד גדל כל יום בימים אלה ומתחיל לאתגר את מיטת היחיד שהוא ישן בה מגיל צעיר. הגוף הולך ותופס יותר משטח המיטה, מה שמשאיר מעט מאוד מקום לסיבוב תמים מתוך חלום באמצע הלילה מבלי שהוא ימצא את עצמו מתעורר בהפתעה על הרצפה. לא נעים. גם אם המתבגר שלכם לא סובל כרגע מצפיפות, שינה באלכסון היא פריווילגיה של מתבגרים ואין ספק שלהתפרש על מלוא רוחב המיטה זאת חוויה נעימה לכולם.

אירוח חברים

אחת החוויות הכיפיות בתור מתבגרים היא אירוח חברים למסיבת פיג'מות – מכינים ביחד שיעורים (חייבים) אוכלים ביחד ארוחת ערב עם המשפחה, אולי משחקים קצת משחקי מחשב, מצחצחים שיניים והולכים לישון. אין כמו שיחה לתוך הלילה עם החבר הכי טוב, שניה לפני שנרדמים על מה שהיה בכיתה, מה ההוא אמר להיא, לגלות סודות ומחשבות אישיות – ככה נרקמת חברות אמת. מיטה וחצי מאפשרת את זה, והמתבגר שלכם יודה לכם.

רושם – הכנה לחדר של גדולים

כיף להיות ולארח חברים בחדר שגאים בו – שמשדר שהנה, אני כבר ילד גדול ומתייחסים אלי בהתאם – אם למתבגר יש חלק בעיצוב ותכנון החדר, או שרצונותיו נלקחו בחשבון בתהליך, החדר יסמל בשבילו את המעבר מילדות לבגרות – כבר לא רק אומרים לי מה לעשות – סומכים עלי, מחשיבים את דעתי ואני למעשה כמעט מבוגר – הרהיטים כבר לא קטנים וילדותיים אלא קרובים יותר לרהיטים "של גדולים" בצבעים בוגרים ואפילו המיטה שהתרחבה מסמלת את שלב הביניים מילד לבוגר.

לסיכום

מיטה וחצי מביאה איתה יתרונות רבים וחשובים בהשוואה למיטת יחיד בחדר של מתבגרים – יתרונות פרקטיים וחברתיים לצד יתרונות פסיכולוגיים וסמליים עבור המתבגר מול עצמו ומול חבריו.

כתבות מעניינות נוספות
השירות שעוזר לכם להתנהל גם בחו"ל באופן חוקי
מדינות שונות מחוקקות חוקים משלהן אבל יש משהו שמשותף לכולן...
מתי נבצע טיפול שיניים לילדים בהרדמה מלאה?
משרד הבריאות קבע נוהל שמורה על ביצוע טיפולי שיניים בהרדמה...
כיצד תדעו שאתם סובלים מדיסלקציה בגיל מבוגר?
דיסלקציה היא לקות למידה אשר לא פעם מזהים בגילאי בית...
חזרה לחיים ללא כאבים: ניתוח מפרק הירך
ניתוח החלפת הירך זהו בעצם הליך כירורגי, במסגרתו מסירים לגמרי...
דיקור סיני בנהריה - מרפא לגוף ולנפש בלב הגליל המערבי
בלב הגליל המערבי, בין הרי הגליל ולחופי הים התיכון, שוכנת...
כל מה שחשוב לדעת לקראת רכישת מסנן אוויר
התפקיד של מסנן האוויר הוא להבטיח אוויר נקי לנשימה. ניתן...
כיצד לבחור את המצעים המדויקים עבורכם?
כדי לשמור על שינה איכותית ונוחה, יש צורך לבחור במצעים...
"אני מרגישה צעירה יותר לפחות ב-10 שנים"- המהפך של ילנה ויטנברג
ילנה ויטנברג חכמון, בת 47, רופאה, תושבת נשר ואם ל-2,...
שכונות להשקעה בחיפה עם פוטנציאל להתחדשות עירונית
שנת 2023 הייתה שנה של האטה בענף הנדל"ן הישראלי, שנראה...
איך תנקו את הבית לפסח בקלות
אז הגיע הרגע הזה בשנה, כמה ימים אחרי שפורים כבר...