Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

יתרונות הבניה הירוקה והבנייה הקלה

יתרונות הבניה הירוקה והבנייה הקלה
קרדיט FREEPIK

תעשיית הבנייה בישראל היא תעשייה ענפה אשר מצויה במרוץ תמידי נגד הזמן, במטרה לספק מענה לצרכי הגידול ולצרכי המגורים והמבנים האחרים עבור האוכלוסייה. לצד הבנייה המסורתית ניתן למצוא שיטות בניה חדשניות יותר, המביאות יתרונות ביעילות הבנייה ובזמן היישום שלה, בעלויות הבניה ובתרומתה לקיימות ולסביבה ירוקה.

קרדיט FREEPIK

מה ההבדל בין בניה קלה לבניה ירוקה

בניה ירוקה היא בניה הנשענת על עקרונות שימור האנרגיה תוך שימוש במחזור, תאורה טבעית, בידוד תרמי לחיסכון באנרגיה לחימום וקירור המבנה ופתרונות נוספים.

הבניה הקלה היא בניה הנשענת על ייצור של פרופילים מותאמים לצרכי הבניה, באמצעות פנל מבודד, כאשר הליכי הייצור מתבצעים במפעלים סגורים ומותקנים במקום במהירות ובקלות, וזאת מבלי לייצר אתר עבודה ובנייה רועש ומזהם.

ניתן לומר כי בניה קלה היא בהכרח בניה ירוקה, אולם בניה ירוקה כוללת בתוכה ריבוי של אלמנטים, חומרים ושיטות לביצוע, כאשר הבנייה הקלה היא אחת מהן.

מהו פנל מבודד לבנייה

פנל מבודד הוא שם כולל למגוון רחב של פרופילים, אשר כולאים חומר מבודד באיכות גבוהה בתוך שתי פלטות, כאשר הפלטות עשויות מחומרים שונים, בראשם האלומיניום- מתכת קלה, עמידה, גמישה וניתנת לעבודה ולהתאמה.

פנלים מבודדים מתאימים למגוון שימושים:

חיפוי גגות- הפנל המבודד מספק פתרון קירוי מעולה, אטום לחלוטין, עמיד למים ולמשקעים, עמיד בפני קרינה ומתאים לחשיפה ממושכת אל מול כל תנאי מזג האוויר. כל אלו הופכים אותו למתאים במיוחד לחיפוי ויצירת גגות.

פתרונות הצללה- מלבד גגות בנויים הפנלים המבודדים יכולים לשמש גם ליצירת פתרונות הצללה, פרגולות ופתרונות קירוי למתחמי חוץ. הפנל ניתן להתאמה אישית של תצורה וגודל, כמו גם קביעת עומק השקיפות וההצללה.

קירוי בריכות שחיה- פנל מבודד כאמור עמיד בתנאי לחות ועל כן וא מתאים כמענה לבריכות שחיה, לקירוי ולהצללה וגם לסגירת בריכות בחורף.

הקמת מבנים קלים- פנלים מבודדים משמשים גם לצורך הקמת מבנים קלים, בעלי רמת איטום ובידוד גבוהה במיוחד. באמצעות הפנל המבודד ניתן להקים בקלות ובמהירות מבנים דוגמת משרדים, מחסנים, מבנים ניידים ואחרים.

יתרונות הבניה הקלה והפנל המבודד

עלויות הבנייה- עלויות הבניה באמצעות פנלים מבודדים נמוכות באופן משמעותי ביחס לבניה המסורתית. העלויות הנמוכות מושפעות הן מעלות החומרים וחומרי הבניה הרבים שנחסכים, והן מעלות כוח האדם המצטמצם באופן משמעותי.

עלויות התחזוקה- בזכות הבידוד התרמי המעולה מבנים הבנויים באמצעות פנלים מבודדים איכותיים חסכוניים במיוחד בצריכת האנרגיה הנדרשת לצורך חימום או קירור החלל. מתקבלים מבנים איכותיים ומאווררים אשר מבודדים את החלל הפנימי מתנאי מזג האוויר החיצוני.

זמן- ניתן להקים מבנה בבניה קלה או לחילופין קירוי, גג, פרגולה ופתרונות רבים נוספים בתוך ימים עד שבועות אחדים, בהתאם למורכבות המבנה ולצורך ביצירת פרופילים בהתאמה אישית, ולחסוך זמן רב בזכות זאת.

קיימות וסביבה ירוקה- הפנלים המבודדים מתחשבים בסביבה, אינם מזהמים, עושים שימוש בחומרים ממוחזרים, ומיוצרים בהליך ייצור קפדני, בחיתוך לייזר מדויק ובאמצעות מיטב המיכון והטכנולוגיה, מבלי להזיק לסביבה.

סוגי פנלים מבודדים

בבחירה של פנל מבודד יש לתת את הדעת על מטרת הפנל וייעודו, כאשר הפנלים מיוצרים בתצורת לוחות, בהתאמה אישית של גודל, תצורה, עובי, סוג המילוי וסוג החיפוי. מה שקובע את איכות הפנל ורמת הבידוד שהוא מספק הם שני אלמנטים:

החומר ממנו עשויים לוחות החיפוי- כאמור, החומר המועדף הוא אלומיניום, אולם ניתן למצוא לוחות בעלי חיפויים שונים ממתכות אחרות או מפולימריים.

חומר המילוי- קיימים מספר חומרי מילוי מבודדים לפנל מבודד, אשר שונים זה מזה בצפיפות ובאיכות שלהם.

תכנון פנלים מבודדים לקירוי גגות או לפרגולה שונה מאלה המתוכננים לבריכות שחיה, לבנייה וכדומה. חשובה לא פחות מאיכות הפנל גם התקנה מקצועית ויסודית, בבטחה ובאחריות.

כתבות מעניינות נוספות
להתחיל מחדש ללא חובות? זה אפשרי
עסקים שנקלעו לקשיים כלכליים הולכים בדרך כלל לגופים הפיננסיים הגדולים...
עונת הקיץ בפתח: לאיזה סוגי פרחים ניתן לצפות?
ככל שהשמש מטפסת גבוה יותר והימים מתארכים, נדמה שהאדמה עצמה...
צפון יוון המופלאה
מה המשמעות של יוון עבורכם? בעוד שרבים מדמיינים חופים זהובים,...
האם כדאי לבחור שירותי אריזה בתהליך מעבר דירה?
לעבור דירה זה לא דבר קל. על אף שמדובר על...
עורכת דין אולגה קוטלניקוב – אילו שירותים משפטיים תוכלו לקבל מהמשרד שלנו?
כשאתם זקוקים לסיוע משפטי בתחום האזרחי, הדרך הקלה ביותר למצוא...
חברת סיליס מערכות חשמל: השירותים החדשניים שהופכים את החיים לקלים יותר
חברת מערכות חשמל, SELES, רכשה ניסיון רב שנים במעורבות בפרויקטים...
מרכז לימודים אלון: לעידוד ההתפתחות המקצועית
אם אתם עומדים כעת בצומת דרכים בחיים, תוהים לאן לפנות...
החשמלאי שיציל אתכם מכל תקלת חשמל בחיפה
תושבי חיפה שסובלים מתקלות בחשמל או כאלו שזקוקים להתקנה ותיקון...
הסכם זוגיות
הסכם זוגיות
זוגות בתחילת דרכם כיום מעדיפים להתנהל ולהתנהג בחוכמה וברציונליות האחד...
כמה דברים שחשוב לדעת לגבי חוזים
חוזה הוא הסכם בעל תוקף משפטי אשר ניתן לאכיפה ע"י...