Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

יו"ר סיעת הליכוד והאופוזיציה בעיריית נשר – שלומי זינו פונה לממונה על המחוז במשרד הפנים ודורש מתן צווים לראש העירייה

יו"ר סיעת הליכוד והאופוזיציה בעיריית נשר – שלומי זינו פונה לממונה על המחוז במשרד הפנים ודורש מתן צווים לראש העירייה
שלומי זינו

הבוקר (יום א') פנה יו"ר הליכוד ויו"ר האופוזיציה, שלומי זינו לממונה על המחוז במשרד הפנים, רו"ח פאיז חנא בפניה נוספת ובה הוא מבקש ממנו להפעיל סמכויותיו על פי פקודת העירייות וליתן צווים לראש עיריית נשר כמבוקש בפנייתו משבוע שעבר לביטול החלטות מועצת העיר מס' 10/2019 (882) שהתקיימה ביום ד' 22/5/19, להעמדת מסמכים לעיון במגוון נושאים על פי בקשות של זינו, למתן חוות דעת משפטיות על פי מספר בקשות של זינו, לאיוש כל ועדות החובה והרשות בנציגי סיעת הליכוד בראשות זינו, לזמן את ועדת הביקורת ולהעמיד חדר לשימוש חברי מועצת העיר בעירייה.

יו"ר סיעת הליכוד והאופוזיציה בעיריית נשר - שלומי זינו פונה לממונה על המחוז במשרד הפנים ודורש מתן צווים לראש העירייה
שלומי זינו

וכך זינו כותב בפנייתו אל הממונה על המחוז במשרד הפנים:

ביום רביעי השבוע, 22/5/19 התקיימה ישיבת מועצת העיר נשר מס' 10/2019 (882) שעל סדר יומה הונחו, בין היתר, שאילתא, הצעה לסדר, עדכון הרשאות חשבונות בנק חטיבות הביניים א' וב' ואישור פרוטוקול ועדת התמיכות ט"ו/4.

פרוטוקול ועדת התמיכות שהתקיימה ביום 20/5/19 שצורף להזמנה לישיבת מועצת העיר שהתקבלה אצל הח"מ ואצל שאר חברי המועצה, 48 שעות בלבד לפני מועד ישיבת מועצת העיר, צורף ללא פירוט רשימות נהנים ומשתתפים ודו"חות כספיים ואישור ניהול תקין של כל העמותות שביקשו תמיכה מעיריית נשר, כך שלא התאפשר לח"מ ולשאר חברי מועצת העיר להתכונן לדיון ולהשתתף באופן אקטיבי בתהליך קבלת ההחלטות.

מיד עם קבלת ההזמנה לישיבת מועצת העיר, פנה הח"מ בבקשות לעיון במסמכים לראש העירייה בעניין העמותות וכן בבקשה למתן חוות דעת משפטית אל יועמ"ש עיריית נשר בעניין הצבת שאילתא אחת בלבד והצעה אחת לסדר היום בלבד של האופוזיציה, בניגוד לפקודת העיריות המחייבת את ראש העירייה להציב לפחות 2 הצעות של האופוזיציה ו-2 שאילתות לכל חבר מועצה – עד ליום זה פניות אלו לא נענו.

גם פניות נוספות מיום 16/5/19 אל ראש העירייה בבקשה לעיון במסמכים בעניינים שונים לא נענו, כך גם פנייה שלישית אל ראש העירייה מיום 16/5/19 לזימון ועדת הביקורת לא נענתה.

גם פניית הח"מ אל ראש העירייה בעניין קבלת הזמנות ותשובות לפניות חברי מועצת העיר מיום 13/5/19 לא נענתה עד כה.

עוד יודגש כי גם פניית הח"מ בבקשה מפורטת לאיוש ועדות החובה והרשות והגופים השונים, לא נענתה ועד כה – האופוזיציה אינה מיוצגת בשום ועדה למעט ועדת מכרזים למינוי עובדים בכירים, כך גם כאמור – ראש העירייה מסרב לאפשר את התכנסות ועדת הביקורת.

פקודת העיריות קובעת כי "ההרכב הסיעתי של חברי מועצה, בכל אחת מועדות החובה לפי פקודה זו, יהיה תואם ככל שניתן את ההרכב הסיעתי של המועצה ובלבד שבכל ועדת חובה יהיה נציג אחד לפחות מהאופוזיציה; לעניין סעיף זה, "נציג אחד לפחות מהאופוזיציה" – מי שמתקיימים בסיעתו הוראות פסקה 149ג(ג)(1)"

בנוסף, פקודת העיריות קובעת כי "פנקסי העירייה יהיו פתוחים לעיון ולבדיקה לפני כל חבר מועצה: הם יועמדו לרשותו לפי בקשתו לא יאוחר משלושה ימים מיום פנייתו אל ראש העירייה או מי שהסמיכו לכך."

חוק הרשויות המקומיות (ייעוץ משפטי) קובע כי על היועץ המשפטי להעניק חוות דעתו לפי פניית חבר מועצת הרשות.

פקודת העיריות קובעת כי במצב ובו לא הועמדו פנקסי העירייה או מסמכיה לרשות חבר המועצה בתוך הזמן האמור (3 ימים), עליך לדרוש לפי בקשת חבר המועצה מראש העירייה לעשות כן ובמידה וראש העירייה לא נעתר לדרישתך בתוך 7 ימים מיום דרישתך, עליך לדרוש מראש העירייה בצו לעשות כן.

בנוסף לכל האמור לעיל, בישיבת מועצת העיר שהתקיימה השבוע ביום ד' 22/5/19, מיד עם העלאת ההצעה לסדר לדיון, החליט מ"מ ראש העירייה שניהל את הישיבה בהיעדרו של ראש העירייה, לא לאפשר לחברי מועצת העיר את זכות הדיבור, וקיים הצבעות על כל הנושאים שהוצבו על סדר היום רק עם חברי הקואליציה – כאמור ללא דיון ומבלי שהתאפשר לחברי מועצת העיר להביע דעתם בזכות הדיבור המוקנית לכל אחד על פי החוק וכן נמנע מחברי מועצת העיר מהאופוזיציה להיוועץ בגזבר העירייה ביחס לנושאים הכספיים וכן נמנעה מחסרי מועצת העיר מהאופוזיציה, זכות ההצבעה בכל אחד מהנושאים שהיו על סדר היום.

גם פניות במהלך הישיבה אל יועמ"ש העירייה, לא נענו ומיד לאחר מחטף של ההצבעות בכל הנושאים כאמור, ללא דיון כלל – ובניגוד לחוק והדין נעל מ"מ ראש העירייה את הישיבה.

מיד עם סיום הישיבה ופניתי בבקשה דחופה בכתב אל יועמ"ש העירייה עם העתק אליך, עד כה טרם התקבלה חוות דעתו.

פקודת העיריות קובעת כי " נראה לממונה שמועצה או שראש העיריה נמנעים ממילוי חובה או מביצוע עבודה שהוטלו עליהם בפקודה זו או בכל דין אחר, רשאי הוא לדרוש מהם בצו למלא את החובה או לבצע את העבודה תוך הזמן הנקוב בצו."

שלומי זינו, למקומונט: "הגיע הזמן שבעיריית נשר, יעבדו לפי החוק. מצופה היה ממר לוי, שכיהן שנים רבות כחבר מועצת עיר באופוזיציה ואף עבד כמבקר עיריית קרית ים מספר שנים, לפעול על פי החוק ולא להתנהג כאחרון הבריונים במטרה לסתום פיות. אמשיך לפעול כך שכל התנאים בחוק יתמלאו, החל מייצוג הולם לסיעת הליכוד בראשותי, כינוס ועדת הביקורת, העמדת חדר לחברי מועצת העיר באופוזיציה, מתן זכות לעיון במסמכים לחברי מועצה, העמדת השאילתות וההצעות לסדר היום בכל ישיבה. לא ברור לי מדוע מ"מ ראש העיר ישי איבגי שניהל את ישבת מועצת העיר האחרונה בהיעדרו של ראש העירייה, בחר לגנוב את ההצבעות ולהעביר תקציב תמיכות של כ-700,000 שקלים למוסדות דת ללא דיון וללא מתן זכות דיבור לחברי מועצת העיר אולי בגלל שאצל השכנה שלנו, עיריית חיפה שתקציבה הוא פי 20 מעיריית נשר ( 4 מיליארד לעומת 200 מיליון) מעבירים ממש בימים אלו כמעט סכום זהה לעמותות הדת בתקציב התמיכות, כ-800,000 שקלים . אני סמוך ובטוח כי הממונה על המחוז במשרד הפנים, יתערב ויפעיל סמכותו למתן צווים כמתחייב מפקודת העיריות. 

כתבות מעניינות נוספות
השירות שעוזר לכם להתנהל גם בחו"ל באופן חוקי
מדינות שונות מחוקקות חוקים משלהן אבל יש משהו שמשותף לכולן...
מאמן הכדורגל ברק בכר ערך הרצאה להנהלת מרחב צפון בחברת מקורות
מאמן העל בכדורגל ברק בכר, שמונה השבוע בשנית לאמן את...
אביב יפני בצפון הארץ פסטיבל ייחודי לכל המשפחה: "אביב יפני" יערך במהלך חול המועד פסח בחוצות המפרץ
הפסטיבל בפסח יכלול בין הייתר: מתחם מעוצב בהשראת ארץ השמש העולה, הפנינג...
כיצד תדעו שאתם סובלים מדיסלקציה בגיל מבוגר?
דיסלקציה היא לקות למידה אשר לא פעם מזהים בגילאי בית...
אור ירוק לפרויקט התחדשות עירונית ענק בחיפה תחתית
חברת שובל – ברוך התחדשות עירונית מדווחת כי הגיעה לחתימות...
פגישה אישית עם גיבור צה"ל זיו שילון בחיפה
בוקר אישי עם זיו שילון – הכולל הרצאה מרתקת ומעוררת...
"אני מרגישה צעירה יותר לפחות ב-10 שנים"- המהפך של ילנה ויטנברג
ילנה ויטנברג חכמון, בת 47, רופאה, תושבת נשר ואם ל-2,...
לוקו- מקסיקו מגיעה לחיפה
זה מתחיל בנשנוש ומסתיים בארוחה שלמה- הטורטיות הממולאות של לוקו...
קריאת מגילה ביקנעם בסימן הוקרה לחיילי צה"ל
קריאת מגילה ביקנעם בסימן הוקרה לחיילי צה"ל חגיגות פורים ביקנעם נפתחו...
דירה דיסקרטית- חוויה קצת שונה לבילוי בעיר
דירה דיסקרטית היא דירה רגילה שבה תוכלו לפגוש נשים לשירותי...