Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

טיפול תרופתי בהשמנה – הדרך היעילה והבטוחה להרזיה

טיפול תרופתי בהשמנה – הדרך היעילה והבטוחה להרזיה
מקור pixabay

רבים הסובלים מעודף משקל ומהשמנת יתר מחפשים פתרונות קסם לירידה במשקל בדמות \"שיטת\" אכילה ייחודית (ומגבילה) כזו או אחרת, שיקויים או כדורים טבעיים להרזיה. אולם חשוב להבין שאותם אנשים מתמודדים בעצם עם מצבים המוגדרים על ידי רשויות הבריאות כמחלה כרונית לכל דבר ועניין, שמנגנוני ההיווצרות שלה בגוף הם מורכבים מאוד והיא מהווה גורם סיכון למחלות נלוות קשות. לכן אין, ולא יכול להיות פתרון קסם כלשהו עבור מחלה זו.

אז מה בכל זאת ניתן לעשות? הכלל הבסיסי ביותר הוא: שמירה על תזונה בריאה ומאוזנת, אימוץ אורח חיים בריא ופעילות גופנית סדירה. בלעדי שלושת הפרמטרים הללו המשקל בשלב מסוים תמיד יחזור לקדמותו, גם נעבור ניתוח לקיצור הקיבה. אך כדי לקדם הרזיה יעילה  ולשמור על תוצאותיה לאורך זמן, רופאים רבים ממליצים בנוסף על טיפול תרופתי בהשמנה.

טיפול תרופתי בהשמנה – הדרך היעילה והבטוחה להרזיה
מקור pixabay

למי מתאים טיפול תרופתי בהשמנה?

בישראל כרבע מהאוכלוסייה הבוגרת חולה בהשמנה, כאשר 70% חולים גם במחלות כרוניות נלוות, כגון סוכרת, יתר לחץ דם, מחלות לב, סרטן ועוד, הגורמות לתמותה של כ- 4,000 איש בשנה.

אנשי מקצוע משתמשים במדד מסת הגוף (BMI) כדי להעריך עודף משקל והשמנת-יתר. כדי לחשב זאת, יש לחלק את משקל הגוף (מספר הקילוגרמים) בגובה בריבוע (במטרים).

ערכי מסת גוף תקינים נעים בין BMI 18.5 ל- BMI 24.9, עודף משקל מוגדר כ- BMI בין 25 ל- 29.5 והשמנה מוגדרת כ – BMI מעל 30.

רק כדי שתקבלו פרופורציות, בישראל יש  2.5 מיליון אנשים בעלי BMI מעל 30! מה זה אומר בפועל? שאם הם לא יקבלו טיפול מקצועי בהשמנה, ככל שמדד מסת הגוף שלהם יהיה גבוה יותר, כך הסיכוי שלהם להגיע לגיל 70 יפחת, ותוחלת החיים שלהם תצנח ב- 2-4 שנים. כשה- BMI נע בין 40 ל-50 הסיכוי להגיע לגיל 70 יורד בחצי ותוחלת החיים צונחת בעשר שנים בממוצע. לכן בהחלט מדובר באוכלוסיות עבורן טיפול תרופתי בהשמנה יכול לסייע להעלות את תוחלת החיים.

תרופות להשמנה – איך הן עובדות והאם הן משפיעות על אכילה רגשית?

התרופות מסייעות במצבים בהם יש קושי להפחית במשקל, קושי לשמור על הירידה במשקל לאורך זמן, וקושי לעצור או למתן עלייה במשקל לאחר ניתוח בריאטרי. הן מיועדות לאנשים עם BMI  30 ומעלה ולאנשים עם BMI 27  ומעלה להם לפחות גורם סיכון אחד למחלות נלוות להשמנה .

זהו טיפול תרופתי בהשמנה הדורש מרשם רופא בהתאמה אישית לכל מטופל, בהתאם לטריגר האינדיבידואלי להשמנה. רופא מנוסה בתחום יכול לשלב בין התרופות לשם מקסום התוצאות.

כל תרופה עובדת במנגנון אחר על הרזיה: יש תרופות המפחיתות את ספיגת השומנים מהמזון, אחרות מחקות את הפעילות של הורמון השובע ומווסתות את התיאבון באופן טבעי ותורמות לשובע מתמשך, ויש תרופות שפועלות כמו רכיבים ממריצים שמופרשים במוח וכך הן מדכאות תיאבון מוגבר. קיימות תרופות עם ערך מוסף שמסייעות לאזן מדדים כמו רמות הסוכר והשומנים בדם. ואם תהיתם, אתם לא חייבים לקחת את התרופות לכל החיים, ויש תרופות המיועדות לנטילה קצרת טווח, כמו למשל במצב של אכילה רגשית. לשם כך ניתן להתאים טיפול תרופתי בהשמנה שעובד, בין היתר, על מיתון התשוקה והחשיבה הבלתי פוסקת על אוכל, מה שיסייע להפסיק זלילה בלתי נשלטת.

כל התרופות לטיפול בהשמנה נחקרו במחקרים קליניים ארוכי טווח להוכחת יעילותן ובטיחותן והן אושרו על ידי רשויות הבריאות בישראל בארה\"ב ובאירופה.

מאמר זה נכתב על ידי רז הגואל, רופא מומחה העוסק ברפואה למעלה מ- 15שנים. מתמחה בהענקת טיפול רפואי מותאם אישית בהשמנת יתר

מעוניינים לשמוע עוד? צרו קשר עוד היום 9637*

כתבות מעניינות נוספות
טרנדים בטבעות נישואין לנשים
החלטתם שכן? עכשיו הגיע הזמן לבחור את הכוכבת הבלתי מעורערת...
לוקו- מקסיקו מגיעה לחיפה
זה מתחיל בנשנוש ומסתיים בארוחה שלמה- הטורטיות הממולאות של לוקו...
קריאת מגילה ביקנעם בסימן הוקרה לחיילי צה"ל
קריאת מגילה ביקנעם בסימן הוקרה לחיילי צה"ל חגיגות פורים ביקנעם נפתחו...
טיפים ועצות שימושיות לבחירת המצעים המושלמים עבור המיטה שלכם
סדינים שמתאימים בדיוק למיטה שלכם חיוניים לשנת לילה שלווה וליצירת...
אילו אטרקציות ייחודיות לזנזיבר?
זנזיבר, פנינה טרופית וחבל ארץ של טנזניה, מציעה שילוב מושלם...
אין ברירה – צריך להוריד את הרכב מהכביש
בעלי רכבים רבים מגיעים בשלב מסוים למצב שבו הרכב שלהם...
יש הופעות אותן לא כדאי להחמיץ
אנחנו בני האדם, מאז ומתמיד, רצינו להכיר את מה שנמצא...
כל מה שאתם צריכים שיהיה בחנות החיות שלכם
אם יש לכם חית מחמד חדשה, אתם צריכים למצוא חנות...
דירה דיסקרטית- חוויה קצת שונה לבילוי בעיר
דירה דיסקרטית היא דירה רגילה שבה תוכלו לפגוש נשים לשירותי...
מקום למסיבת רווקות במרכז
אתן מחפשות מקום למסיבת רווקות במרכז כי אחת מהחברות הכי...