Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

חיפה תהיה העיר הראשונה בארץ בה ינועו אוטובוסים ומוניות אוטונומיים

חיפה תהיה העיר הראשונה בארץ בה ינועו אוטובוסים ומוניות אוטונומיים

חיפה צפויה להיות העיר הראשונה בישראל ומהראשונות בעולם, בהן יפעל מתחם הדמיה לביצוע ניסויים בתחבורה אוטונומית, ובהמשך גם לעיר הראשונה שברחובותיה ינועו אוטובוסים ומוניות אוטונומיות

כך עולה מפגישה שנערכה לאחרונה בלשכת ראש העיר חיפה, יונה יהב, עם נציגי חברת "נאביה" הצרפתית, אשר מפעילה כיום כ-70 אוטובוסים זעירים ומספר מוניות אוטונומיות ברחבי העולם.

נציגי החברה הגיעו לחיפה, כדי לבחון אפשרות להפעיל אוטובוסים אוטונומיים גם בחיפה, חלקם במסגרת מתחם ההדמיה הייעודי שתקים בחיפה חברת "אוטוריטי", בראשות עופר שלזינגר ואלדר אגמי, וחלקם כרכבי הסעות בשאטלים, אשר יפעלו במתחמים סגורים בתוך העיר. רכבי חברת "נאביה" הינם רכבים חשמליים והם מסוגלים להסיע עד 15 איש. הרכבים מצויידים במצלמות, מערכת ג'י.פי.אס וחיישנים, המסייעים לרכב לזהות את מיקומו בסביבה.

ראש העיר, יונה יהב, אמר בפגישה, כי "עיריית חיפה שמה לה למטרה להיות העיר שמובילה את המעבר לעיר חכמה בישראל, ובכלל זה גם את המעבר לתחבורה חכמה ואוטונומית. המבנה האורבני הייחודי של חיפה מחייב מעבר לתחבורה ציבורית חכמה. בחיפה קיימים מוסדות מחקר וחברות טכנולוגיה מהמובילים בעולם, ובהשקעה נכונה נעמיד את חיפה בחזית החדשנות העירונית בתחום התחבורה, כמו גם בתחומים אחרים".

מנכ"ל "אוטוריטי", עופר שלזינגר: "נושא התחבורה האוטונומית בכלל והתחבורה הציבורית האוטונומית נמצא היום בחיתוליו. לכולם ברור כי כך תיראה התחבורה החל מאמצע העשור הבא. משרד התחבורה, כמו גם יצרנים רבים, מחפשים היום מתחמים ומעבדות, בהם יוכלו לבחון בצורה מבוקרת את טכנולוגיות העתיד לפני שניתן יהיה להעלות אותן לכביש, והמתחם שאנחנו מקימים כאן ייתן מענה מדויק לצורך הזה".

נציג חברת "נאביה", ויליאם בלס, סיפר בפגישה, כי אחד האתגרים, איתם מתמודדת החברה היא המורכבות האורבנית והטופוגרפית הייחודית לעיר חיפה. "ממה שראיתי, העיר שלכם מאוד מתאימה לאתגר שלנו, הן בגלל המבנה והן בגלל היכולת הטכנולוגית הסביבתית" אמר בלס.

"חיפה בהחלט מאתגרת נוכח המבנה הטופוגרפי שלה, ואתם יכולים להיות בטוחים שאנחנו נעשה את כל מה שנדרש כדי לאפשר לכם לפעול כאן, ולהתמודד עם האתגר. הצלחה שלכם כאן תאפשר לכם לפעול בהמשך בסן פרנציסקו ובהרבה ערים אחרות בעולם בעלות מבנה טופוגרפי דומה", השיב לו ראש העיר, יונה יהב.

על פי נתוני משרד הכלכלה, משרד הרישוי והרשות לחדשנות פועלים היום בישראל למעלה מארבע מאות מיזמי סטארט אפ בתחום התחבורה האוטונומית. הרשות לחדשנות פרסמה לאחרונה קול קורא לתקציבים בסך 30 מיליון ₪ המיועדים למיזמים בתחום וכן להקמת מתחמי הדמיה מהסוג שמוקם על ידי "אוטוריטי".

בעיריית חיפה מאמינים, כי הקמת מתחם ההדמיה, לצד מוסדות המחקר וחברות הטכנולוגיה שפועלות בעיר, ימשוך יזמים רבים לפעילות בתחום זה בעיר, דבר אשר יציב אותה בחזית הפיתוח בתחום התחבורה בשנים הקרובות.

כתבות מעניינות נוספות
מאמן הכדורגל ברק בכר ערך הרצאה להנהלת מרחב צפון בחברת מקורות
מאמן העל בכדורגל ברק בכר, שמונה השבוע בשנית לאמן את...
אביב יפני בצפון הארץ פסטיבל ייחודי לכל המשפחה: "אביב יפני" יערך במהלך חול המועד פסח בחוצות המפרץ
הפסטיבל בפסח יכלול בין הייתר: מתחם מעוצב בהשראת ארץ השמש העולה, הפנינג...
משלבים את התעשייה עם האקדמיה
נציגי הקרן הפילנטרופית גוטווירט ובכירים מהטכניון ביקרו במרכז המחקר והפיתוח...
חיסון פרבנר: המגן החיוני מפני דלקת ריאות בכל השנה
"דלקת ריאות הינה מחלה קשה שמתבטאת בשיעול, חום גבוה, הרגשה...
אור ירוק לפרויקט התחדשות עירונית ענק בחיפה תחתית
חברת שובל – ברוך התחדשות עירונית מדווחת כי הגיעה לחתימות...
פגישה אישית עם גיבור צה"ל זיו שילון בחיפה
בוקר אישי עם זיו שילון – הכולל הרצאה מרתקת ומעוררת...
בלי לצאת מהבית: שירות תזונה ודיאטה און-ליין בכללית מחוז חיפה וגליל מערבי
בכללית ממשיכים להנגיש את השירותים והרחבת זמינותם לכלל המטופלים: תרופות...
בשורה לתושבי חיפה: משרד הבריאות אישר בדיקה חדשה ולא פולשנית לאבחון של סרטן בשלפוחית השתן
ניתן לבצעה במעבדת חורל בבית חולים אלישע בחיפה פריצת דרך דרמטית...
ניר דוד תושב יקנעם מונה לתפקיד מנכ"ל בזק
דוד מכהן כיום כסמנכ"ל החטיבה העסקית בחברה, לאחר שביצע בה...
'פורים אקולוגי' - פורים אקולוגי יערך בצפון הארץ: בחוצות המפרץ, בשיתוף "ראש הברוש" במטרה לשמור על כדור הארץ והסביבה
מיועד לכל המשפחה וכולל: סדנא להכנת מסיכות, יצירות אקולוגיות ברוח...